וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בעולם מהתפשטות האומיקרון בחג המולד; מודרנה: הבוסטר יעיל נגדו

עודכן לאחרונה: 20.12.2021 / 22:32

בריטניה תדון באפשרות להדק את ההגבלות, אחרי שהולנד נכנסה לסגר הדוק שיימשך כחודש, והפורום הכלכלי בדאבוס נדחה מהחודש הבא לאמצע השנה. פאוצ'י הזהיר את האמריקנים כי הנסיעות מסוכנות גם למחוסנים, בעוד שהחברה האמריקנית אמרה כי נתוני יעילות המנה השלישית מעודדים

בעולם ממשיכים להיות מודאגים מההתפשטות של וריאנט האומיקרון במהלך חג המולד השבוע, וכמה מדינות כבר הידקו את ההגבלות בניסיון לבלום את התפשטות הזן החדש, שלו יש מוטציות רבות. בשל חוסר הוודאות, הפורום הכלכלי העולמי הודיע היום (שני) על דחיית הפורום השנתי בדאבוס שאמור היה להתקיים בחודש הבא אל אמצע השנה.

ממשלת בריטניה, שתדון היום במצב, מסרבת לשלול הטלת הגבלות חדשות וסגן ראש הממשלה דומיניק ראב אמר כי 12 נדבקים באומיקרון מתו בממלכה. איטליה אף היא שוקלת הגבלות חדשות כדי לעצור את הזינוק בתחלואה. הולנד נכנסה אתמול לסגר הדוק, שיימשך כחודש, וצרפת וגרמניה יגבילו את הנסיעות לשטחן.

במחוז קוויבק שבקנדה הורו על סגירת ברים, חדרי כושר ובתי קזינו, והורו לאנשים לעבוד מהבית. שר הבריאות של המדינה כריסטיאן דוב אמר כי במחוז נרשם מספר שיא של מקרי הדבקות חדשים לנגיף, והזהיר כי השיא עוד לפניהם. הוא יעץ לאזרחים שלא להתראות עם קרוביהם בתקופת חג המולד. "המצב קריטי, אנו מנהלים מלחמה נגד הנגיף", אמר.

קניות לחג המולד בחנות בעיר ניימיכן לפני תחילת הסגר בהולנד, 18 בדצמבר 2021. רויטרס
קניות לחג המולד בחנות בעיר ניימיכן לפני תחילת הסגר בהולנד, 18 בדצמבר 2021/רויטרס

בארצות הברית, המומחה הבכיר למחלות, ד"ר אנתוני פאוצ'י, הזהיר אתמול כי נסיעות חג המולד יובילו להתפשטות זן האומיקרון של נגיף הקורונה, אפילו בקרב מי שחוסן במלואו נגד הווירוס "המשתולל בעולם".

"אין ספק שיש לו יכולת התפשטות יוצאת דופן", אמר אתמול פאוצ'י, המייעץ לממשלת ארצות הברית על המגיפה. "בתי החולים שלנו, כפי שהדברים נראים עכשיו, יהיו תחת לחץ רב מאוד", הזהיר פאוצ'י בריאיון לרשת NBC. הוא אמר שיש לנקוט באמצעי זהירות כמו חבישת מסיכות וריחוק חברתי וקרא לעוד אמריקנים להתחסן. "ההבדל בין אדם חולה שקיבל בוסטר, לבין חולה שמעולם לא התחסן - הוא הבדל גדול ביחס לסיכון מפני חומרת המחלה", אמר.

המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) המליץ לאמריקנים לא לנסוע למספר יעדים בהם ספרד, פינלנד, צ'אד ולבנון. בנוסף, הוסיף את בונייר, מונקו, סן מרינו וגיברלטר לרשימת המדינות בעלות "סיכון גבוה מאוד".

כמעט 73% מאוכלוסיית ארצות הברית קיבלה לפחות חיסון אחד נגד קורונה, וכ-30% מהם קיבלו מנת דחף. מאז תחילת המגיפה, ארה"ב רשמה יותר מ-50 מיליון מקרים של הנגיף, ויותר מ-800 אלף מתים, הנתונים הגבוהים ביותר בעולם.

אדם עם מסיכה צועד בניו יורק על רקע קישוטים לכבוד חג המולד, 19 בדצמבר 2021. רויטרס
אדם עם מסיכה צועד בניו יורק על רקע קישוטים לכבוד חג המולד, 19 בדצמבר 2021/רויטרס

מספר הנדבקים באומיקרון מכפיל את עצמו במהירות באירופה ובארצות הברית, והשווקים הפיננסיים נכנסו לסחרור מחשש לפגיעה מחודשת בהתאוששות הכלכלית. הווריאנט זוהה לראשונה בחודש שעבר בדרום אפריקה ובהונג קונג ומאז דווח בלפחות 89 מדינות.

תאילנד, שדיווחה על מקרה ההדבקה המקומי הראשון באומיקרון, שוקלת להחזיר את חובת הבידודים לתיירים זרים, בעוד שבאוסטרליה מקווים דווקא להמשיך בהקלות חרף העלייה הצפויה במספר הנדבקים, תוך הסתמכות על החיסונים. בתוך כך, גם בפנמה דיווחו הרשויות על מקרה ראשון של הווריאנט החדש.

עדיין לא ברור עד כמה חמורה המחלה שהוא גורם ועד כמה הזן החדש עמיד בפני החיסונים. חברת מודרנה הודיעה היום כי תוצאות המעבדות הראו כי מנת הדחף מעניקה הגנה טובה מול הווריאנט החדש, בדומה למודרנה, בפייזר אמרו מוקדם יותר החודש כי מנת הדחף נותנת הגנה טובה מול האומיקרון. מאז תחילת המגיפה לפני כשנתיים, יותר מ-274 מיליון איש נדבקו בנגיף ברחבי העולם ויותר מ-5.6 מיליון איש מתו ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully