וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של יהודה דימנטמן: "המענה האמיתי יהיה בניין חומש"

עודכן לאחרונה: 19.12.2021 / 12:22

במשפחתו של דימנטמן הביעו שמחה על המעצר המהיר של חוליית המחבלים, אך הדגישו שהמענה צריך להיות בהסדרה של חומש. אלמנתו, אתיה, פנתה בדבריה לראש הממשלה ואמרה: "עם ישראל מבקש ממך להסדיר את הישיבה". אביו אמר כי אם היישוב לא יוסדר, המשפחה תרגיש שהקורבן היה לשווא

בווידאו: בני משפחתו של יהודה דימנטמן שנרצח בפיגוע בחומש קוראים להסדיר את הישיבה בחומש/צילום: רוני כנפו

משפחתו של יהודה דימנטמן לאחר מעצרה של חוליית המחבלים שרצחה אותו, פנתה בדבריה אתיה, אלמנתו, לראש הממשלה נפתלי בנט ואמרה: "ראש הממשלה, בחומש יש ישיבה, צריך להסדיר אותה. יש בחורים צדיקים שמוסרים את הנפש בשביל מי שיושב בתל אביב, בנגב, בניו יורק".

האלמנה הוסיפה: "אתה נמצא בממשלת ישראל ועם ישראל מבקש ממך להסדיר את הישיבה, לאבטח אותה, לאפשר לעם ישראל לעלות לשם ובעזרת השם להחזיר את היישוב שהיה". כשבנה התינוק בידיה היא סיפרה על כך שיהודה לא הותיר לה צוואה, אבל חברו הראה לה שלפני שנים אחדות הוא כתב שאם יישאר לו שבוע אחד לחיות, מה שהוא יבחר לעשות זה "ללמוד תורה בחומש". לדבריה "אי אפשר לחזור לשגרה אחרי שדם של נשמה טהורה כזאת נשפך". את תלמידי הישיבה היא כנתה "סיירת מטכ"ל שלנו, חיילים ללא מדים. עוד הוסיפה האלמנה: "אני מרגישה כאילו חומש תחילה. קדימה לעבודה".

הצהרת משפחתו של יהודה דימנטמן ההרוג בפיגוע הירי בשומרון 19 בדצמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
משפחתו של יהודה דימנטמן במסיבת העיתונאים בעקבות מעצר המחבלים/פלאש 90, יונתן זינדל

אביו של דימנטמן בירך על הפעולה ואמר כי "זה מאוד חשוב להרתעה, וזה חשוב מבחינתנו. אנחנו מודים לכוחות הביטחון שעשו ימים כלילות במלחמה הזאת, שההרתעה היא הנשק העיקרי בה. זה עשוי להרתיע אותם מלעשות את הרצח הבא".

עם זאת, הוסיף האב כי "באבל הפרטי שלנו זו נחמה פורתא, כי את יהודה זה לא יחזיר אלינו. הצוואה שלנו היא שאנחנו רוצים שהיישוב הזה יוסדר, שצה"ל יאבטח אותו, אחרת אנחנו מרגישים שקורבן העולה התמים הזה היה לשווא". לדבריו, אי הסדרה של היישוב תהיה בגדר ניצחון לטרור. "הנקמה שלנו תהיה שאנחנו נהיה שם. הם צריכים להבין שהעסק הזה לא משתלם. זו תהיה נחמתנו וזו הצוואה של יהודה". הוא הביע את משאלתו שבחומש תהיה ישיבה משגשגת.

בנימה אישית אמר האב כי כל בני המשפחה שירתו ביחידות קרביות בצבא, נלחמו במלחמות השונות ויצאו ללא פגע, ודווקא בן הזקונים, יהודה, שנרצח כשהוא לא חמוש, צירף אותם למשפחת השכול.
"אני חייב לסיים בדבר טוב", הוא הוסיף, "התבשרנו ביום הרצח, שעתיים אחרי הקבורה, שנולד לנו נכד חדש אצל אח של יהודה, באותו יום, באותה שעה שאנחנו קברנו את מתנו, זכינו לנחמה פורתא משפחתית ונולד לנו נכד חדש. אני רואה בזה סימליות גדולה מאוד".

עוד בוואלה!

פיגוע דקירה בחברון: בן 38 נפצע קל ליד מערת המכפלה, המחבלת נעצרה

לכתבה המלאה

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר אמר ראש הממשלה נפתלי בנט כי עקב במהלך הלילה אחרי הפעולה המשולבת שבה נלכדה החוליה. הוא אמר כי מדובר ב"שיתוף פעולה יוצא מהכלל של שב"כ, צה"ל, הימ"מ ושאר גורמי הביטחון. כשעובדים יחד מצליחים. הם סגרו מעגל מהר מאוד". לדבריו, אנו אנחנו עדים בשבועות האחרונים למאמצים מוגברים של ארגוני הטרור לבצע פיגועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully