וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט והורוביץ הכריעו: הבידוד יקוצר לחמישה ימים למאומתים לקורונה ולנחשפים אליהם

עודכן לאחרונה: 17.1.2022 / 17:41

ראש הממשלה ושר הבריאות קבעו כי ימי הבידוד יקוצרו למאומתים ולנחשפים אליהם. מחוסנים שנדבקו יוכלו להשתחרר מבידוד אחרי 2 בדיקות שליליות ביום הרביעי והחמישי, ולא-מחוסנים יצטרכו לעבור בדיקת אנטיגן מוסדית. בנט: "יאפשר לשמור על בריאות הציבור ולקיים את הכלכלה"

בווידאו: רה"מ מתייחס להחלטה לקצר את ימי הבידוד/צילום: לע"מ

הבידוד יקוצר לחמישה ימים למאומתים ולנחשפים אליהם - כך קבעו היום (שני) ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש. מחוסנים שנדבקו יוכלו להשתחרר מבידוד אחרי שתי בדיקות שליליות ביום הרביעי והחמישי, ולא-מחוסנים יצטרכו לעבור בדיקת אנטיגן מוסדית. ההחלטה תיכנס לתוקפה מיום רביעי, 19 בינואר. עוד סוכם כי בדיקות אנטיגן יחולקו חינם לאזרחים.

בנט אמר כי ההחלטה לקיצור הבידודים התקבלה בשל "שיא תחלואת גל האומיקרון, והעומס הכבד על המשק". לדבריו, ההחלטה תאפשר "מצד אחד, להמשיך לשמור על בריאות הציבור, ומצד שני, לקיים את הכלכלה בתקופה הזאת כדי שנעבור את הגל הזה בשלום".

תור לבדיקת קורונה, רחבת הבימה, 7 בינואר 2022. ראובן קסטרו
תור לבדיקת אנטיגן בתל אביב/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום, הורוביץ התייחס בישיבת סיעת מרצ לקיצור הבידודים, ואמר כי "הפרטים והנתונים בעניין יוצגו בקרוב. אנחנו כל הזמן בניהול סיכונים", הוסיף, "אנחנו צריכים להמשיך לשמור על הבידוד כדי למנוע הדבקה, ולצד זאת, להבטיח משק פועל, לאפשר לעסקים לעבוד, ולתלמידים להגיע לבית הספר וללמוד בכיתה".

הורוביץ נימק כי קיצור הבידודים הוא "צעד חשוב שיאפשר לנו לשמור על האיזון הרגיש בין כל השיקולים". בנוסף, שר הבריאות אמר שבכוונתו להרחיב את חלוקת ערכות בדיקת האנטיגן הביתית בחינם. "כבר עכשיו הצלחנו להוריד משמעותית את מחירי הבדיקות הביתיות, וכמובן שאנחנו מאפשרים גם בדיקות חינם בעמדות בכל רחבי הארץ", אמר.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אמרה מוקדם יותר היום כי "הדבר החשוב מכל הוא לשמור על השגרה החינוכית של תלמידי ישראל, מתוך הבנה שבלי מסגרת הילדים ובני הנוער מתדרדרים לבדידות, דיכאון, חרדה ואפילו אלימות קשה". לדבריה, "תלמידי ישראל עברו שנתיים קשות שהותירו בהם צלקות ונזקים חברתיים-פסיכולוגיים שאנו, במערכת החינוך, עושים הכל כדי לתת להם את המענה המיטבי".

במענה לשאלת וואלה!, שר החוץ יאיר לפיד ציין אף הוא כי יש לבחון את סוגיית הבידודים לילדים. "אני לא יודע אם צריך לבטל, אבל בהחלט צריך לבחון קיצור", אמר בישיבת סיעתו יש עתיד. "אפשר לשקול את זה ברצינות. לבחון מתווה של שלושה ימי בידוד, בדיקה ולחזור לבית הספר או לגן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully