וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: מאות מתנחלים פרצו לשטח המאחז חומש ופעלו באלימות

עודכן לאחרונה: 19.12.2021 / 18:14

הפורעים התעמתו לפנות בוקר עם הכוחות, פרצו מחסומים ונכנסו לשטח המאחז המפונה על מנת לנסות ולהקים במקום מבנים בלתי חוקיים. לוחם צה"ל נפצע קל כתוצאה מפגיעת רכב של מתנחלים. משפחתו של יהודה דימטמן שנרצח במאחז ביום חמישי ביקשה מבנט להסדיר את היישוב

בווידאו: לכידת ארבעת החשודים בפיגוע הירי בחומש. 19 בדצמבר 2021/צילום: דובר צה"ל

מאות מתנחלים פרצו לפנות בוקר (ראשון) לשטח המאחז חומש שבשומרון ופעלו באלימות נגד כוחות הביטחון. מדובר צה"ל נמסר כי הם התעמתו עם הכוחות, פרצו מחסומים ונכנסו לשטח המאחז המפונה על מנת לנסות ולהקים במקום מבנים בלתי חוקיים. לוחם צה"ל נפצע קל כתוצאה מפגיעת רכב של מתנחלים.

כוחות צה"ל, מג"ב ומשטרה ניסו לחסום את הגעתם של המתנחלים, ואלה, לפי הצבא, הפעילו אלימות פיזית ומילולית, השחיתו רכוש צבאי וחסמו את מעבר הכוחות. "צה"ל מגנה כל גילוי אלימות כלפי כוחות הביטחון ויפעל בנחישות ביחס לכל ניסיון פגיעה באנשי כוחות הביטחון הממלאים את תפקידם לשמירה על ביטחון אזרחי ישראל", נמסר. "צהל ימשיך להתמקד בשמירה על בטחון האזרחים וזאת לצד אכיפת החוק ומניעת פעילות בלתי חוקית באשר היא".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן תקף את הודעת צה"ל וטען שהיא "לא הגונה". מנגד, תנועת "שלום עכשיו" מסרה כי א"סור לעבור לסדר היום כשמאות פורעי חוק תוקפים את חיילי צה"ל. אנו קוראים לשר גנץ להורות לכוחות הביטחון עוד היום על פירוק המאחז הלא חוקי חומש ועל מיצוי הדין עם יושביו ומי ששלחו וגיבו אותם".

מצוד אחר המחבלים החשודים בפיגוע הירי סמוך למאחז חומש, 18 בדצמבר 2021. דובר צה"ל
המצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע בחומש, בשבת/דובר צה"ל

סמוך לתקרית, כוחות צה"ל, ימ"מ ושב"כ לכדו הלילה בכפר סילת אל חארת'יה, הסמוך לג'נין, שבעה מחבלים שארבעה מהם ביצעו את פיגוע הירי בכניסה לחומש, בו נרצח יהודה דימנטמן בן ה-25 ושניים נוספים נפצעו. הנשק והרכב בהם עשו שימוש בזמן הפיגוע נתפסו.

מעצרם החל בשעות המוקדמות של הלילה, אז הכוחות פשטו על בית משפחת ג'רדאת ועצרו את מאג'ד סאלח ג'רדאת, בנו של סאלח ג'רדאת, מחבל שנהרג מאש צה"ל בעבר, ועצרו את האסיר לשעבר ופעיל הג'יהאד האסלאמי איברהים מוסא טחאיינה. בנוסף אליהם נתפסו שניים נוספים החשודים במעורבות בפיגוע.

ראש הממשלה נפתלי בנט, ששהה במהלך המבצע בחפ"ק של שב"כ, בירך את כוחות הביטחון "על סגירת מעגל מהירה בשילוב זרועות ובשיתוף פעולה" והדגיש כי "כל מחבל צריך לדעת שהוא על זמן שאול". למשפחתו של הנרצח יהודה דימנטמן ביקש למסור כי "הכאב עצום, אבל הטרור לא ינצח ולא יזיז אותנו ממקומנו".

הנרצח בפיגוע בכניסה ליישוב חומש 16 בדצמבר 2021. באדיבות המשפחה
הנרצח יהודה דימנטמן/באדיבות המשפחה

משפחתו של דימנטמן פנתה לבנט לאחר המעצר וביקשה להסדיר את המאחז בו הוא נרצח. "ראש הממשלה, בחומש יש ישיבה, צריך להסדיר אותה. יש בחורים צדיקים שמוסרים את הנפש בשביל מי שיושב בתל אביב, בנגב, בניו יורק", אמרה אלמנתו של דימנטמן אתיה."אתה נמצא בממשלת ישראל ועם ישראל מבקש ממך להסדיר את הישיבה, לאבטח אותה, לאפשר לעם ישראל לעלות לשם ובעזרת השם להחזיר את היישוב שהיה", המשיכה.

כשבנה התינוק בידיה היא סיפרה על כך שיהודה לא הותיר לה צוואה, אבל חברו הראה לה שלפני שנים אחדות הוא כתב שאם יישאר לו שבוע אחד לחיות, מה שהוא יבחר לעשות זה "ללמוד תורה בחומש". לדבריה "אי אפשר לחזור לשגרה אחרי שדם של נשמה טהורה כזאת נשפך". את תלמידי הישיבה היא כנתה "סיירת מטכ"ל שלנו, חיילים ללא מדים. עוד הוסיפה האלמנה: "אני מרגישה כאילו חומש תחילה. קדימה לעבודה".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully