וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתווה חדש למתחמי המסחר: התו הירוק בוטל, התו הסגול נכנס, והאחריות עוברת לקניונים

עודכן לאחרונה: 10.1.2022 / 10:56

מעתה, מתחמי המסחר יפעלו לפי מגבלות תפוסה. על מפעילי הקניונים הוטלה האחריות לגדר ולפקח על על אזורי המזון המהיר, שכניסה אליהם תחויב בהצגת תו ירוק. אם לא יעשו זאת - תיאסר לחלוטין ישיבה בשולחנות בקניון כולו

בווידאו: תדרוך של מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש/צילום: לע"מ

תקנות קורונה חדשות נכנסו לתוקפן היום (שני) בכל הנוגע לחנויות הגדולות והקניונים, שלא יפעלו עוד במסגרת תנאי התו הירוק אלא לפי תו סגול מהודק.

במסגרת התקנות החדשות, תתאפשר כניסה של אדם אחד לכל 15 מ"ר בקניונים ובחנויות הגדולות, בעוד בחנויות ששטחן קטן מ-100 מטרים רבועים היחס יעמוד על אחד מכל שבעה מטרים רבועים. כל השוהים יחויבו בעטיית מסיכות.

תו ירוק בקניון עופר, פתח תקווה, 27 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
קניון עופר בפתח תקווה, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

בנוסף, התקנות החדשות מטילות על מפעילי הקניונים את האחריות לגדר את מתחמי המזון ולהציב סדרנים מטעמם שיבחנו תו ירוק בכניסה אליהם כתנאי לישיבה בשולחנות. אם מפעילי הקניונים לא יעשו זאת, תיאסר לחלוטין ישיבה לשולחנות במתחמי המזון המהיר, ואילו הלקוחות שירצו בכל זאת לרכוש מזון יידרשו להציג תו ירוק במעמד הרכישה. על מפעילי הקניונים גם להציב סדרנים שיפקחו על עטיית המסיכות והשמירה על הנחיות הקורונה.

השינוי בהנחיות מגיע ברקע ההתפשטות המהירה של זן האומיקרון ושיאי התחלואה, כמו גם אחרי ביקורת נרחבת מצד בעלי העסקים בקניונים, שכעסו על כך שהאחריות על בדיקת התו הירוק מעמיסה עליהם, והאשימו כי התקנות מבלבלות וכי הן הובילו לפגיעה קשה בעסקים. בשלב מסוים, בעלי העסקים אף איימו בשביתה.

עוד בוואלה!

יותר מ-21 אלף נדבקים חדשים בקורונה - עלייה בשיעור הבדיקות החיוביות

לכתבה המלאה

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 21,500 ישראלים אובחנו ביממה האחרונה כחיוביים לקורונה. מדובר בשיא נוסף מפרוץ המגיפה. גם שיעור הבדיקות החיוביות ממשיך לעלות והוא עומד על 12.2%.

עם זאת, חלה ירידה קלה במספר החולים שבמצב קשה - 199 ישראלים, ובמקדם ההדבקה שעומד על 1.95. 10% מהנדבקים החדשים הם ישראלים שכבר החלימו מקורונה או חוסנו כנדרש.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully