וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד איתרה נדבקים בזן האומיקרון - ימים לפני שהתגלה

עודכן לאחרונה: 30.11.2021 / 17:52

רשויות הבריאות במדינה איתרו את הווריאנט החדש בקרב שני מקרים מקומיים מלפני 11 ימים, עוד בטרם הדיווחים הראשונים מדרום אפריקה בשבוע שעבר. הגילוי מחזק את הטענות בדבר חוסר היעילות של הגבלות הטיסות בשלב זה

בווידאו: ביידן מתייחס לזן האומיקרון החדש/צילום: רויטרס

רשויות הבריאות בהולנד אמרו היום (שלישי) כי הן איתרו את זן אומיקרון החדש בקרב שני נדבקים מקומיים בנגיף הקורונה מלפני 11 ימים. גילוי המקרים הללו מראה כי הווריאנט כבר נמצא בלבה של אירופה המערבית עוד לפני שדרום אפריקה דיווחה עליו לראשונה בשבוע שעבר.

מכון הבריאות RIVM מסר כי הוא מצא דגימות של הזן בקרב נדבקים ב-19 וב-23 בנובמבר. אלו קדמו לנוסעים ששבו ביום שישי מדרום אפריקה ואובחנו חיוביים לזן החדש בנמל התעופה של אמסטרדם.

עמדת בידוק קורונה בנמל התעופה סכיפהול, אמסטרדם, הולנד, 27 בנובמבר 2021. רויטרס
לא ברור מתי הווריאנט הופיע לראשונה. נמל התעופה באמסטרדם/רויטרס

עדיין לא ברור היכן או מתי הופיע לראשונה הווריאנט, ודרום אפריקה וארגון הבריאות העולמי תקפו את ההגבלות על הטיסות מדרומה של היבשת בטענה שהשפעתן מוגבלת למדי. אף שמעט מאוד ידוע לגבי הזן החדש, ארגון הבריאות העולמי הזהיר כי הסיכון העולמי "גבוה מאוד" והמידע הראשונה מצביע שהוא עשוי להיות מדבק יותר בהשוואה לזנים קודמים.

שאלה משמעותית נוספת היא אם החיסונים הקיימים יעיליו לגביו. כאן הדעות משתנות: בעוד שמנכ"ל חברת "מודרנה" הזהיר היום כי סביר להניח שהזן החדש יוכל לעקוף את החיסון, מנכ"ל פייזר ואוניברסיטת אוקספורד, שפיתחה את החיסון של חברת אסטרהזניקה, הביעו אופטימיות לגבי היעילות שלהם גם מול אומיקרון.

בינתיים, יפן, שסגרה אתמול שערי המדינה לכניסת זרים, וצרפת דיווחו על מקרים ראשונים של הווריאנט החדש. בגרמניה, הרשויות בעיר לייפציג שבמזרח המדינה אמרו כי הן איתרו את הזן אצל גבר בן 39, שלא היה לאחרונה בחו"ל או בא במגע עם אדם שהיה מחוץ למדינה. לייפציג נמצאת במדינת סקסוניה, שבה שיעור הנדבקים הוא הגבוה ביותר בגרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully