וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תואמת את ההנחיות, סותרת את ה-FDA: החורים בהמלצה החדשה על הבדיקות הביתיות

עודכן לאחרונה: 10.1.2022 / 15:09

משרד הבריאות ממליץ לבצע בדיקת אנטיגן שלושה ימים לאחר החשיפה לחולה מאומת, אך התקנות מחייבות לעשות זאת מיד לאחר המגע. עוד המליצו במשרד לבצע את הבדיקה בגרון, אולם עד כה אפילו במתחמי בדיקות האנטיגן הדגימה נלקחה מהאף, וחלק מהחברות לא קיבלו הנחיה אחרת

בווידאו: תורים ארוכים לבדיקות אנטיגן/שי מכלוף

ההמלצות החדשות שהציג היום (שני) משרד הבריאות, ונועדו לייעל ולדייק את בדיקות האנטיגן הביתיות, מעלות סימני שאלה רבים.

במסגרת ההמלצות, מתבקשים המשתמשים להיבדק שלושה ימים אחרי החשיפה לחולה מאומת, באמצעות דגימה ראשונה מהגרון ואחר כך מאחד הנחירים - מאותו המטוש. ואולם, המלצות אלו עומדות בניגוד לעמדת מינהל התרופות והמזון של ארצות הברית (FDA), ולא לגמרי תואמות את ההנחיות של משרד הבריאות עצמו.

בדיקת אנטיגן , 10 בינואר 2022. ראובן קסטרו
ההמלצות מעוררות סימני שאלה. בדיקת אנטיגן ביתית/ראובן קסטרו

ראשית, יש להבהיר כי מדובר בהמלצה בלבד, שלא באה על חשבון ההנחיה המחייבת לבצע בדיקת אנטיגן מיד אחרי החשיפה לחולה קורונה - אלא בנוסף לה, לטובת בריאות הציבור.

כמה בעיות עולות גם מההמלצה לדגום את הגרון. הנחיה זו סותרת את הוראות חלק מהיצרנים, כמו גם את ה-FDA, שהמליץ במפורש לציבור שלא לבדוק את עצמו דרך הגרון. ככלל, בדיקה בגרון היא יותר מסובכת מבחינה טכנית, מהטעם הפשוט שמדובר בחלל הרבה יותר גדול מהאף. כלל לא בטוח שהאזרח הפשוט ידע לבצע בדיקה באזור הגרון ולהבין מהיכן בדיוק עליו לקחת את הדגימה. להמלצה לא צורף סרטון הדגמה.

עוד בוואלה!

מסתמן: רוב בצוות המומחים של משרד הבריאות לקיצור ימי הבידוד למאומתים

לכתבה המלאה

למעשה, מדובר באתגר גם לבודקים בעמדות ובמתחמים, שכן מד"א ואיכילוב בעצמם דגמו עד כה מהאף. עובדי מד"א קיבלו בשעות הצהריים את ההנחיה להתחיל לבדוק מהגרון, אבל הבודקים של איכילוב עדיין לא - והם יידרשו להכשיר את הבדוקים לסוג כזה של בדיקה.

ההמלצה באה ברקע ההתפשטות המהירה של התחלואה בקורונה בגל החמישי של המחלה. משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 21,500 ישראלים אובחנו ביממה האחרונה כחיוביים לקורונה. מדובר בשיא נוסף מפרוץ המגיפה. גם שיעור הבדיקות החיוביות ממשיך לעלות והוא עומד על 12.2%. במקדם ההדבקה שעומד על 1.95. 10% מהנדבקים החדשים הם ישראלים שכבר החלימו מקורונה או חוסנו כנדרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully