וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון מוכה, אמסטרדם בסגר, שיאי תחלואה בצרפת: האומיקרון משתולל באירופה

אלון נעים וסוכנויות הידיעות

עודכן לאחרונה: 26.12.2021 / 18:31

לראשונה, יותר ממאה אלף נדבקים ביממה נרשמו בצרפת. בבריטניה המספר גבוה אפילו יותר, אך אין כמעט הגבלות. ישראלים המתגוררים באירופה מדווחים על החיים לצד גל התחלואה החדש ועל תחושת חוסר הוודאות המרחפת, שוב, מעל היבשת, אך מתעקשים: "המצב אינו עד כדי כך גרוע"

בווידאו: הולנד הכריזה על סגר הדוק/צילום: רויטרס

אירופה מציינת, זו השנה השנייה, את חופשת חג המולד וראש השנה האזרחי תחת הגבלות הקורונה, ברקע התפשטות זן האומיקרון. בכמה מדינות הוטלו סגרים, במקביל לשיאי תחלואה חדשים. ישראלים המתגוררים ברחבי היבשת מספרים כיצד הגל החדש משפיע על חייהם, במקביל לתחושת אי-ודאות ביחס לחומרת הווריאנט.

בצרפת נרשם אתמול שיא חדש של 104,611 מקרים חדשים ביממה. זו הפעם הראשונה מפרוץ המגיפה שהנתון עובר את רף מאה אלף המקרים. מספר החולים שמאושפזים בטיפול נמרץ עלה ל-3,282. מחר בערב צפויה להתקבל החלטה על הגבלות חדשות.

משה סבאג, רב בית הכנסת הגדול בפריז, לה ויקטואר, מסביר כי אף שטרם התקבלה החלטה על סגר, בעלי העסקים מצויים בחשש גדול. "אנו מאוד מרגישים בפריז את התפרצות הווריאנט החדש של אומיקרון, המון אנשים נדבקים, רובם ללא תסמינים. הם מגלים זאת עקב כאב גרון קל או כאבי ראש. בבתי הספר יש המון ילדים שנדבקים בחודש האחרון", מספר סבאג.

קורונה בפריז 26 בדצמבר 2021. AP
רחובות פריז, היום/AP

לדבריו, הקהילה היהודית בעיר מתנהלת כרגיל, ובתוך זה גם התפילות, השיעורים ופעילות תנועות הנוער היהודיות השונות. עם זאת, בית הכנסת עצמו כן התאים את עצמו לאתגר הקורונה. "בתקופת החגים היה ניתן להיכנס לבית הכנסת עם תו ירוק בלבד, או בדיקת PCR. אין ארוחות בבית הכנסת. לבישת מסכות חובה. יש הגבלה גם במספר המקומות בבית הכנסת או במרכזים הקהילתיים", הסביר.

משה סבג. באדיבות המצולם, אתר רשמי
"מרגישים מאוד את ההתפרצות". סבאג/אתר רשמי, באדיבות המצולם

גם בבריטניה נשברים שיאי התחלואה, כשהנתונים מראים כי שיעור ניכר מאוכלוסיית לונדון נדבקה בנגיף. על פי ההערכות, נכון ללפני עשרה ימים, 1 מכל 20 תושבים בבירה הבריטית חלה בקורונה. המודלים הסטטיסטיים מלמדים כי ייתכן שהשיעור כבר הוכפל עד היום, ועומד על אחד מכל עשרה תושבים. כתוצאה מהתחלואה הגוברת, חברות רבות מתמודדות עם מחסור בכוח אדם.

ביום שישי נרשמו 122,186 מקרים חדשים בממלכה. מספר המתים מפרוץ המגיפה בבריטניה הוא הגבוה ביותר באירופה - 147,857. למרות זאת, ראש הממשלה בוריס ג'ונסון נמנע מהטלת מגבלות חדשות לפני חג המולד.

קורונה בלונדון 26 בדצמבר 2021. AP
המגפה משתוללת בעיר. לונדון, היום/AP

שמואל שוורץ, המתגורר בלונדון ועורך באתר ועיתון "המודיע" באנגלית, מסביר כי אף שהמגיפה משתוללת ברחבי המדינה, מספר החולים קשה והמאושפזים לא עלה באופן דרמטי. הוא הביע אופטימיות ביחס להתקדמות מבצע חיסוני הבוסטר, ואמר כי הציבור נענה לו. "אנשים הולכים להתחסן כי לא רוצים הגבלות. בינתיים זה עובד טוב מאוד", אמר. "כמעט ואין הגבלות. ההגבלה היא רק על מסכות בתחבורה הציבורית. אכיפה מצד המשטרה מורגשת רק מעט בתחובה הציבורית".

"המצב לא כל כך גרוע. נכון שיש מספרים גדולים אבל כמעט רובם בלי בעיות רפואיות, מרגישים שזה כמו שפעת", אמר שוורץ, והסביר כי הציבור קשוב להנחיות מטעמים של ערבות הדדית. "יש אחריות אחד לשני, אין את הפחד מהחשש לקנס", הסביר.

קורונה באמסטרדם 26 בדצמבר 2021. AP
רחובות אמסטרדם, היום/AP

בהולנד, לעומת זאת, המדינה נכנסה כבר לפני כשבוע לסגר מהודק בשל התפשטות התחלואה - לאורך תקופת החגים ועד ל-14 בינואר. במסגרת זאת, כל החנויות שאינן הכרחיות נסגרו, וכך גם בתי הקפה, הפאבים והמסעדות. עם זאת, בדומה לישראל, אין חובת עטיית מסיכות ברחוב, כי אם רק בחלל סגור.

הודות למגבלות - לסגר ההדוק קדמה גם תקופת סגר לילי - מספר המאומתים היומי במדינה אכן נמצא בירידה, מכ-23 אלף בתחילת החודש לכ-12.5 אלף, נכון לאתמול. 20,705 בני אדם מתו במדינה מאז פרוץ המגיפה לאחר שנדבקו בנגיף, ובחודש האחרון מדובר בכמה עשרות בני אדם ביום בממוצע.

מורן יהלי זליקוביץ. באדיבות המצולם, אתר רשמי
"ביקשו לעבוד מהבית כמה שיותר, זה בגדר המלצה". זליקוביץ'/אתר רשמי, באדיבות המצולם

מורן יהלי זליקוביץ', מנהלת תוכן בחברה בשם "ריף" המתגוררת באמסטרדם, הביעה אופטימיות ביחס לנתונים. "יש לנו 12 אלף מאומתים ביום שזו ירידה מלפני חודש. יש רק כ-500 במצב קריטי - מאד מעט ביחס לגודל של הולנד", הסבירה ואמרה כי בציבור נשמעת הרבה ביקורת על ההגבלות, שהגיעו כבר לאחר שמספרי המאומתים נחתכו בחצי ."הסיבה היא החשש מהווריאנט הלא נודע ולא בגלל המספרים".

היא הסבירה כי עבורה, עיקר השפעת ההגבלות נוגע לעבודה מהבית. "ביקשו לעבוד מהבית כמה שיותר, זה בגדר המלצה", אמרה, "וגם כמובן שעכשיו יש דיבור אחרי החופש על למידה מרחוק, מה שישפיע עוד על העבודה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully