וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציבת שב"ס פתחה בהליך הדחה נגד קצין המודיעין שנחשד בפרשת הסרסור בסוהרות

עודכן לאחרונה: 14.12.2021 / 20:16

לאחר החלטת הפרקליטות על פתיחת תיק החקירה מחדש, הורתה קטי פרי על הליך הדחה מידי נגד ראני באשא, שנחשד כי ביקש לכאורה לשבץ סוהרות באגף הביטחוני בהתאם לבקשות אסירים. לוואלה! הגיעו עדויות על מערכת יחסים הפסולה לכאורה שנרקמה בינו לבין מנהיג המחבלים בכלא עטאללה

בווידאו: חייל ששירת בכלא גלבוע ונחשף לסרסור בסוהרות העיד היום במשטרה/צילום: לירן לוי

נציבת שב"ס קטי פרי הורתה היום (שלישי) על פתיחה מידית של הליך הדחה מנהלי נגד קצין המודיעין מכלא גלבוע, שנחשד בפרשת הסרסור בסוהרות. על פי הודעת שירות בתי הסוהר, ההחלטה גובשה בעקבות החלטת הפרקליטות לפתוח את תיק החקירה, ולאור פרסומים של חושף הפרשה, עיתונאי וואלה! לירן לוי, וכן העדויות בתכנית עובדה.

מדובר בהליך הדחה מינהלי, במסגרתו הוצא הערב הקצין לחופשה כפויה. ההליך, שנמצא בתחילתו, מתבסס על התנהלות הקצין בפרשה כפי שעלה מחומרי החקירה. "היו צריכים לפטר אותו כבר אז על סמך החומרים שעלו", אמר גורם בכיר בשב"ס.

עו"ד אייל בסרגליק, המייצג את הקצין, מסר בתגובה להחלטה להדיח את הקצין: "מדובר בלא פחות משערורייה. עוד טרם שוחחו עם הקצין ולא אמרו לו דבר וכבר החליטו להדיחו מבלי שהוצגה בפניו כל ראיה או טענה. הדרך להתנהל דרך התקשורת במקום לפנות ישירות לקצין לא תקינה, לא ראויה, ואנו נפעל בדרכים משפטיות לנקות את שמו".

נחשד בקשרים עם מפקד האסירים הביטחוניים. ראני באשא

קצין המודיעין ראני באשא בפרשת הסוהרות. צילום מסך, צילום מסך
קצין המודיעין ראני באשא בפרשת הסוהרות/צילום מסך, צילום מסך

שני אסירים ביטחוניים לשעבר, שריצו את מאסרם בכלא גלבוע, העידו לפני כשבועיים בשיחה עם וואלה! כי ראו במו עיניהם את מערכת היחסים הפסולה לכאורה שנרקמה בין קצין המודיעין בכלא, רב כלאי ראני באשא, לבין מי שהיה מנהיג המחבלים בכלא גלבוע, מוחמד עטאללה, שהואשם במעשים מגונים בסוהרות.

חייל ששירת בשנת 2017 בכלא גלבוע בתפקיד של סמל אגף העיד בשיחה עם וואלה! כי נחשף בזמן אמת לאופן שבו הטריד האסיר הביטחוני עטאללה סוהרות באגף הביטחוני. לדבריו, הוא העיר על כך לקצין המודיעין באשא, וביקש ממנו שיוציא את הסוהרת מהאגף, אך באשא התעלם מאזהרותיו ואמר לו, "הכל בסדר, אני מטפל בזה".

עוד בוואלה!

"מקווה שהעוול שנעשה לי יתוקן": הסוהרת שנפגעה מברכת על ההחלטה לחקור מחדש את הפרשה

לכתבה המלאה
כלא גלבוע. משה שי, פלאש 90
כלא גלבוע/פלאש 90, משה שי

מנהל הכלא פרדי בן שטרית חשף בחודש שעבר את מה שכל בכירי שב"ס ידעו: נעשה שימוש בסוהרות יהודיות, צעירות ונאות מראה על מנת לספק מינית את עטאללה - שהיה גם מקור של קצין המודיעין. הדיל לכאורה: מוחמד עטאללה מצביע על סוהרות ספציפיות, וקצין המודיעין באשה משבץ אותן לעבוד באגף בו הוא שוהה. בתמורה, המחבל מספק לכאורה מידע מודיעני ושקט תעשייתי.

היום הורה פרקליט המדינה, עמית איסמן למשטרה לפתוח מחדש את תיק הסרסור בסוהרות. לפי גורמים בכירים בפרקליטות, החלטתו של איסמן התקבלה לאחר שבחן את חומרי התיק. הגורמים אמרו כי נדרשת בחינה מחודשת במסגרת ההליך הפורמלי הפנימי, ולא ניתן לבצע זאת כשהתיק סגור.

  • עוד באותו נושא:
  • כלא גלבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully