וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

436 בני אדם חולים קשה בקורונה

עודכן לאחרונה: 16.1.2022 / 17:16

מספר החולים החדשים ליממה ירד היום ל-27,167 מאומתים, ומקדם ההדבקה גם הירדגם הוא ל- 1.59.

בווידאו: פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא בדתרוך לתקשורת/צילום: לע"מ

מספר החולים הקשים בנגיף הקורונה עלה היום (ראשון) ל-436, בני אדם. מתוך אותם חולים, 96 מונשמים, ו-122 נמצאים במצב קריטי.אולם, מספר החולים החדשים ביממה ירד היום ל-27,167 מאומתים. מקדם ההדבקה גם הוא בירידה ועומד כעת על 1.59.

לאחרונה מותחים הורים רבים ביקורת על מתווה הבידודים, לפיו ילדים שלא מאומתים לנגיף הקורונה צריכים להישאר בבית בבידוד. הבוקר עודכן כי מתוך כ-196,864 תלמידים וצוותי חינוך שנמצאים בבידוד, כמחצית מהם כלל לא חיוביים לנגיף. "בנותיי סובלות מחרדות".

גיא, תושב המרכז ואב לשלוש ילדות, בהן ילדה בכיתה א', מספר כי לאחר כל ההכנות של בתו הקטנה לקראת אירועי ט"ו בשבט בבית הספר, נאלצו לבשר לה שהיא לא תזכה לחגוג את החג עם חבריה לכיתה - אלא בבידוד. זאת, לאחר שנחשפה לאנשי צוות מאומתים ביום שישי האחרון.

"לשמחתנו כל החשיפות האלו נגמרו בינתיים בתוצאות בדיקות שליליות - אבל הן כן עלו לנו בהרבה תסכול ומרירות על אובדן ימי לימודים, בשגרת חיים שהשתבשה ובפגיעה קשה בחוסן הנפשי של בנותיי שכבר שנתיים נכנסות ויוצאות מ'מעצרי בית' כאלה ואחרים וסובלות מחרדות מפני תחלואה והדבקות, וריחוק כפוי מחבריהן ושגרת יומן".

עוד בוואלה!

התאחדות הסטודנטים נגד המוסדות שמחייבים מבחנים פרונטליים: "או הבריאות או הציונים"

לכתבה המלאה
בדיקת אנטיגן קורונה, מד"א נתיבות, 10 בינואר 2022. שי מכלוף
בדיקות אנטיגן לנגיף הקורונה/שי מכלוף

אתמול קראה פרופ' עידית מטות, מנהלת האגף הכירורגי במרכז הרפואי איכילוב, לשנות את מדיניות הבידודים. "טירוף הבידודים - כדאי שיעבור הערכה מחדש, בוודאי עבור האסימפטומטים, בוודאי עבור הילדים שחייבים חיים של שגרה", כתבה פרופסור מוטות במאמרה שפורסם בוואלה! והוסיפה כי, "אנו גוזלים מהם ילדות, התפתחות, לימוד, ומעניקים להם פחדים, הפרעות נפשיות ורגרסיה. בבקשה, הצילו את דור העתיד שלנו - אבל הצילו גם את ההורים שמבודדים עם הילדים. מאות אלפי מבודדים, ועל מה? אוכלוסייה ענקית מסתובבת אסימפטומטית עם אומיקרון ואנו אפילו לא יודעים. רבים נדבקים ואינם ערים לכך. בתקופה זו ובזן האומיקרון הנוכחי, צריך להתאים את ההנחיות. מי שחש לא טוב שישהה בבית. כל השאר - שישתחררו לחופשי. ופשוט עשו דבר אחד - שימו מסיכות".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully