וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמדת של לפיד לסוכנות היהודית: ח"כ לשעבר רות קלדרון

עודכן לאחרונה: 29.12.2021 / 18:35

לפיד הגיש את מועמדותה של קלדרון לאחר הסרת מועמדותו של אלעזר שטרן, בעקבות סערת גריסת התלונות על הטרדות מיניות. ככל הידוע, לפיד מקדם את מועמדותה המלצה או הסכמה של בנט, ולא ברור איך זה ישפיע על סיכוייה בבחירות, שייתקימו בחודש בפרואר

רות קלדרון. ורדי כהנא, אתר רשמי
ד"ר רות קלדרון/אתר רשמי, ורדי כהנא

יו"ר יש עתיד ושר החוץ, יאיר לפיד, הגיש את מועמדותה של ח"כ לשעבר ד"ר רות קלדרון לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית. קלדרון, אשת חינוך ודר למקרא, שימשה ח"כית בכנסת ה-19, ולפיד מגיש את מועמדותה במקום השר אלעזר שטרן, שהיה אמור להיות מועמד מוסכם של הממשלה לתפקיד אך הסיר את מועמדותו בחודש אוקטובר בעקבות סערת הגריסה של התלונות על הטרדות מיניות בהיותו ראש אכא.

הבחירות לראשות הסוכנות היו אמורות להתקיים בחודש אוקטובר, אך נדחו לבקשת לפיד לפברואר. בינתיים, ועדת הבחירה שבוחרת את התפקיד ממשיכה בהליך הבחירות והשבוע היא קיימה סבב ראיונות נוסף עם המתמודדים האחרים המובילים לתפקיד: השגרירים לשעבר דני דנון ומייקל אורן, השרה לשעבר עומר ינקלביץ', ופלר חסן נחום, המשנה לראש העיר ירושלים. אירנה נבזלין, יו"ר בית התפוצות ורעייתו של ח"כ יולי אדלשטיין, הסירה את מועמדותה.

מאז ששטרן הסיר את מועמדותו לפיד ניסה להציג מועמד חדש מוסכם מטעם הממשלה לתפקיד, אך הוא וראש הממשלה נפתלי בנט לא הגיעו להסכמות בנושא. ככל הידוע, לפיד מקדם את מועמדותה של קלדרון ללא המלצה או הסכמה של ראש הממשלה, ולא ברור איך זה ישפיע על סיכוייה בבחירות. בוועדת הבחירה יושבים 10 חברים, הציגים של ההסתדרות הציונית ויהדות התפוצות, ולפי תקנון הסוכנות, על מועמד לזכות ברוב גורף של 9 מתוך 10 קולות של חברי הוועידה כדי לקבל את התפקיד;

שר החוץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "דר' רות קלדרון היא דמות מופת שתייצג אותנו בסוכנות היהודית מתוך הכרות עמוקה עם ההיסטוריה היהודית ואתגרי העתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully