וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת בשמאל על המגעים לעסקת טיעון בין הפרקליטות לנתניהו: "אסור להתפשר על קלון"

עודכן לאחרונה: 13.1.2022 / 20:28

"כשמדובר בנתניהו, אסור להתפשר", כתב סגן השר יאיר גולן ממרצ, וחברת הכנסת נעמה לזימי מהעבודה הוסיפה: "עסקת הטיעון היא סמל להיררכיה המעמדית וההגמונית, בה יש שווים יותר ופחות". ארגוני מחאת בלפור יפגינו במוצ"ש מול ביתו של מנדלבליט: "אסור לאפשר את המהלך הזה"

בווידאו: נתניהו מתייחס לסוגיית עסקת הטיעון בתיקי האלפים/מערכת וואלה!

ביקורת נשמעה היום (חמישי) בשמאל על המגעים של היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות להסדר טיעון עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו.

סגן השר יאיר גולן (מרצ) כתב בטוויטר: ‏"אסור להתפשר על קלון לנתניהו. אסור להתפשר על ועדת חקירה בפרשת הצוללות. אסור להתפשר על תיק 2000. כשמדובר בנתניהו, אסור להתפשר". ח"כ נעמה לזימי (העבודה) כתבה ש"עסקת הטיעון היא יותר מכל סמל להיררכיה המעמדית וההגמונית, בה יש שווים יותר ופחות. בה כסף, כוח ומעמד מכתיבים את היחס של המערכת. על החוק הראשון שרציתי להעביר- 'ביטול מאסר חלף קנס', ששולח עניים שלא יכולים לשלם קנס לכלא, סירבו. אבל אם אתה הגמוניה כמו ביבי, תקבל הכול מהדלת האחורית, ועל מגש".

בנימין נתניהו, 25 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
‏"אסור להתפשר על קלון לנתניהו"/פלאש 90, יונתן זינדל

חברת הכנסת גבי לסקי (מרצ) הודיעה כבר אתמול, אחרי החשיפה של בן כספית, כי הגישה הצעת חוק שתמנע מהנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על מי שהורשע בעבירות שוחד או מרמה והפרת אמונים, גם כשאין לצידן קלון, ואמרה: "לא הגיוני שאדם שהורשע בעבירות שוחד או מרמה והפרת אמונים, גם כשאין לצידן קלון, ומי שהורשע בעבירות של טוהר מידות ושחיתות ציבורית יעמוד בראש המערכת הפוליטית. יש להוקיע כל ניסיון שמי שעשה שימוש לרעה בתפקידו תוך פגיעה באמון הציבור יכהן בתפקיד החשוב במדינה. הגיע הזמן להעמיד סטנדרט ערכי, ולמנוע ממי שפגע בציבור לכהן כראש ממשלה".

במקביל, ארגוני מחאת בלפור הודיעו כי יפגינו במוצ"ש הקרוב בכיכר גורן בפתח תקווה, סמוך לביתו של היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, תחת הכותרת "לא לעסקת טיעון עם נתניהו!". מטעם ארגוני המחאה, בהם "קריים מיניסטר", "קומי ישראל" ו"חקירה עכשיו" נמסר כי "לאחר שנים של טיוח תיקים ושנמוך אישומים, מנסה מנדלבליט, רגע לפני פרישתו, להציל את עורו של הנאשם. שום טיעון לא יכול להצדיק את קיומה של העסקה המפוקפקת הזאת שפוגעת באמון הציבור. אי מיצוי הדין עם מי שטען שאין כלום, גרר את המדינה לארבע מערכות בחירות ועל פי מנדלבליט 'סיכן את הדמוקרטיה' - מהווה מסר ברור שהשחיתות וההסתה משתלמות. אסור לאפשר את המהלך הזה".

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט 17 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"רגע לפני פרישתו, מנדלבליט מנסה להציל את הנאשם"/ראובן קסטרו

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ניהל בשבועות האחרונים מגעים חשאיים עם היועץ המשפטי מנדלבליט וצמרת הפרקליטות במאמץ להגיע לעיסקת טיעון. הצדדים שמרו על סודיות בנושא ומספר שותפי הסוד למגעים היה מצומצם. לשכת נתניהו לא הגיבה לידיעה לאורך כל היום אתמול. מהפרקליטות נמסר כי "כמדיניות אנו לא מגיבים על שיחות עם סניגורים ואין בכך כדי לאשר או להכחיש את הידיעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully