וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתווה החדש: בדיקות הקורונה הביתיות נחטפות מהמדפים

עודכן לאחרונה: 5.1.2022 / 19:37

לאחר שמשרד הבריאות הודיע שמחוסנים מתחת לגיל 60 לא יידרשו לבצע בדיקות PCR, בסניפי סופר פארם מדווחים כי חלק ממלאי הבדיקות אזל. "לקחתי 3 בדיקות, מקווה שזה יספיק לי", אמר חנן, שנחשף לחולה אומיקרון, ומיכה, שאמו נדבקה, מתח ביקורת על ההנחיות: "מרגיש ממש מבולבל"

בווידאו: פרויקטור אומר בתדרוך כי אנחנו בגל משולב וכי אין מדיניות של הדבקה המונית/צילום: לע"מ

עם הפרסום היום (רביעי) על מתווה בדיקות הקורונה החדש שייכנס לתוקף ביום שישי, חלה עלייה בביקוש לערכות בדיקות אנטיגן ביתיות. הבדיקות יתחלקו ל-PCR לבני 60 ומעלה ואוכלוסיות בסיכון, ואילו מחוסנים יערכו בדיקות אנטיגן ביתיות. לא מחוסנים מתחת לגיל 60 יערכו בדיקת אנטיגן מפוקחת, ולא ביתית. הבדיקות הביתיות לא יהיו במימון המדינה, ולכן ייאלצו לרכוש אותן בעצמם מחוסנים שנחשפו למאומת.

בסניף סופר פארם במרכז העיר ירושלים מספרים כי בימים האחרונים מאות בדיקות "נחטפות" מהמדפים מדי יום, ובשעות האחרונות חלק מהמלאים, כמו בדיקות האנטיגן החד-פעמיות, אזלו.

בדיקת אנטיגן לזיהוי קורונה. ShutterStock
ערכת בדיקת אנטיגן/ShutterStock

"אמא שלי כנראה חיובית לקורונה, אז ליתר ביטחון הלכתי לקנות בדיקות אנטיגן כי אני חושש שזה עבר אליי. בהתחלה תכננתי ללכת לבדיקת pcr כמו כולם, אבל חששתי שיגידו לי להיכנס לבידוד בגלל שאני באותו בית עם חולה קורונה", סיפר לוואלה! מיכה. "בכל מקרה, היום ראיתי שמספיק לעשות בדיקת אנטיגן ביתית וממילא הכללים השתנו, אז קניתי כמה בדיקות בבית מרקחת, אני מרגיש ממש מבולבל, גם בגלל המצב האישי וגם בגלל כל השינויים התכופים בהנחיות".

אלכס, תושב העיר, שרכש כמה ערכות בסניף, סיפר לוואלה! כי בכלל לא היה מעודכן על ההנחיות החדשות: "לקחתי כמה חבילות בשביל התלמידים במוסד שאני מלמד בו כי אמרו שזה כמו תו ירוק מעכשיו. לא ידעתי שיש עכשיו רענון של ההנחיות. זה כבר ממש מתיש".

חנן, בן 19, הגיע לאסוף בדיקת אנטיגן לאחר שנחשף למאומת אומיקרון. גם הוא מבולבל מההנחיות החדשות וההתניות הנלוות: "זה יותר נוח להגיע לפה ולקחת בדיקה ביתית, במקום להתעכב בתורים ארוכים עם כל מיני אנשים שיש מצב שהם כבר חולים. לקחתי חבילה עם 3 בדיקות ומקווה שזה יספיק לי".

עוד בוואלה!

הורוביץ: מחוסנים ייבדקו באנטיגן בבית, בני 60 ומעלה ואוכלוסיות בסיכון יבצעו PCR

לכתבה המלאה
מסיבת עיתונאים בנושא הצעדים להתמודדות עם גל התחלואה 05 בינואר 2022. משרד הבריאות, אתר רשמי
המתווה החדש/אתר רשמי, משרד הבריאות
מסיבת עיתונאים בנושא הצעדים להתמודדות עם גל התחלואה 05 בינואר 2022. משרד הבריאות, אתר רשמי
המתווה החדש, המשך/אתר רשמי, משרד הבריאות

על פי המתווה שהצגיג הבוקר שר הבריאות ניצן הורוביץ, מחוסנים שייצאו חיוביים בבדיקה, ישהו בבידוד של עשרה ימים, עם אופציה להשתחרר ממנו רק באישור רופא. לא מחוסנים ישהו בבידוד של שבוע גם במקרה של תוצאה שלילית בבדיקה, עם שחרור בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקה שלילית שבוצעה ביום האחרון לבידוד.

השר הורוביץ קרא למשמעת עצמית, ולהיבדק בבית. "השיקולים שלנו הם ענייניים ולא נכנסים שיקולים זרים. נערכים למצב לא קל אבל העניין בהחלט בשליטה. נעבור את הגל הזה בהצלחה. מקסימום שמירה על הבריאות ומינימום פגיעה בדמוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully