וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיאי נדבקים בבריטניה, הולנד תיכנס לסגר מהודק: הקורונה מכה באירופה

עודכן לאחרונה: 18.12.2021 / 22:33

זן האומיקרון מכה באירופה, ובבריטניה כבר נרשמו יותר מ-25 אלף מקרים, כולל עשרת אלפים ביממה האחרונה. המומחים חוששים: "זה קצה הקרחון", ומעריכים כי מאות אלפים נדבקים בווריאנט מדי יום. בהולנד ייסגרו כל העסקים הלא חיוניים, כולל מסעדות ומספרות, עד 14 בינואר

בווידאו: מהומות פרצו בהולנד במחאה על הגבלות הקורונה/צילום: רויטרס

מדינות אירופה מתמודדות עם התפשטות וריאנט האומיקרון בעולם, ונוקטות בצעדי חירום. בהולנד הודיע היום (שבת) ראש הממשלה מארק רוטה על סגר מהודק שייכנס לתוקף מחר בבוקר. בבריטניה הודיעו על יותר מעשרת אלפים מאומתים לאומיקרון ביממה.

"הולנד שוב נסגרת. זה בלתי נמנע, בעקבות הגל החמישי שמגיע אלינו עם הופעת וריאנט האומיקרון", אמר רוטה במסיבת עיתונאים. במהלך תקופת חג המולד והשנה החדשה ועד 14 בינואר, ייסגרו כל החנויות והשירותים שמוגדרים כלא חיוניים, לרבות מסעדות, מספרות, מוזיאונים וחדרי כושר. כל בתי הספר יהיו סגורים עד 9 בינואר לפחות. כמו כן, התושבים קיבלו המלצה שלא לארח יותר משני מבקרים בו זמנית, וכן התכנסויות בחוץ הוגבלו לשני אנשים בלבד.

ראש הממשלה הסביר כי אם לא ינקטו בצעדים הללו כעת, "המצב יהיה בלתי ניתן לניהול בבתי החולים", שכבר החלו לפנות מקום לחולי קורונה, על חשבון תפקוד המחלקות הרגילות. בסוף החודש שעבר הוכרז סגר לילי בהולנד, שהראה ירידה בכמות המאומתים, אך זן האומיקרון שהופיע לפני כשלושה שבועות במדינה הביא לעלייה מחודשת בתחלואה. בעוד ש-85% מהאוכלוסייה הבוגרת בהולנד התחסנה, רק כ-9% ממנה קיבלה את מנת הבוסטר, מה שמהווה נתון נמוך במיוחד ביחס למדינות אחרות באירופה.

תור לחיסונים בבריטניה, 18 בדצמבר 2021. Phil Noble, רויטרס
תור לחיסונים בבריטניה/רויטרס, Phil Noble

אחת המדינות שהרגישה את התפשטות זן האומיקרון יותר מכל היא בריטניה, שם אובחנו רק ביממה האחרונה יותר מעשרת אלפים מאומתים בזן החדש, בו נדבקו כבר יותר מ-25 אלף איש במדינה. במדינה מעריכים כי בין 65 ל-85 מאושפזים בבתי החולים נושאים את האומיקרון, וכי לפחות 8 חולים בו מתו. מומחי הבריאות המייעצים לממשלה מזהירים כי זהו "רק קצה הקרחון", וכי על פי ההערכות מאות אלפי אנשים נדבקים בווריאנט מדי יום.

המומחים המליצו להטיל הגבלות וציינו כי על אף שטרם ידועה חומרת המחלה שמביא איתו הזן החדש, "קיים צפי של יותר מ-3,000 אשפוזים ביום רק באנגליה". בתחילת השנה, לפני שקמפיין החיסונים צבר תאוצה בבריטניה, כמות האשפוזים היומיים בבתי חולים בממלכה המאוחדת כולה עמד על 4,000. ראש העיר לונדון סאדיק קאן ביקש סיוע ממשלתי בעקבות עלייה של 30% במקרי האשפוז בעיר. "המצב חמור", אמר.

עוד בוואלה!

הולנד איתרה נדבקים בזן האומיקרון - ימים לפני שהתגלה

לכתבה המלאה
שלט על עטיית מסכות באמסטרדם, הולנד, 18 בדצמבר 2021. Peter Dejong, AP
סגר מהודק של כמעט חודש. קורונה באמסטרדם/AP, Peter Dejong
קורונה בבריטניה, 18 בדצמבר 2021. Phil Noble, רויטרס
נכון לעכשיו לא הוטלו מגבלות. קורונה בלונדון/רויטרס, Phil Noble

באיטליה, אחת המדינות שספגה את המכה הקשה ביותר בחודשים הראשונים של המגיפה העולמית, דווח היום על 123 חולי קורונה שמתו לעומת 120 בשישי. המספר היומי של מאומתים חדשים ביממה ירד מעט ל-28,064 מ-28,632.

איטליה רשמה 135,544 מקרי מוות מקורונה מתחילת המגפה. זהו המספר הגבוה באירופה אחרי בריטניה והתשיעי בעולם. נכון להיום, 7,576 מאושפזים בבתי החולים במדינה. מוקדם יותר היום הודיע מכון הבריאות הלאומי של איטליה כי וריאנט האומיקרון מתפשט במהירות במדינה, עם מקרים חדשים שזוהו בצפון ובדרום המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully