וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בשומרון: נלכדו המחבלים שרצחו את יהודה דימנטמן ליד חומש

מעצרם החל בשעות המוקדמות של הלילה, אז פשטו כוחות צה"ל, ימ"מ ושב"כ על בתים בכפר סילת אל חארת'יה, הסמוך לג'נין ועצרו שבעה פלסטינים, ששניים מהם חשודים שביצעו את הפיגוע. משב"כ נמסר כי נתפס הנשק איתו ביצעו את הפיגוע וכן גם הרכב ששימש אותם

בווידאו: מעצר ארבעת החשודים בפיגוע הירי בצומת חומש/צילום: דו"צ

כוחות צה"ל, ימ"מ ושב"כ לכדו הלילה (ראשון) בכפר סילת אל חארת'יה, הסמוך לג'נין, שבעה מחבלים שארבעה מהם ביצעו את פיגוע הירי בכניסה למאחז חומש, בו נרצח יהודה דימנטמן בן ה-25 ושניים נוספים נפצעו. הנשק והרכב בהם עשו שימוש בזמן הפיגוע נתפסו. דובר צה"ל רן כוכב אמר כי מתוך שבעה מחבלים שנעצרו, חמישה ביצעו את הפיגוע ושניים ירו. "זה מסר לארגוני הטרור", הוסיף, "אנחנו נגיע לכולם ומהר". לדבריו, המעצר בוצע ללא התנגדות מצד המחבלים.

בנוסף לכך, ‏במהלך המעצרים לכדו לוחמי הימ"מ שלושה נשקים תקניים ונשק מאולתר שמיוצר ביהודה ושומרון.

בהודעה מטעם שב"כ נמסר כי "בתום פעילות מודיעינית ומבצעית של שירות הביטחון הכללי, צה"ל והימ"מ התקיים הלילה מבצע בכפר סילת אל חארת'יה במהלכו נעצרו ארבעת חשודים במעורבות בפיגוע הירי בו נרצח יהודה דימנטמן סמוך לחומש. במסגרת חקירת השטח של העצורים הוסגר אמל"ח החשוד ששימש לביצוע הפיגוע. החשודים הועברו להמשך חקירת שב"כ".

מעצר המחבלים שביצעו את הפיגוע בחומש, 19 בדצמבר, 2021. דובר צה"ל
מעצר המחבלים, הלילה/דובר צה"ל
הנרצח בפיגוע בכניסה ליישוב חומש 16 בדצמבר 2021. באדיבות המשפחה
הנרצח בפיגוע בשומרון, יהודה דימנטמן/באדיבות המשפחה

מעצרם החל בשעות המוקדמות של הלילה, אז הכוחות פשטו על בית משפחת ג'רדאת ועצרו את מאג'ד סאלח ג'רדאת, בנו של סאלח ג'רדאת, מחבל שנהרג מאש צה"ל בעבר, ועצרו את האסיר לשעבר ופעיל הג'יהאד האסלאמי איברהים מוסא טחאיינה. בנוסף אליהם נתפסו שניים נוספים החשודים במעורבות בפיגוע. שעות לפני התפיסה, מאג'ד העלה סרטון לרשת החברתית בה תהה, "איפה הצבא?".

ראש הממשלה נפתלי בנט, ששהה במהלך המבצע בחפ"ק של שב"כ, בירך את כוחות הביטחון "על סגירת מעגל מהירה בשילוב זרועות ובשיתוף פעולה" והדגיש כי "כל מחבל צריך לדעת שהוא על זמן שאול". למשפחתו של הנרצח יהודה דימנטמן ביקש למסור כי "הכאב עצום, אבל הטרור לא ינצח ולא יזיז אותנו ממקומנו".

אחד העצורים כמה שעות לפני תפיסתו: "ערב טוב יא שבאב. איפה הצבא?"

ראש הממשלה נפתלי בנט בחפ"ק המבצעים המיוחדים של שב"כ במבצע לתפיסת המחבלים מהפיגוע בשומרון, 19 בדצמבר 2021. ללא, לשכת העיתונות הממשלתית
"כל מחבל - על זמן שאול". בנט בחפ"ק של שב"כ/לשכת העיתונות הממשלתית, ללא
מעצר המחבלים שביצעו את הפיגוע בחומש, 19 בדצמבר, 2021. דובר צה"ל
מעצר המחבלים, הלילה/דובר צה"ל
אמצעי לחימה שנתפסו אצל המחבלים שביצעו את הפיגוע בחומש, 19 בדצמבר, 2021. דוברות משטרת ישראל
אמצעי הלחימה שנתפסו/דוברות משטרת ישראל
מאג'ד סאלח ג'רדאת, החשוד בביצוע הפיגוע בחומש. תמונות גולשים, תמונות גולשים
אחד החשודים בביצוע הפיגוע. מאג'ד סאלח ג'רדאת/תמונות גולשים, תמונות גולשים

בסוף השבוע חלה התקדמות משמעותית במצוד אחר מבצעי הפיגוע. ביום שישי צה"ל עצר כמה חשודים ומצה"ל נמסר כי לכוחות הביטחון יש "קצה חוט".

מתחקיר הפיגוע שאירע ביום חמישי עולה כי עשרה קליעים נורו על ידי המחבלים שארבו בצד הכביש לשלושת הנוסעים בכניסה להתנחלות חומש. צוות מד"א שהגיע למקום אמש ביצע בדימנטמן פעולות החייאה בסופן קבע את מותו. כמו כן, בפיגוע נפצעו שניים נוספים באורח קל והם פונו לבית החולים מאיר בכפר סבא.

על פי הערכות, שני מחבלים ארבו בשיחים סמוך לכביש לא רחוק מהיציאה מחומש. ברגע שהרכב עבר המפגעים פתחו באש מטווח קצר, ונמלטו. שלושה גדודי חי"ר הוקפצו לטובת סריקות אחר המפגעים שנמלטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully