וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדד-ליין פקע, ולממשלה עדיין אין מועמד חדש לראשות הסוכנות היהודית

עודכן לאחרונה: 18.11.2021 / 10:06

אחרי פרישת השר אלעזר שטרן מהמרוץ, בסוכנות נתנו לראש הממשלה ושר החוץ ארכה של חודש להגיש מועמד חדש מטעמם. בינתיים, לפיד ובנט לא הצליחו למצוא מועמד מוסכם. עם זאת, ועדת הבחירה תתכנס רק בסוף החודש וככל הנראה הממשלה תוכל להגיש מועמד חדש עד אז

בווידאו: השר אלעזר שטרן בראיון ל-103fm/מתוך "שבע עד תשע" עם גולן יוכפז וענת דוידוב 103fm, עריכה: עמית שמחה

ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד לא הגישו מועמד חדש מטעמם לראשות הסוכנות היהודית, למרות שהדד-ליין להצגת מועמדים חדשים פקע הלילה (חמישי) בחצות. אחרי פרישת השר אלעזר שטרן בחודש שעבר מהמרוץ לתפקיד יו"ר הסוכנות, ועדת הבחירה לתפקיד נעתרה לבקשת לפיד לדחות את הליך הבחירות ואישרה לו להגיש מועמד חדש מטעם הממשלה עד 17 בחודש. עם זאת, בפועל, לדד-ליין אין משמעות מעשית: ועדת הבחירה המשותפת להסתדרות הציונית ונציגי יהדות התפוצות אמורה להתכנס רק בסוף החודש, ואם הממשלה תגיש מועמד חדש עד אז - ככל הנראה הוא יועלה להצבעה.

הבחירות לראשות הסוכנות היו אמורות להיערך בחודש שעבר, והמועמד המקורי של לפיד והממשלה לתפקיד היה השר שטרן, שהסיר את מועמדותו יומיים לפני הבחירות, בעקבות הסערה סביב ההתבטאויות שלו על גריסת תלונות על הטרדות מיניות בהיותו ראש אכ"א. מלבד שטרן, עוד שמונה מועמדים שהתראיינו בפני ועדת הבחירה והגישו את מועמדותם לתפקיד ממתינים עדיין לבחירות, בהם שגריר ישראל באו"ם לשעבר דני דנון, שגריר ישראל בארצות הברית לשעבר מייקל אורן, יו"ר מוזיאון העם היהודי "אנו" אירינה נבזלין, שהיא רעייתו של ח"כ יולי אדלשטיין, ושרת התפוצות לשעבר עומר ינקלביץ', שזוכה לתמיכה וגיבוי נמרצים מיו"ר כחול לבן בני גנץ.

בנוסף, גם חברי הכנסת לשעבר עוזי דיין ומיכל קוטלר-וונש, סגנית ראש עיריית ירושלים פלר חסן-נחום ויו"ר הות"ת פרופ' יפה זילברשץ הגישו מועמדותם. לפי תקנון הסוכנות, על מועמד לזכות ברוב גורף של תשעה מתוך עשרה קולות של חברי הוועדה כדי לקבל את התפקיד; לפי גורמים המעורבים בתהליך הבחירה, אף אחד מהמועמדים הקיימים לא נהנה מקונצנזוס גורף.

לאחר פרישת שטרן, חלק מהמועמדים פנו ללשכות של ראש הממשלה בנט ושל לפיד, בבקשה לקבל את תמיכתם לתפקיד, אך לפיד סירב לכולם וחיפש בחודש האחרון מועמד אחר. אחת האפשרויות שנבחנו היא הצגתו של שר התפוצות נחמן שי לתפקיד, במטרה לפנות תיק בממשלה כדי לפתור את הבעיה הקואליציונית שנוצרה עם השר אלי אבידר בעקבות פרישתו של שטרן.

בחודש יולי האחרון, לפיד סיכם עם אבידר על מינויו לשר ללא תיק, והוא היה אמור להתמנות למשרד לענייני מודיעין במקום שטרן, שהיה אמור להיבחר לראשות הסוכנות. ואולם, לפי גורמים בקואליציה, המגעים עם שי ויו"ר מפלגת העבודה לא הבשילו לכדי הסכמות, בין היתר כי בעבודה דרשו פיצוי בתמורה לוויתור על תפקיד השר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully