וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים זועמים ודורשים לקצר את בידודי הילדים: "זה פשוט מיותר, אפילו מהטלוויזיה נמאס להם"

עודכן לאחרונה: 16.1.2022 / 17:30

מתווה הבידודים, לפיו ילדים שאינם מאומתים צריכים להישאר בבית, הכעיס הורים רבים שדואגים לילדיהם, ומנסים בעצמם לשמור על שגרת עבודה. "אנחנו ממש החייל הפצוע שנשכח מאחור", אומר רם, אב ל-2 ילדים מתחת לגיל 5. "לילדים שלי אין כבר חשק לכלום", מספרת איה, אם לתאומים

בווידאו: פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא בדתרוך לתקשורת/צילום: לע"מ

הורים רבים מותחים ביקורת על מתווה הבידודים, לפיו ילדים שלא מאומתים לנגיף הקורונה צריכים להישאר בבית בבידוד. הבוקר עודכן כי מתוך כ-196,864 תלמידים וצוותי חינוך שנמצאים בבידוד, כמחצית מהם כלל לא חיוביים לנגיף. ההורים מתארים בין היתר כי ילדיהם שנכנסים לבידוד, שלרוב גורר את האחים והאחיות להיכנס לבידוד גם הם, סובלים מחרדות, דכאון, וחוסר מוטיבציה כללי.


גיא, תושב המרכז ואב לשלוש ילדות, בהן ילדה בכיתה א', מספר כי לאחר כל ההכנות של בתו הקטנה לקראת אירועי ט"ו בשבט בבית הספר, נאלצו לבשר לה שהיא לא תזכה לחגוג את החג עם חבריה לכיתה - אלא בבידוד. זאת, לאחר שנחשפה לאנשי צוות מאומתים ביום שישי האחרון.

"לשמחתנו כל החשיפות האלו נגמרו בינתיים בתוצאות בדיקות שליליות - אבל הן כן עלו לנו בהרבה תסכול ומרירות על אובדן ימי לימודים, בשגרת חיים שהשתבשה ובפגיעה קשה בחוסן הנפשי של בנותיי שכבר שנתיים נכנסות ויוצאות מ'מעצרי בית' כאלה ואחרים וסובלות מחרדות מפני תחלואה והדבקות, וריחוק כפוי מחבריהן ושגרת יומן".

תלמידי כיתה א' לומדים בזום, 19 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
"לא יודעת אם אוכל להמשיך לעמוד בזה״/ראובן קסטרו

"את מתווה הבידודים על כל חשיפה למאומת במערכת החינוך יכולתי להבין במרץ 2020, כשהמגפה הייתה בתחילת הדרך, היו אינספור סימני שאלה לגבי מהותה ומידת מסוכנותה לחברה בכלל ולילדים בפרט", הסביר גיא. "כיום, כשאנחנו בפתחה של שנת 2022, המצב שונה לגמרי כמובן. מעל 6.6 מיליון ישראלים התחסנו נגד קורונה בשנה האחרונה, 4.4 מיליון מהם מחוסנים בבוסטר. מעבר לזה, אנחנו יודעים כיצד להתנהל עם המחלה מבחינת ההנחיות - עטיית מסכות במקומות סגורים, אוורור חללים, ריחוק חברתי כשצריך, ויש זמינות גבוהה במיוחד של חיסונים ושל בדיקות קורונה מהירות, כולל ערכות ביתיות".

גיא ממשיך ואומר כי בעיניו יש "לנו, לכולנו, כהורים, החובה המוסרית ללחוץ מלמטה על מקבלי ההחלטות בממשלה ובמשרד החינוך לפעול להשגת מתווה ישים שיאפשר לילידנו את הילדות שמגיעה להם, ושכבר שנתיים ימים נשללת מהם. מערכת הבריאות התקדמה לשנת 2022 והבינה שבתקופה של חיסוניות רחבה, הדגש צריך להיות על הגשת עזרה וסעד לבני 60 ומעלה ולקבוצות בסיכון".

בדיקת אנטיגן קורונה, מד"א נתיבות, 10 בינואר 2022. שי מכלוף
בדיקת קורונה בנתיבות, שבוע שעבר/שי מכלוף

"צריך שגם מערכת החינוך תבין את זה ותפעל בהתאם. זו גם חובתנו לא רק כלפי ילדינו, אלא גם כלפי צוותי המורים, המנהלים ועובדי ההוראה שבתקופה זו עושים כל שביכולתם לקיים שגרת לימודים פרונטאלית והיברידית שתנאים של חוסר ודאות והנחיות שמשתנות לעתים תדירות".

אחז אגם, יו"ר ועד הגנים בהנהגת ההורים אמר כי "הדרישה שגנים שלמים ייכנסו לבידוד בגלל מאומת אחד, הינה מפלה ומראה שוב שלמרות הטענות כאילו החינוך עומד בראש מעייני הממשלה, הדבר איננו נכון".

"במרבית הגנים יש רוב של ילדים שגילם נמוך מגילי 5, כך שהם אינם יכולים להתחסן כך או כך, ועל כן, להכניס בכל פעם גן שלם לבידוד, הופך את הדברים לסגר בפועל גם אם לא סגר באופן רשמי", טוען אגם.
"מתווה הכיתה הירוקה חייב לחזור בגנים וחייבים לאפשר לילדים, כל הילדים!, לחזור לגן בכפוף לבדיקות". לדבריו, יש הורים שמוצאים את עצמם בבידוד במשך שלושה שבועות רצוף, "שבוע אחר שבוע".

תלמידה לומדת בזום, 11 בינואר 2022. יפעת רוזנברג, מערכת וואלה!
"כבר שנתיים ימים נשללת מהם הילדות". תלמידה בזום/מערכת וואלה!, יפעת רוזנברג

שרית, תושבת תל אביב , אם לבת 5 ובן שנתיים, כעת בבידוד הראשון של המשפחה בתקופה האחרונה: "לא ברור לי למה הבן הקטן שלי שלא נחשף למאומת צריך גם בבידוד - רק כי אחותו מחוייבת בבידוד. כמו כן, לא ברור בכלל למה יש אפליה בין מחוסנים ללא-מחוסנים. למה הגן צריך להתחלק לשניים, מי שמחוסן יכול לחזור אחרי בדיקה אחת והשאר שלא הגיעו לגיל שבו יכולים להתחסן חייבים להיות מבודדים יחד עם כל המשפחה שלהם. היות והזן החדש של הקורונה לא גורם למחלה קשה - בניגוד לזנים הקודמים - אין שום צורך בבידוד". לדבריה, גם אם יש חשיפה בגן למאומת - לא צריך לשלוח את הילדים לבידוד.

איה, תושבת קריית אונו, אם לשני תאומים בני 6 וילדה בת 4: "הבנים הספיקו להיות בשני בידודים משני גנים שונים ומנשות צוות שונות, והבת גם סיימה בדיוק בידוד בעקבות אשת צוות. חמישה בידודים סך הכול - אותם עשינו יחד. לא יודעת אם אוכל להמשיך לעמוד בזה".

איה מחוסנת בשתי מנות, אך עדיין מתלבטת לגבי חיסון ילדיה: "הילדים שלי לא מחוסנים ולא מחלימים ולכן לא זוכים לחזור. למרות שידוע שכולם נדבקים ומדביקים וזו ממש אפליה על רקע טיפול רפואי. הם לא מבינים למה הם שליליים בבית, בעוד שהחברים שלהם שגם שליליים זוכים לחזור. אין ספק שזה משפיע לרעה על התפקוד שלהם. אין להם חשק לכלום חוץ מטלוויזיה, המריבות בניהם גדלות - מה שלא היה פעם".

"מה שחשוב זה הילדים, ובמידה ונוקטים צעדים כל כך קיצוניים של הפרדה ואפליה זה חייב להיות מגובה בנתונים שמצדיקים את זה, ומראים שזה תורם משמעותית לשמירת בריאות הציבור - וזה לא המצב. להמשיך מדיניות בידודים על מנת להפעיל לחץ אדיר ולא מידתי על הורים לחסן את הילדים זו גזרה קשה".

ראש הממשלה, נפתלי בנט במהלך הצהרה לתקשורת 11 בינואר 2021. נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
"לא מתאים למסרים של רוח הסיירת". בנט/פלאש 90, נעם ריבקין פנטון

רם, תושב גבעתיים, אב לבן 4 ובת שנה: "לא יכול להיות שפתחו את השמיים, פתחו כמעט הכול, הולכים על גישה של סיכון מבוקר, ובמה שקשור לילדים שמתחת לגיל 5 זה מתנהל כמו בסגר הראשון. הרושם שמדובר או בקבעון טכני או במדיניות תמרוץ חיסונים שלא רלוונטית לגיל הזה (שעדיין לא זכאי להתחסן - ש"פ). אוקיי, אני רוצה לצאת מבידוד ולחסן את הילד שלי, אני יכול? הממשלה מצד אחד תקעה אותנו בבית ומצד שני לא נתנה שום התייחסות למצב הייחודי הזה של ילדים מתחת לגיל 5".

"אם אינטרס המשק ואינטרס הילדים הוא באמת מה שמעניין את הממשלה, היה ראוי שהיו מספקים התייחסות ספציפית לשכבה הזאת. למשל, שיחייבו בבדיקות PCR שמיד לאחריהן ניתן לחזור לגן במידה ואתה שלילי. כמו שזה עכשיו זה לא מידתי, לא צודק, לא שוויוני. תחושה שפשוט איזה פקיד זרק החלטה והלך".

"אני מחוסן שלוש פעמים ואם יהיה צריך אני אתחסן גם שבע פעמים. כמובן שאחסן את הילדים שלי ברגע שיהיה ניתן, אין בכלל מה לדבר. לכן מה שעושים לאנשים כמוני בקטע של הילדים זה עוד יותר לא צודק.
אנחנו ממש החייל הפצוע שנשכח מאחור. לא מתאים למסרים של רוח הסיירת והניהול המתקדם שראש הממשלה אוהב לחזור עליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully