וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היה עושה הכול בשמחה": יהודה דימנטמן שנרצח בפיגוע בשומרון הובא למנוחות

עודכן לאחרונה: 17.12.2021 / 16:26

מסע הלוויה של בן ה-25 החל בחומש, שם נורה למוות על ידי מחבלים בכניסה למאחז. המשתתפים עצרו במקום שבו אירוע הפיגוע, ומשם המשיכו להר המנוחות בירושלים, שם נטמן דימנטמן, שהיה נשוי ואב לילד. אביו של יהודה ספד לו: "כולם אהבו אותו והוא החזיר אהבה לכולם"

בווידאו: יהודה דימנטמן שנרצח בפיגוע בשומרון מובא למנוחות/צילום: שלומי גבאי

כ-800 איש ליוו היום (שבת) למנוחות את יהודה דימנטמן, שנרצח בפיגוע הירי בשומרון. מסע ההלוויה החל הבוקר ביישוב חומש שבו למד. בהמשך, עצרו המשתתפים בכניסה למאחז, שם נורה למוות על ידי המחבלים, ומשם המשיכו להר המנוחות בירושלים, שם נטמן דימנטמן בשעה 12:00.

אחיו של יהודה ספד לו: "יהודה לא עשה לעצמו הנחות. בחורף ובשבתות, את הכול הוא עשה בשמחה. הבעיה הכי קשה שלנו היא לא האויבים שלנו. אני קורא לראש הממשלה - חזור בתשובה, מי יודע אם לא לכך 'הגעת למלכות'". זאב, חמיו של יהודה: "יהודהל'ה תזעק בשמיים, שהקדוש ברוך הוא ייתן דעת ותבונה בלב המנהיגים שלנו על הזכות שלנו בארץ הקודש. אנחנו מבקשים ודורשים - הניחו לבני התורה בחומש".

"יהודה בן הזקונים שלנו איננו. כולם אהבו אותו והוא החזיר אהבה לכולם. הוא נרצח כשחזר מלימוד תורה בארץ ישראל הקדושה. זו הצוואה שלו. שיפסיקו להציק לכל לכל הצדיקים האלה שלומדים בבוץ", אמר אביו של יהודה.

מסע הלוויה של יהודה דימנטמן, 17 בדצמבר 2021. שריה דיאמנט, פלאש 90
"כמה כאב" הלוויית יהודה דימנטמן/פלאש 90, שריה דיאמנט

"חומש תישאר לנצח, חומש תתחזק", אמר בהלוויה ראש ישיבת חומש הרב אלישמע כהן. "החותמת שיהודה השאיר בישיבה כאן תישאר לנצח. נצמח יחד, נתפתח יחד". חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ פרץ בבכי בעת שנשא דברים בהלוויה ואמר: "אבא שבשמיים תראה כמה כאב, כמה מסירות נפש. סליחה שלא עשינו מספיק".

בד בבד, המצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע נמשך. הבוקר, אמר דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, כי "אנחנו נמצאים במצוד פיזי ומודיעיני. יש קצה חוט, עצרנו כמה וכמה חשודים. נשים את ידינו במוקדם או במאוחר על מי שביצע את הפיגוע אמש". את הדברים אמר בריאיון בגל"צ.

ראש מועצת קרית ארבע חברון אליהו ליבמן, ספד ליהודה דימנטמן: "רוצחים פה יהודים על עצם היותם יהודים. אנחנו האזרחים נצמיח פה את האדמה וניתן תשובה ציונית יהודית הולמת לטרור".

מסע הלוויה של יהודה דימנטמן, 17 בדצמבר 2021. ללא, פלאש 90
מסע הלוויה של דימנטמן/פלאש 90, ללא
מסע הלוויה של יהודה דימנטמן, הר המנוחות ירושלים,17 בדצמבר 2021. נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
מסע הלוויה של יהודה דימנטמן, הר המנוחות ירושלים,17 בדצמבר 2021/פלאש 90, נעם ריבקין פנטון
מסע הלוויה של יהודה דימנטמן, הר המנוחות ירושלים,17 בדצמבר 2021. נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
מסע הלוויה של יהודה דימנטמן, הר המנוחות ירושלים,17 בדצמבר 2021/פלאש 90, נעם ריבקין פנטון
מסע הלוויה של יהודה דימנטמן, 17 בדצמבר 2021. ללא, פלאש 90
מסע הלוויה של יהודה דימנטמן, 17 בדצמבר 2021/פלאש 90, ללא

האירוע החל אתמול מעט אחרי השעה 19:00, כשרכבם של דימנטמן ושני חבריו יצא מהיישוב ונתקל במארב בצד הציר. המחבלים, שעל פי ההערכות, ארבו בשיחים סמוך לכביש לא רחוק מהיציאה מחומש, ירו כעשרה קליעים. ברגע שהרכב עבר המפגעים פתחו באש מטווח קצר, ונמלטו. דימנטמן נפצע אנוש מהירי ובהמשך נקבע מותו, ושני חבריו נפצעו קל.

מאז הפיגוע, צה"ל מנהל מרדף אחר המחבלים. שלושה גדודי חי"ר הוקפצו לגזרה. מפקד אוגדת יהודה ושומרון אבי בלוט אמר כי "לא תרחק העת שנשים את היד על החוליה. נעשה הכול ללכוד אותם כמה שיותר מהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully