וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההמלצות לשיפור הבדיקות הביתיות: דגימה מהגרון - 3 ימים אחרי החשיפה

עודכן לאחרונה: 10.1.2022 / 13:14

לפי ההמלצות החדשות של משרד הבריאות, שנועדו לייעל ולדייק את הבדיקה הביתית, על המשתמשים להיבדק 72 שעות אחרי החשיפה למאומתים, עם דגימה מהגרון ואחר כך מנחיר אחד באמצעות אותו מטוש. עם זאת, ההמלצה לא באה על חשבון ההנחיה לבצע את הבדיקה מיד לאחר החשיפה לחולה

בווידאו: תורים ארוכים לבדיקות אנטיגן/שי מכלוף

משרד הבריאות הציג היום (שני) המלצות חדשות שנועדו לייעל ולדייק את בדיקות האנטיגן הביתיות. במסגרת ההמלצות, מתבקשים המשתמשים להיבדק שלושה ימים אחרי החשיפה לחולה מאומת, באמצעות דגימה ראשונה מהגרון ואחר כך מאחד הנחירים - מאותו המטוש.

במשרד הבהירו כי הדברים רלוונטים למחוסנים או מחלימים בלבד, שכן כל היתר לא מבצעים בדיקת אנטיגן ביתית. יש לציין כי מדובר בהמלצה בלבד, שלא באה על חשבון ההנחיה לבצע בדיקת אנטיגן מיד אחרי החשיפה לחולה קורונה, אלא בנוסף לה, לטובת בריאות הציבור.

ההנחיה לבצע את הבדיקה גם בגרון סותרת את הוראות חלק מהיצרנים, והיא מעלה שאלה גם בנוגע ליכולת של אזרח פשוט לבצע בדיקה באזור הגרון ולהבין מהיכן בדיוק עליו לקחת את הדגימה. להמלצה לא צורף סרטון הדגמה.

בדיקת אנטיגן , 10 בינואר 2022. ראובן קסטרו
הנחיות חדשות. בדיקת קורונה/ראובן קסטרו

הדברים באים ברקע ההתפשטות המהירה של התחלואה בקורונה בגל החמישי של המחלה. משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 21,500 ישראלים אובחנו ביממה האחרונה כחיוביים לקורונה. מדובר בשיא נוסף מפרוץ המגיפה. גם שיעור הבדיקות החיוביות ממשיך לעלות והוא עומד על 12.2%. במקדם ההדבקה שעומד על 1.95. 10% מהנדבקים החדשים הם ישראלים שכבר החלימו מקורונה או חוסנו כנדרש.

אילנה גנס, נציגת משרד הבריאות, אמרה היום בוועדת החוקה כי חלה "עלייה מדאיגה במספר המאושפזים קשה בבתי החולים - אנחנו עומדים על מעל 1,200 מאושפזים בבתי החולים, מתוכם קרוב ל-220 חולים קשה שמתוכם יש כמה עשרות במצב קריטי". לדבריה, "מספר המאומתים הגבוה הוא זה שמייצר את הגדילה הזאת. הנתח של דלתא עדיין עושה את העבודה שלו, במקביל לנזקים של האומיקרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully