וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תת-זן של אומיקרון התגלה בישראל; משרד הבריאות: "נמצא במעקב"

עודכן לאחרונה: 13.1.2022 / 22:27

לווריאנט BA2 יש יותר מוטציות מלאומיקרון המקורי, מה שהעלה השערה בקרב מדענים כי הוא עלול להיות אלים יותר. עד כה ידוע על 20 ישראלים שנדבקו בו. משרד הבריאות: "בשלב זה אין עדות לכך שהוא מתנהג אחרת מהאומיקרון"

בווידאו: פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא בדתרוך לתקשורת/צילום: לע"מ

משרד הבריאות הודיע הערב (חמישי) כי תת זן חדש של מוטציית הקורונה אומיקרון התגלה בישראל. מדובר בווריאנט BA2, שלו יותר מוטציות מלאומיקרון המקורי, מה שגרם למדענים בעולם להעלות השערה לפיה הוא עלול להיות יותר אלים.

"מדובר בווריאנט המתפתח לצד האומיקרון ונמצא במעקב של משרד הבריאות ומדינות נוספות בעולם", מסר המשרד. "בשלב זה אין עדות לכך שהוא מתנהג אחרת מהאומיקרון, נעדכן את הציבור בכל התפתחות רלוונטית.

מוקדם יותר היום, אמר פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, כי הוא לא יודע להעריך אם יוכרז סגר בעקבות נתוני התחלואה הגבוהים. זאת בהמשך לדבריו לפיהם מספר הנדבקים בקורונה גבוה יותר מאשר הנתונים המוצגים בידי משרד הבריאות. "הגל שאנחנו נמצאים בו ממשיך להגיע", הבהיר. "סביר להניח שמספר הנדבקים גדול יותר, כאשר ישנם כאלה שלא יודעים שנדבקו - או שלא דיווחו על כך". הוא הוסיף למרות התחלואה הגוברת, "למשרד הבריאות אין מדיניות של הדבקה המונית או תפיסה של חסינות עדר. אנחנו נמצאים בשלב שהגבלת התקהלות לא תשנה את התפשטות המגפה".

לדברי זרקא, "עיקר הסכנה היא לחולים מעל גיל 60. רוב החולים הקשים הם בני 60 שאין להם חיסון בתוקף. רבע מהאוכלוסייה מעל גיל 60 קיבלה חיסון רביעי, אך יש יותר ממאה אלף בני יותר מ-60 שלא קיבלו חיסון שלישי וזה מסכן אותם".

הפרויקטור הוסיף כי בעקבות העומס שנוצר על בתי החולים בעקבות בידוד אנשי צוות רפואי נשקל צמצום שירותים אמבולטוריים במרכזים רפואיים. "היקף העובדים שמבודדים מביא אותנו לאתגרים קשים", אמר. "6,500 אנשי צוות רפואי נעדרים בגלל התחלואה, חצי מהם רופאים. יש עומס על בתי החולים. לכל הנהלת בית חולים ניתנה סמכות להחליט על אשפוזים אמבולטוריים. לא ניתנה כרגע הנחיה גורפת כי יש שוני בין בתי החולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully