וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות הכריז על בדיקות בבתי הספר; שאשא ביטון: "יוצר כאוס במערכת החינוך"

חוסר התיאום ממשיך: לאחר שמשרד הבריאות הודיע כי מהבוקר יבצעו "נאמני קורונה" בדיקות מהירות לתלמידים ומורים שנחשפו למאומת, משרד החינוך הוציא הלילה הודעה הקוראת להשהות את המבצע. "ההחלטה בנושא לא תואמה עם משרד החינוך, לא נאפשר לגרור את המערכת לאנדרלמוסיה"

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון תקפה היום (חמישי) בחריפות את התנהלות משרד הבריאות בנושא בדיקות אנטיגן בבתי הספר ואמרה כי הוא "יוצר כאוס גם במערכת החינוך. לא נאפשר לו לגרור את מערכת החינוך לאנדרלמוסיה".

משרד החינוך הורה הלילה למנהלי בתי הספר להמתין עם תחילת מבצע בדיקות האנטיגן בבתי הספר היסודיים. זאת, בניגוד להודעת משרד הבריאות, לפיה החל מהבוקר יבצעו נאמני הקורונה את הבדיקות המהירות לתלמידים וצוותי הוראה שנחשפו לאדם מאומת. "ההחלטה בנושא לא תואמה עם משרד החינוך, ולא כללה נוהל משפטי מסודר", נכתב בהודעת המשרד.

על פי הודעת השרה שאשא ביטון, לאחר בקשת משרד החינוך לערוך בדיקות בבתי הספר, הודיע משרד הבריאות כי לשם קידום הנושא, הוא נדרש להכין נוהל מסודר. "עד לאתמול בערב משרד הבריאות לא היה ערוך עם נוהל לשם ביצוע הבדיקות בתוך בתי הספר. הוא הודיע על כך למשרד החינוך. על אף זאת ובכל זאת, הוא בחר בשעות הערב להוציא הודעה לתקשורת, כשהוא יודע שאין הוא ערוך עם הנוהל", נכתב בהודעת השרה.

פתיחת שנת הלימודים | ביה"ס שפירא, ת"א 1 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
3,200 נאמני הקורונה יבצעו את הבדיקות לתלמידים ולצוותי הוראה/ראובן קסטרו

גורמים במשרד החינוך אמרו לוואלה! כי "משרד הבריאות הוציא הנחיות מבלי שיש להם היתכנות משפטית, והוציא הודעה שמבלבלת את הציבור. בגללם אי אפשר לקיים את הבדיקות בבתי הספר למרות הפצרותינו והם אלה שעדיין לא מוכנים משפטית. קודם כל מסדירים ואחר כך יוצאים לתקשורת".

בכירים במשרד הבריאות אמרו כי "מי שיוצר כאוס במערכת החינוך היא השרה שאשא-ביטון. מתחילת הדרך היא עושה הכל כדי להפריע ולחבל במאבק בקורונה. זה התחיל בחיסונים ועכשיו היא פוגעת בבדיקות. גם חילופי המנכלים לא הועילו כי הבעיה היא בשרת החינוך עצמה. כל הסיכומים אתה מופרים על ידה באופן שיטתי, ומי שנפגעים הם התלמידים והמורים".

ממשרד הבריאות נמסר כי "משרד הבריאות מושקע כולו בהתמודדות עם גל התחלואה, ולא יעסוק בהכפשות. אמש סוכם בין משרדי הבריאות והחינוך על דחייה קצרה של יישום המהלך לבידוק אנטיגן בידי נאמני הקורונה, וזאת כדי להבטיח היערכות מיטבית ומלאה בבתי הספר היסודיים בכל רחבי הארץ. לפיכך, הוחלט כי שני המשרדים יפעלו יחד באופן מיידי לגיבוש נהלים הנוגעים לנהלי העבודה הרלוונטיים של הנאמנים, אישורי ההורים ותדרוך מנהלים".

אתמול נמסר ממשרד הבריאות כי מדובר בצעד שינגיש את בדיקות האנטיגן לתלמידים ולצוותי ההוראה, ויחסוך מהם את הצורך להיבדק בתחנות מפוקחות או באמצעות ערכות ביתיות.

כמו כן, משרד הבריאות אישר אתמול למספר ארגונים חיוניים במשק לבצע בדיקות אנטיגן לעובדיהם. זאת במטרה להנגיש את הבדיקות לתעשייה החיונית ולהפחית עומסים מתחנות האנטיגן.

עוד בוואלה!

הורוביץ: מחוסנים ייבדקו באנטיגן בבית, בני 60 ומעלה ואוכלוסיות בסיכון יבצעו PCR

לכתבה המלאה
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון במסע"ת חשיפת רפורמת הגיל-הרך, כנסת, 5 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון במסע"ת חשיפת רפורמת הגיל-הרך, כנסת, 5 בינואר 2022/פלאש 90, יונתן זינדל

אתמול בערב הודיע שר הבריאות ניצן הורוביץ על מתווה בדיקות קורונה חדש שייכנס לתוקף ביום שישי. על פי המתווה, בני 60 ומעלה ואוכלוסיות בסיכון שנחשפו לחולה יבצעו בדיקת PCR, ואילו מחוסנים יערכו בדיקות אנטיגן ביתיות. לא מחוסנים מתחת לגיל 60 יערכו בדיקת אנטיגן מפוקחת, ולא ביתית. הבדיקות הביתיות לא יהיו במימון המדינה.

על פי המתווה, מחוסנים שיצאו חיוביים בבדיקה, ישהו בבידוד של עשרה ימים, עם אופציה להשתחרר ממנו רק באישור רופא. לא מחוסנים ישהו בבידוד של שבוע גם במקרה של תוצאה שלילית בבדיקה, עם שחרור בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקה שלילית שבוצעה ביום האחרון לבידוד.

מסיבת עיתונאים בנושא הצעדים להתמודדות עם גל התחלואה 05 בינואר 2022. -, ראובן קסטרו
המתווה החדש - מחוסנים מתחת לגיל 60 יוכלו לבצע בדיקות ביתיות. שר הבריאות ניצן הורוביץ/ראובן קסטרו, -

מאז ההודעה על המתווה החדש, חלה עלייה חדה בביקוש לערכות בדיקות אנטיגן ביתיות. בסניף סופר פארם במרכז העיר ירושלים מספרים כי בימים האחרונים מאות בדיקות "נחטפות" מהמדפים מדי יום, ובשעות האחרונות חלק מהמלאים, כמו בדיקות האנטיגן החד-פעמיות, אזלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully