וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל על הפיגוע בשומרון: "יש קצה חוט, עצרנו חשודים"

עודכן לאחרונה: 17.12.2021 / 18:01

תא"ל רן כוכב אמר בריאיון ב-103FM כי הצבא ממשיך במצוד "פיזי ומודיעיני" אחר המחבלים שרצחו אתמול את יהודה דימנטמן בן ה-25 בפיגוע ירי בכניסה ליישוב חומש: "נשים את ידינו במוקדם או במאוחר על מי שביצע את הפיגוע". הרמטכ"ל כוכבי ביקר בזירה: "ממשיכים במרדף"

בווידאו: זירת הפיגוע בכניסה ליישוב חומש/צילום: תיעוד מבצעי מד״א, אביה דויטש/TPS, דוברות זק״א

צה"ל ממשיך היום (שישי) במצוד אחר המחבלים שביצעו אתמול את פיגוע הירי שבו נרצח יהודה דימנטמן בן ה-25 ושניים נוספים נפצעו. דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, אמר כי נעצרו כמה חשודים וכי לכוחות הביטחון יש "קצה חוט". הרמטכ"ל אביב כוכבי ביקר בשעות הצהריים בזירת הפיגוע ואמר כי הכוחות לא יחדלו עד שיתפסו את המחבלים.

"צה"ל וכוחות הביטחון ממשיכים במרדף אחר המחבלים שהיו מעורבים בפיגוע", אמר כוכבי. "לצד המאמץ המודיעיני תגברנו גם את הכוחות הלוחמים ואנו נמשיך לפעול ולהרחיב את הפעילות המבצעית ככל שנידרש", הוא הוסיף. "אני שולח את תנחומיי למשפחת דימנטמן ומוסר איחולי החלמה לפצועים".

לאחר ביקורו בזירה, בו נכח גם ראש השב"כ רונן בר, קיים הרמטכ"ל הערכת מצב בה סקר מפקד החטיבה המרחבית שומרון, אלוף-משנה רועי צוויג, את היערכות הכוחות בגזרה לנוכח האירועים האחרונים.

הנרצח בפיגוע בכניסה ליישוב חומש 16 בדצמבר 2021. באדיבות המשפחה
"היה שמח ומשמח", יהודה דימנטמן/באדיבות המשפחה

"אנחנו נמצאים במצוד פיזי ומודיעיני", אמר כוכב בריאיון ב-103FM. "עצרנו כמה וכמה חשודים. נשים את ידינו במוקדם או במאוחר על מי שביצע את הפיגוע אמש". לדבריו, "מדובר בפיגוע ירי והוא שונה מאוד מפיגועי היחידים שבוצעו עם הסכינים בחודש האחרון במזרח ירושלים ובמקומות אחרים", אמר כוכב. "הפיגוע הזה הוא פיגוע של מחבל שיורה מעל 10 כדורים ופוגע ביהודה ז"ל. זה פיגוע שונה לחלוטין ובגלל זה אנחנו מתייחסים אליו בחומרה רבה". בריאיון בגל"צ הוסיף כי "יש קצה חוט".

מתחקיר האירוע עולה כי עשרה קליעים נורו על ידי המחבלים שארבו בצד הכביש לשלושת הנוסעים בכניסה להתנחלות חומש. צוות מד"א שהגיע למקום אמש ביצע בדימנטמן פעולות החייאה בסופן קבע את מותו. כמו כן, בפיגוע נפצעו שניים נוספים באורח קל והם פונו לבית החולים מאיר בכפר סבא.

על פי הערכות, שני מחבלים ארבו בשיחים סמוך לכביש לא רחוק מהיציאה מחומש. ברגע שהרכב עבר המפגעים פתחו באש מטווח קצר, ונמלטו. שלושה גדודי חי"ר הוקפצו לטובת סריקות אחר המפגעים שנמלטו. מפקד אוגדת יהודה ושומרון אבי בלוט אמר כי "לא תרחק העת שנשים את היד על החוליה. נעשה הכול ללכוד אותם כמה שיותר מהר".

עוד בוואלה!

פיגוע בשומרון: הרוג ושני פצועים מירי בשומרון, צה"ל מנהל מצוד אחר המחבלים

לכתבה המלאה
ביקור הרטמכל אביב כוכבי בזירת הפיגוע בשומרון. 17 בדצמבר 2021. דובר צה"ל
כוכבי ובר בזירה, היום/דובר צה"ל

דימנטמן, נשוי ואב לילד, הובא היום למנוחות בהשתתפות כאלף איש בהלווייתו.

אביה אנטמן, חברו הטוב של יהודה, שחזר את רגעי האימה. "יצאנו מהיישוב חומש, כשבאנו לפנות שמאלה שמענו צרורות. הרגשתי מכה חזקה ביד שמאל, אמרתי לנהג שייסע מהר. מאחורה מישהו צעק שהוא נפגע בצוואר. הנהג הגביר מהירות, בדרך תקשרנו עם כל הכוחות שיכולנו לתקשר איתם. בדרך הבנו שכל הצמיגים מנוקבים עד שהגענו לכניסה ליישוב. שם חיכו לנו כמה חובשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully