וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשתות המסחר מאיימות לשבות אם התו הירוק יוארך: "העסקים מדממים"

עודכן לאחרונה: 30.12.2021 / 18:13

התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה כינסה ישיבת חירום ואיימה כי הארכה של התקנות תוביל לפיטורים המוניים. לטענת בעלי העסקים, התו הירוק הוא "מס שפתיים" שאינו מועיל בדבר. "אולי גופים ענקיים יכולים להתמודד - אבל רוב הסוחרים תוך חודש-חודשיים פשוט יפשטו רגל"

בווידוא: רשתות המסחר מאיימות לשבות אם התו הירוק יוארך/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ליר שפיגלר

בדיון חירום שכינסה הערב (חמישי) התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה, איימו ראשיה בהשבתה של המסחר אם התו הירוק יוארך. "למרות התחינות שלנו לממשלה שלא להחיל תו ירוק על מסחר, הממשלה החליטה בכל זאת להחיל אותו", אמר שחר תורג'מן, יו"ר ההתאגדות. "אם התו הירוק הזה יוארך ביום שלישי הקרוב אנחנו נערך להשבתת המסחר בישראל, ונערך לצערנו לפיטורים המוניים".

לטענת תורג'מן, התו הירוק לא עודד את האוכלוסיה להתחסן, אך כן הגדיל את ההוצאות של העסקים. "אמרנו שהתחלואה לא תרד במילימטר, התחלואה לא יורדת, והפדיון שלנו נחתך ב-30%. התו הירוק הגדיל את העלויות שלנו - נאלצנו לגייס עובדים מחוסנים במקום. וכל יום שהמסחר פתוח - הוא מדמם ומפסיד", טען. הוא דרש להחזיר את התו הסגול המחמיר, שלדבריו עבד טוב יותר מהתו הירוק.

"זה פייק תו ירוק, זה מס שפתיים, שלממשלה לא מועיל במאומה", המשיך. "כבוד ראש הממשלה, כתבת ספר לאיך מנהלים מלחמה בנגיף - מציע לך לחזור לספר שאתה כתבת, כי כל מה שאתה עושה בשבועות האחרונים סותר את זה".

ישיבת חירום של התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה, 30 בדצמבר 2021. שני פרומקין, מערכת וואלה!
ישיבת חירום של התאגדות רשתות המסחר, הערב/מערכת וואלה!, שני פרומקין

גם רמי שביט, בעלי המשביר לצרכן, מחה על המתווה הנוכחי. "אנחנו עבדנו והתעמתנו עם הממשלה הקודמת נגד הסגרים - אבל כשהיו סגרים דוממנו מנועים, לא היו לנו הוצאות קבועות. והיום ראה זה פלא - סגר דלוקס - אנחנו נשלם את כל ההוצאות ומודיעים לנו גם שלא יהיה פיצוי ולא יהיה שום דבר".

"אם לא תהיה ברירה נדרוש את הפיצוי, ונגיע גם לבג"ץ", אמר שביט. "לא יכול להיות שהמדינה מתנהלת דרך בג"ץ. אתם יודעים שאפשר להתנהל דרך תו סגול. נצטרך לפטר עשרות אלפים אם לא מאות אלפי עובדים.

"תפסיקו להשתמש בזה שעם הממשלה הקודמת היה יותר גרוע - תתפלאו אבל הצלחנו להסתדר עם הסגרים. המדינה מחוסנת, לאדם אין סיבה להיות מחוסן אם מגבילים אותו כל היום. אנחנו לא אחראים על מי שלא מחוסן - בעונש זה לא ילך. תנו הטבות למחוסנים. אנחנו רוצים לשמור על הלקוחות והעובדים שלנו, אבל אל תשימו אותנו שומרים ואל תעשו אותנו אויבים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ישיבת חירום של התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה, 30 בדצמבר 2021. שני פרומקין, מערכת וואלה!
"בעונש זה לא ילך"/מערכת וואלה!, שני פרומקין

איציק זאדה, בעל עסק תכשיטים ונציג הרשתות הקטנות, טען שמאז שהחלה ההנחייה של הצגת תו ירוק בקניונים, מספר הקונים ירד בצורה חדה. "זה מורגש בצורה קיצונית. המסדרונות ריקים, עובדים יושבים בכניסה לחנויות הגדולות ובמקום למכור - הם יושבים כמו דורמנים במועדונים, מחפשים תו ירוק אצל כל אדם ואדם.

"אולי גופים ענקיים יכולים להתמודד - אבל רוב הסוחרים תוך חודש-חודשיים במצב הזה פשוט יפשטו רגל", טען. "לא ניתן להעניש את אזרחי ישראל בשביל לנסות לחסן את האוכלוסייה. רובנו מחוסנים, אני ואשתי וכולנו מחוסנים 3 פעמים, ואנחנו נענשים כי המדינה לא מוצאת תמריצים נכונים לחסן".

מתנגדים לתו הירוק התפרצו לישיבת חירום של התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה, 30 בדצמבר 2021. שני פרומקין, מערכת וואלה!
מתנגדים לתו הירוק התפרצו לישיבה. הערב/מערכת וואלה!, שני פרומקין

במהלך הישיבה התפרצו אליה מספר אנשים שהפגינו נגד מתווה התו הירוק. "למה הסכמתם לתו הירוק?", האשימו את בעלי הרשתות, "תתביישו לכם שמה שמדאיג אתכם זה כסף!". בתגובה למהומה בחדר, אמר יו"ר ההתאגדות כי "כל הזעם של הציבור מופנה אלינו", ושב להאשים את הממשלה במתווה. "תתבייש ראש הממשלה. אנחנו אנשי עסקים, יש לנו דיאלוג פורה ואוהב עם הלקוחות שלנו - הפכת אותנו לפקחים ושוטרים - זה לא התפקיד שלנו!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully