וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בשומרון: הרוג ושני פצועים מירי בכניסה לחומש, צה"ל מנהל מצוד אחר המחבלים

מחבלים שארבו בצד הכביש בכניסה למאחז ירו כעשרה קליעים לעבר רכב. יהודה דימנטמן בן ה-25, נשוי ואב לילד, נהרג. שניים נוספים נפצעו קל. שלושה גדודי חי"ר הוקפצו לטובת סריקות אחר המפגעים שנמלטו. בארה"ב גינו את הפיגוע

בווידאו: זירת הפיגוע בכניסה ליישוב חומש/צילום: תיעוד מבצעי מד״א, אביה דויטש/TPS, דוברות זק״א

נקבע מותו הערב (חמישי) של אחד הפצועים בפיגוע הירי בכניסה למאחז חומש שבשומרון. צוות מד"א שהגיע למקום ביצע בו פעולות החייאה בסופן קבע את מותו. שמו של ההרוג הוא יהודה דימנטמן, בן 25, נשוי ואב לילד. בפיגוע נפצעו שניים נוספים באורח קל והם פונו לבית החולים מאיר בכפר סבא. הלווייתו של יהודה תתקיים מחר בשעה 11:30 בירושלים.

מרדכי, אביו של יהודה סיפר: "כשהבן שלי מוטל לפניי, קשה לי מאוד לדבר. הוא היה שמח ומשמח, ממש אין לי מילים לא מעכלים את האסון הגדול שקרה". אביה אנטמן, חברו הטוב של יהודה שיחזר את רגעי האימה. "יצאנו מהיישוב חומש, כשבאנו לפנות שמאלה שמענו צרורות. הרגשתי מכה חזה ביד שמאל, אמרתי לנהג שייסע מהר. מאחורה מישהו צעק שהוא נפגע בצוואר. הנהג הגביר מהירות, בדרך תיקשרנו עם כל הכוחות שיכולנו לתקשר איתם. בדרך הבנו שכל הצמיגים מנוקבים עד שהגענו לכניסה ליישוב. שם חיכו לנו כמה חובשים".

חבר נוסף של יהודה סיפר: "הוא היה בחור חמד, תמיד מאיר פנים עם חיוך רחב. אוהב ארץ ישראל ועם ישראל. הערב עשה את דרכו מהישיבה בחומש שם היה אברך, אל ביתו ומשפחתו ביישוב שבי שומרון הסמוך, ומחבלים שפלים שמו קץ לחייו".

הלוויתו של דימנטמן תתקיים מחר בשעה 11:30 בירושלים. לבקשת המשפחה, מסע הלוויה יחל בחומש ובמהלכו תעשה עצירה במקום הרצח.

הנרצח בפיגוע בכניסה ליישוב חומש 16 בדצמבר 2021. באדיבות המשפחה
ההרוג בפיגוע. יהודה דימנטמן/באדיבות המשפחה
זירת פיגוע בכניסה ליישוב חומש 16 בדצמבר 2021. מד"א
זירת הפיגוע, הערב/מד"א
זירת פיגוע בכניסה ליישוב חומש 16 בדצמבר 2021. אביה דויטש, TPS
זירת הפיגוע, הערב/TPS, אביה דויטש

האירוע החל מעט אחרי השעה 19:00, כשרכבם של השלושה יצא מהיישוב ונתקל במארב בצד הציר. המחבלים ירו כעשרה קליעים ומתנהל מרדף מודיעיני אחריהם. בתוך כך, שלושה גדודי חי"ר הוקפצו לגזרה. מפקד אוגדת יהודה ושומרון אבי בלוט אמר כי "לא תרחק העת שנשים את היד על החוליה. נעשה הכול ללכוד אותם כמה שיותר מהר".

על פי הערכות, שני מחבלים ארבו בשיחים סמוך לכביש לא רחוק מהיציאה מחומש. ברגע שהרכב עבר המפגעים פתחו באש מטווח קצר, ונמלטו.

"כשהגענו למקום ראינו את הרכב בסמוך לשער האחורי של היישוב", סיפרו חובשי מד"א אריה אלטר ויוסף דסקל. "במושב האחורי ישב צעיר בשנות ה-20 מחוסר הכרה עם פצעי ירי בגופו. בסיוע כוח רפואה של צה"ל הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו. נהג הרכב ונוסע נוסף היו בהכרה מלאה והתהלכו במקום כשהם סובלים מפציעות קלות משברי הזכוכיות. הענקנו להם טיפול רפואי מהיר בשטח ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם מוגדר קל".

מפת הפיגוע. גוגל מפות, אתר רשמי
מפת הפיגוע/אתר רשמי, גוגל מפות
זירת פיגוע בכניסה ליישוב חומש 16 בדצמבר 2021. איחוד הצלה
זירת הפיגוע, הערב/איחוד הצלה

בארצות הברית גינו את פיגוע הירי. "אנו מגנים בחריפות את מתקפת הטרור בגדה המערבית, בה נהרג אזרח ישראלי ושניים נוספים נפצעו", כתב דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס בחשבון הטוויטר שלו. "מחשבותינו עם משפחות הקורבנות".

ארגון חמאס בירך על הפיגוע: "מוכיח מחדש שעמנו הפלסטיני הגיבור ימשיך במאבקו הלגיטימי עד לגירוש הכובש מכל אדמותינו הפלסטיניות".

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי "יחד עם כל עם ישראל, אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של הנרצח בפיגוע הקשה שאירע הערב בשומרון, ומאחל החלמה מהירה לפצועים. כוחות הביטחון ישימו את ידם על המחבלים במהרה. אנו נבוא עמם חשבון".

השר לביטחון פנים עמר בר-לב צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי היה "פיגוע קשה ליד חומש הערב. הטרור הפלסטיני מרים שוב את ראשו המכוער. תנחומיי למשפחתו ויקיריו של בן הישיבה שנרצח והחלמה מהירה לפצועים".

שר המשפטים גדעון סער כתב גם הוא בחשבון הטוויטר שלו: "תנחומיי מעומק הלב למשפחת הנרצח בשומרון הערב ולכל מתיישבי השומרון ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון לאורך כל השנים הייתה יעד לאלימות ולרצחנות הפלסטינית והקריבה מחיר כבד בנפש כדי לבסס את אחיזתנו בלב ארצנו. אני מחזק הערב את אחינו ואחיותינו, מתישבי השומרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully