וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה ליועמ"ש: לבדוק את הסתרת נתוני התחלואה במערכת החינוך

עודכן לאחרונה: 16.12.2021 / 12:54

התנועה לאיכות השלטון דרשה לברר את הטענות שלא הועבר מידע מהותי למאבק בקורונה בבתי הספר, אותן אישר משרד הבריאות בהודעה שפורסמה בוואלה!. "התנהלות שכזו מהווה פעולה בחוסר סמכות ופוגעת באמון הציבור בממשלה", האשימו במכתב שהועבר גם לבנט

בווידאו: שרת החינוך מתייחסת לפיטורי מנכ"ל המשרד/צילום: ערוץ הכנסת

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (חמישי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולראש הממשלה נפתלי בנט בדרישה לבדוק את המידע החסר על התחלואה בקורונה במערכת החינוך. זאת, לאחר הפרסום בוואלה! על האישור של משרד הבריאות לכך שמשרד החינוך לא העביר נתונים חשובים בנושא.

"בכלי התקשורת פורסמו דיווחים לפיהם משרד החינוך, לכאורה בהנחיית שרת החינוך, הסתיר נתוני תחלואה ונתונים בדבר התפרצויות של נגיף הקורונה בבתי ספר ונמנע ממסירתם למשרד ראש הממשלה", נכתב בפנייה שהעבירו. "לפי דיווח באתר וואלה!, ישנם גורמים במשרד החינוך אשר לטענתם משרד החינוך מנע את העברתם של נתונים חשובים אלו כדי להסתיר את כמות הנדבקים בבתי הספר, ובכך להימנע מסגירתם".

לקריאת המסמך המלא

יפעת שאשא ביטון ונפתלי בנט, 6 בדצמבר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
"חשיבות בריאותית, ציבורית וערכית". בנט ושאשא ביטון/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

התנועה ציינה כי "טענות חמורות אלו מטילות עננה כבדה של חשש שמא משרד החינוך מתנהל באופן עצמאי שנוגד את מדיניות הממשלה, ואף מסכן את בריאות הציבור. כמציאות שבה שר משרי הממשלה מסתיר מידע מראש הממשלה ומהגורמים המקצועיים הרלוונטיים, היא מציאות שאין להשלים עמה".

"ככל שאכן ישנה אמת בפרסומים האמורים, הרי שהתנהלות שכזו מהווה פעולה בחוסר סמכות,
מפרה את חובת האמונים של נבחרי ציבור לאזרחי המדינה ופוגעת באמון הציבור בממשלה ובמשרד
החינוך, וכל זאת שעה שמדינת ישראל והעולם כולו נמצאים בעיצומו של משבר בריאותי חסר
תקדים, שסופו לא נראה באופק. יודגש, כי הטעויות המצוינות לעיל חמורות במיוחד, שעה שמדובר במשרד החינוך, האחראי על חינוכם, ביטחונים ובריאותם של 8.1 מיליון תלמידים ותלמידות".

"מתוקף תפקידכם כראש ממשלת ישראל וכיועץ המשפטי לממשלה, החשיבות שבבירור טענות אלו
בוודאי לא נעדרת מעיניכם, בוודאי שמבחינה בריאותית, אך לא פחות מכך מבחינה ציבורית וערכית".

גשם בפתח תקווה, 31 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
"הטענות חמורות במיוחד שעה שמדובר במשרד החינוך". תלמידים בפתח תקווה/ראובן קסטרו

הבוקר אישר משרד הבריאות בהודעה רשמית כי לא קיבל ממשרד החינוך את נתוני הנוכחות בכיתות הירוקות. "מרבית נתוני הכיתה הירוקה אכן התקבלו ממשרד החינוך, למעט נתוני הנוכחות", אמרו.

משרד החינוך דחה על הסף את הטענות. "במשרד מצרים על הדרך הפופוליסטית שבחרו אותם גורמים עלומים כדי לפגוע באנשי המקצוע של המשרד, שעושים מלאכתם לילות כימים בתחום חשוב זה". במשרד הסבירו כי הנתונים החסרים - נתוני הנוכחות של הכיתה הירוקה - לא היו זמינים ולכן לא שותפו.

מוקדם יותר השבוע פרסם העיתונאי משה גלסנר האשמות במשרד החינוך כלפי השרה שאשא ביטון, במסגרתן נטען שהסתירה נתונים בכיתות חולי קורונה. לפי גורמים, המשרד מנע את העברת נתוני נוכחות בכיתות הירוקות - מתווה הדגל של השרה - כדי להסתיר את כמות הנדבקים, ואילץ את משרד הבריאות להוריד ביותר מ-50% את הערכת הנדבקים במצגת לראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully