וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך: דוחים את הטענות על פערי המידע, הנתונים החסרים לא היו זמינים

עודכן לאחרונה: 16.12.2021 / 10:47

במשרד זעמו על הודעת משרד הבריאות שפורסמה לראשונה לוואלה!, שאישרה כי נתוני הנוכחות של הכיתה הירוקה לא הועברו אליו. "במשרד מצרים על הדרך הפופוליסטית שבחרו גורמים כדי לפגוע באנשי המקצוע, מראשית התכנית היה ברור שאין עדיין מערכת מידע שתקבל דיווח נוכחות שוטף"

בווידאו: שרת החינוך מתייחסת לפיטורי מנכ"ל המשרד/צילום: ערוץ הכנסת

משרד החינוך דחה הבוקר (חמישי) על הסף את הטענות על אי-העברת מידע על התחלואה במערכת החינוך ותכנית "הכיתה הירוקה" למשרד הבריאות, וכינה אותן "פופוליסטיות".

משרד הבריאות אישר הבוקר בהודעה רשמית, שפורסמה לראשונה בוואלה!, כי לא קיבל ממשרד החינוך את נתוני הנוכחות בכיתות הירוקות. "מרבית נתוני הכיתה הירוקה אכן התקבלו ממשרד החינוך, למעט נתוני הנוכחות", נמסר ממשרד הבריאות.

ואולם, במשרד החינוך מחו על כך. "במשרד מצרים על הדרך הפופוליסטית שבחרו אותם גורמים עלומים כדי לפגוע באנשי המקצוע של המשרד, שעושים מלאכתם לילות כימים בתחום חשוב זה". במשרד הסבירו כי הנתונים החסרים - נתוני הנוכחות של הכיתה הירוקה - לא היו זמינים ולכן לא שותפו.

יפעת שאשא ביטון בישיבת סיעת תקווה חדשה, 13 בדצמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
שאשא-ביטון/פלאש 90, יונתן זינדל

"מדובר בנתונים המתייחסים להעדרות מבית הספר מסיבות שונות ומגוונות יודגש, כי מראשית התכנית היה ידוע לכל המשתתפים בתכנית, כי אין בנמצא מערכת מידע מרכזית וארצית אשר תקבל דיווח שוטף מתוך מערכות המידע של בתי הספר. לנוכח זאת, נתונים אלה לא היו זמינים", נמסר. "על אף זאת, משרד החינוך החל לפתח וסיים מערכת דיווח נוכחות לטובת ניטור 'הכיתה הירוקה'. המערכת עולה בימים אלה, והנתונים יונגשו באופן שקוף, מלא ומסודר כמו יתר הנתונים".

מוקדם יותר השבוע פרסם העיתונאי משה גלסנר האשמות במשרד החינוך כלפי השרה שאשא ביטון, במסגרתן נטען שהסתירה נתונים בכיתות חולי קורונה. לפי גורמים, המשרד מנע את העברת נתוני נוכחות בכיתות הירוקות - מתווה הדגל של השרה - כדי להסתיר את כמות הנדבקים, ואילץ את משרד הבריאות להוריד ביותר מ-50% את הערכת הנדבקים במצגת לראש הממשלה.

עוד בוואלה!

משרד הבריאות מודה: לא קיבלנו ממשרד החינוך נתונים חשובים על מודל הכיתה הירוקה

לכתבה המלאה

בסביבת שאשא-ביטון תקפו את מנכ"ל משרד החינוך המפוטר יגאל סלוביק בתגובה להאשמות אלו, וייחסו לו את פרסומן. "לא היה ולא נברא, נקודה", נמסר לוואלה!. "לא ניגרר אחרי השמצות שקריות של מנכ"ל שפוטר".

פיטוריו של סלוביק חצי שנה בלבד מאז שנכנס לתפקידו לא הפתיעו אנשי חינוך רבים. זאת, על אף שהתקופה האחרונה אינה אידאלית למהלך שכזה: האלימות בבתי הספר גואה, קיים מחסור במורים, יותר ויותר גנים לא נפתחים בבוקר בשל המחסור בסייעות וברקע לכל אלה, רק השבוע החל מבצע החיסונים בבתי הספר. למרות התזמון, שרת החינוך שאשא ביטון פיטרה את סלוביק, ביום בו הציגו יחדיו את התוכנית של המשרד למיגור האלימות בבתי הספר, ובמהלך הצגתה עוד שידרו עסקים כרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully