וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות נערך לביטול הבידוד לילדים עד לסוף החודש

עודכן לאחרונה: 19.1.2022 / 15:11

לפי הערכות, בעוד כ-10 ימים תראה ירידה משמעותית במקדם ההדבקה שתאפשר את הוצאת הצעד לפועל. במידה והבידוד יבוטל, צפוי לחזור השימוש במתווה הכיתה הירוקה. נערכים לכך שעד סוף השבוע יהיו בארץ 28 מיליון בדיקות. פרופ' אש: 71 אלף בני אדם אומתו אתמול כחולים בקורונה

בווידאו: רה"מ מתייחס להחלטה לקצר את ימי הבידוד/צילום: לע"מ

משרד הבריאות ומשל"ט הקורונה נערך לביטול הבידודים במערכת החינוך עד לסוף החודש. בשבוע הקרוב יבחנו במשרד האם חלה עלייה באשפוזי ילדים ובתופעות נלוות להידבקות בקורונה, ובמקביל יעקבו אחר הירידה במקדם ההדבקה - ולאור אלה יחליטו האם לבטל את הבידוד. על פי הערכות, עד סוף החודש תראה ירידה משמעותית במקדם שכן הימים הנוכחיים מהווים את שיא גל התחלואה - שלאחריו תורגש ירידה בכמות החולים היומית.

לצורך המהלך רכש המשרד 28 מיליון בדיקות אנטיגן שהגעתן תושלם עד לסוף השבוע. במידה והבידוד יבוטל, צפוי לחזור השימוש במתווה הכיתה הירוקה לפיו אם ילד נחשף למאומת בכיתתו יהיה עליו להיבדק, ואם יימצא שלילי - יוכל לחזור לספסל הלימודים. במשרד הבריאות טוענים כי המהלך לא נובע בגלל הלחץ הציבורי בנושא - אלא בשל שיפור נתוני התחלואה. "אם לא נראה התפרצות מיוחדת של תסמונת PIMS במדינות אחרות, נוכל לשנות את מתווה הבידודים לילדים - עד כדי ביטול מוחלט. זה נטל גדול מאוד על הציבור ואני מקווה שזה יקרה בימים הקרובים", אמר היום מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, בראיון לגלי צה"ל.

שר הבריאות ניצן הורוביץ במסיבת עיתונאים להצגת סל התרופות, 19 בינואר 2022. קונטקט, צילום מסך
הורוביץ, היום/צילום מסך, קונטקט

לדברי שר הבריאות ניצן הורוביץ, משרדו דן בנושא. "למרות הלחצים שהיינו בהם, אנחנו מאזנים את זה באופן הטוב ביותר - בלי היסטריה ופאניקה - אבל גם בלי הפקרות. בהתאם לכך, אנחנו דנים בנושא הבידודים גם במערכת החינוך. מומחי המשרד יגישו את המלצותיהם בעניין הזה. אני רואה חשיבות גדולה בהגעת תלמידים לכיתות, ולא סגרנו את מערכת החינוך לאורך כל הדרך", אמר במסיבת העיתונאים לסיום דיוני ועדת סל התרופות.

שר הבריאות התייחס גם לקריאתו של שר האוצר אביגדור ליברמן לביטול התו הירוק. "במהלך הפעילות שלנו אנחנו בוחנים את המדיניות שלנו, ובמידת הצורך אנחנו נשנה. כרגע ביטול התו לא על סדר היום".

על התפרצות אומיקרון אמר שהיקפי ההידבקות נרחבים כמצופה. "אנחנו חושבים שזו תהיה הדבקה מהירה, ובעוד שבועיים נראה ירידה. יצאנו לדרך במהלך ענק עם עשרות אלפי בדיקות בחינם. אני קורא לאזרחי ישראל להעזר בהן".

מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש במסע"ת לעדכון נוסח חוק הפונדקאות כך שתתאפשר גישה שווה להליך גם לגברים יחידים, לזוגות הומואים ולכל אדם בישראל, 4 בינואר 2022. לע"מ, צילום מסך
מנכ"ל משרד הבריאות אש/צילום מסך, לע"מ

בתוך כך, אש הוסיף כי 71 אלף בני אדם אומתו אתמול כחולים בקורונה, אך שככל הנראה המספר האמיתי של הנדבקים הוא עד פי שלושה. "לא מן הנמנע שאנחנו עומדים על 200 אלף מאומתים ביום", אמר.

לדבריו, במשרד הבריאות מבינים שהשליטה באירוע נמוכה מאוד. "אי אפשר להגיד שאנחנו קוטעים שרשראות הדבקה כפי שעשינו בעבר, גם אם הצעדים שלנו מצמצמים הדבקות. הגל הזה הוא אתגר עבורנו בכל נקודה ונקודה".

באשר לחומרת התסמינים של זן אומיקרון אמר אש כי ידוע שהמחלה קלה יותר מבעבר. "מספר החולים המחוברים לאקמו לא עלה בכלל ומספר המונשמים עומד על כ-100. זה בוודאי נותן מרווח נשימה גדול יותר לבתי החולים, אבל יש עומס ניכר על המחלקות ועל המיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully