וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-21 אלף נדבקים חדשים בקורונה - עלייה במספר החולים שבמצב קשה

עודכן לאחרונה: 10.1.2022 / 13:21

משרד הבריאות עדכן כי אתמול נרשם שיא שלילי נוסף של מאומתים מפרוץ המגפה, לאחר שחל זינוק גם בשיעור הבדיקות החיוביות - 13.3%. מספר החולים שמאושפזים במצב קשה עלה ל-222. מקדם ההדבקה - 1.95. כמעט 134 אלף ישראלים נשאים פעילים של נגיף הקורונה

21,500 ישראלים אובחנו ביממה האחרונה חיוביים לקורונה - כך עולה הבוקר (שני) מנתוני משרד הבריאות. מדובר בשיא שלילי נוסף מפרוץ המגפה. גם שיעור הבדיקות החיוביות ממשיך לעלות והוא עומד על 13.3%.

בד בבד, חלה עלייה גם במספר החולים שבמצב קשה - 222 ישראלים. מקדם ההדבקה עומד על 1.95. 10% מהנדבקים החדשים הם ישראלים שכבר החלימו מקורונה או חוסנו כנדרש. סך הכול, בישראל יש כמעט 130 אלף נשאים פעילים.

עוד עדכן משרד הבריאות על הנחיות חדשות לביצוע בדיקת האנטיגן. לפי ההוראות, יש להיבדק שלושה ימים לאחר חשיפה למאומת, ולא כפי שהיה עד כה, מיד עם החשיפה. בנוסף, כתבו כי יש להקפיד על דגימה מהגרון, ולאחר מכן מנחיר אחד, עם אותו מטוש.

שלושה צעדים לשיפור בדיקת אנטיגן ביתית. משרד הבריאות, אתר רשמי
ההנחיות החדשות/אתר רשמי, משרד הבריאות
תור לבדיקת קורונה, רחבת הבימה, 7 בינואר 2022. ראובן קסטרו
תור לבדיקת קורונה ברחבת הבימה בת"א, שבוע שעבר/ראובן קסטרו

"מידע שהוצג בישיבת הממשלה מצביע על כך שאצלנו, בישראל, יידבקו בסך הכול בין שניים לארבעה מליון אזרחים בגל הנוכחי", כתב ראש הממשלה נפתלי בנט בעמוד הפייסבוק שלו אמש. "זוהי סופה שעוברת על כל העולם, כולל מדינות שנקטו בסגר כללי. אבל, גם בתוך הסופה, המטרה שלנו נשארה אותה מטרה - לשמור על הכלכלה מתפקדת ככל האפשר, ולהגן על הפגיעים ביותר".

לגבי הבדיקות אמר ראש הממשלה כי "בהיקפים כאלה של נדבקים ושל בדיקות, הבנו שלא נוכל לאפשר לכולם בדיקות PCR. אין מספיק קיבולת במעבדות, התשובות יתעכבו, ובינתיים - האדם עלול להדביק את סביבתו".

בתוך כך, אמש הודיעו משרדי החינוך, הבריאות ומרכז השלטון המקומי כי החל מהיום תחל חלוקת ערכות בדיקת אנטיגן ביתית לתלמידים ולצוותי החינוך, זאת בהתאם למתווה הבידודים החדש. החלוקה תעשה בהדרגה, כשבשלב הראשון יקבלו את הערכות הגנים ובתי הספר היסודיים, באופן מידי, ולאחר מכן יקבלו אותן גם חטיבות הביניים והעל-יסודיים.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully