וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שלא השיגה רוב - הקואליציה הפקירה את המליאה, האופוזיציה העבירה חוק אחרי חוק

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 19:10

ערב של הפסדים לקואליציה. בחסות החרם של רע"ם הצליחה האופוזיציה להעביר 8 הצעות חוק בקריאה טרומית. "הממשלה הנוכחית היא ממשלת כאוס", אמר יו"ר סיעת הליכוד יריב לוין. עבאס בתגובה :"אין מנצחים ומפסידים. ההסדרה בנגב היא אינטרס של כולנו, יהודים וערבים"

יריב לוין בדיון מליאת הכנסת, 12 בינואר 2022. דני שם טוב, דוברות הכנסת
"ממשלת כאוס, בקורונה, בנגב, וגם בכנסת", יריב לוין/דוברות הכנסת, דני שם טוב

לאחר שלא השיגה רוב, הקואליציה הפקירה היום (רביעי) את המליאה, והפסידה לאופוזיציה, שהעבירה שמונה חוקים אחד אחרי השני בקריאה טרומית. זאת, בעקבות החרם שהכריזה מפלגת רע"ם כמחאה על תכנית הנטיעות של קק"ל בנגב.

הקואליציה, שתחילה הסירה מספר חוקים שהונחו על ידה על סדר היום כדי להימנע ממבוכה, הפסידה בהצעות חוק רבות , ולבסוף הפקירה את המליאה. בין ההצעות שהעביר האופוזציה הי זו של חברת הכנסת מירי רגב לפטור זוגות צעירים ממעמ בקניה של דירה ראשונה אושרה בקריאה טרומית.

גם ח"כ ניר אורבך מימינה עזב בתחילת הערב את הכנסת. "אם רע"ם יכולים למחות ולעשות ככל העולה על רוחם למרות המשמעת הקואליציונית אני לא רואה סיבה להישאר בכנסת ולהמשיך להצביע", אמר אורבך לקואליציה.

אחמד טיבי ויואב קיש בדיון מליאת הכנסת, 12 בינואר 2022. דני שם טוב, דוברות הכנסת
הצעת החוק של טיבי, המחייבת שוטרים לשים מצלמות גוף בהפגנות, עברה/דוברות הכנסת, דני שם טוב

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין אמר בתגובה על רצף הניצחונות של האופוזיציה כי "היום הוכח שוב - הממשלה הנוכחית היא ממשלת כאוס. בקורונה, בנגב, וגם בכנסת. אפס ניהול, אפס מנהיגות. נחליף את הממשלה הזו, ונחזיר את ניהול המדינה למסלול."

יור רע"ם, ח"כ מנסור עבאס הגיב לאירועי המליאה ואמר כי "אין מנצחים ומפסידים, כולנו ביחד כאזרחים ננצח כאשר ניטע תקווה ונתן לתושבי הנגב לחיות ולהתפרנס בכבוד". עוד הוסיף עבאס כי "‏ההסדרה בנגב היא אינטרס של כולנו, יהודים וערבים, נקדם בהדברות שתביא להסכמות מקובלות. ‏ממשלות ישראל נכשלו בטיפול בסוגיות הנגב, ביחד נשקם את מרקם היחסים והנגב יפרח וישגשג לטובת כלנו".

הקואליציה הצליחה להעביר את ההצעת החוק של אחמד טיבי, הקובעת כי כל שוטר הממלא תפקידו בעת הפגנה, ישתמש במצלמת גוף לשם תיעוד האירועים.עוד הוצע כי התיעוד יישמר, יהיה נגיש לציבור, ובמקרה שבו הוגשה תלונה על אלימות שוטר - יימסר לגורם התובע.

  • עוד באותו נושא:
  • מליאה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully