וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקווה שהעוול שנעשה לי יתוקן": הסוהרת שנפגעה מברכת על ההחלטה לחקור מחדש את הפרשה

עודכן לאחרונה: 14.12.2021 / 19:02

יעל (שם בדוי), אחת מ-5 סוהרות שנפגעו בפרשת סרסור הסוהרות בכלא גלבוע, הגיבה על החלטת פרקליט המדינה לפתוח את החקירה מחדש. "עברתי ימים קשים בהם הופנה לי הגב מצד מערכת האכיפה". עורכת דינה: "על המערכת להכיר בשגיאותיה, אסור שהעוול שנעשה לה יחזור על עצמו"

בווידאו: חייל ששירת בכלא גלבוע ונחשף לסרסור בסוהרות העיד היום במשטרה/צילום: לירן לוי

הסוהרת יעל (שם בדוי), אחת מחמש סוהרות שהיו מעורבות בפרשת סרסור הסוהרות בכלא גלבוע, הגיבה היום (שלישי) בשמחה על הודעת הפרקליטות על פתיחת תיק החקירה בפרשה. "שמחתי על הודעתו של פרקליט המדינה שבישר על פתיחת תיק החקירה מחדש כנגד מי שהיו ממונים עלי בשבס", אמרה. "עברתי ימים קשים בהם הופנה לי הגב גם בשבס וגם על ידי כל מערכת אכיפת החוק. הודעתו של פרקליט המדינה היא תקווה לכך שהצדק יצא לאור והעוול שנעשה לי יתוקן. אני מאמינה שחקירה אמיתית תוביל גם לכתבי אישום וגם לשינוי מערכתי בשבס".

עו"ד גליה שמילוביץ, המייצגת את הסוהרת אמרה כי היא "גאה לייצג את יעל, אישה צעירה, שנפגעה על ידי אסיר בטחוני בחסות הממונים עליה, ונרמסה במשך יותר משלוש שנים על ידי המערכת כולה".

שמילוביץ הדגישה את ההתעלמות מחומרת הפרשה עד כה. "אסור שהעוול שנעשה ליעל יחזור על עצמו. על המערכת להכיר בשגיאותיה ולפעול על פי הנחיית פרקליט המדינה בכדי להגיע לחקר האמת ועל מנת למצות את הדין עם האחראים. אני רואה בהחלטת פרקליט המדינה צעד חשוב לא רק עבור יעל אלא עבור נפגעות עבירה בפרשות אחרות, שתיקי החקירה שלהן נסגרו מבלי שמוצתה החקירה עד תום".

כלא גלבוע. משה שי, פלאש 90
"צעד חשוב עבור הנפגעות, שתיקיהן נסגרו מבלי שהחקירה מוצתה". כלא גלבוע/פלאש 90, משה שי

עו"ד קרן ברק שמייצגת שתיים מהסוהרות המעורבות בפרשה אמרה כי "מדובר בנקודת תפנית בפרשת הסוהרות. אני מקווה שפעולות החקירה הנוספות וגביית העדויות מעדים חדשים בפרשה, שכבר העידו ואלו שצפויים להעיד בהמשך, תוביל את הפרקליטות לשנות את החלטתה המקורית והשגויה, ולהגיש כתבי אישום בפרשה חמורה זו. הסוהרות שאני מייצגת חשות הקלה ושמחה, ומקוות שהפעם החקירה תתבצע באופן רציני וללא רבב. אנחנו רוצות להודות לכל מי שתמך בציבור, בתקשורת ובכנסת במאבק הסוהרות לקבלת הצדק שלהן ונמשיך להיאבק עד שיוגשו כתבי האישום וקבלת הסברים כיצד ומדוע טויחה הפרשה".

יו"ר נעמת חגית פאר אמרה כי "הלחץ הציבורי עבד אך לא יטשטש את ליקוי המאורות וההתנהלות המזעזעת שהייתה כאן. טוב עשה פרקליט המדינה שהורה על פתיחת התיק מחדש - נדרש מיצוי חקירת החשדות החמורים שעלו אך במקביל גם חקירת החשדות לטיוח".

עוד בוואלה!

פרקליט המדינה הורה לפתוח את תיק הסרסור בסוהרות מחדש

לכתבה המלאה

השר לביטחון הפנים עמר בר לב בירך על החלטת הפרקליטות לחקור מחדש את פרשת סרסור הסוהרות, ואמר כי "‏מיד עם פרסום העדות החדשה בפרשיית הסוהרות בבית הסוהר גלבוע פניתי ליועמ"ש בהמלצה לפתוח את החקירה מחדש. בעקבות החלטתו נגבו עדויות חדשות ועתה הורה פרקליט המדינה לפתוח את החקירה מחדש ואני מברך על כך. לפעמים צריך לקחת נשימה עמוקה לספור עד עשר ופשוט לעשות את הדבר הנכון".

ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד) כתבה: "חיכינו להחלטה החשובה הזו כל כך. זו בדיוק הסיבה שביקשתי מהאופוזיציה לחכות שבועיים, לא הסכימו ועשו לנו שיימינג מיותר. הדרך הכי טובה לברר את האמת היא בחקירה פלילית, כעת גם אפשר להתחיל תהליך בשב"ס. שבועיים, זה מה שרציתי, אבל עזבו הכל, הכי חשוב שהצדק ייעשה".

בכך התייחסו בר לב ובן ארי להצבעה בשבוע שעבר של מליאת הכנסת נגד הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בפרשת סרסור הסוהרות, בשל התנגדות הקואליציה. 46 ח"כים התנגדו, 41 תמכו. לטענת השר בר לב - אחד המתנגדים להצעה - ההחלטה נבעה מהרצון לאפשר למצות הליכים אחרים המתנהלים בפרשה בפרקליטות.

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה הגיבה גם היא על המהלך וכתבה בטוויטר כי היא "מברכת את פרקליט המדינה עמית אייסמן שהורה לפתוח מחדש את חקירת ניצול ופגיעה מינית בסוהרות חיילות. העדויות החדשות קשות ויש לחקור את הפרשה עד תום".

גם באופוזיציה בירכו על ההחלטה. ח"כ אופיר סופר (הציונות הדתית) כתב כי "החקירה תוציא את האמת לאור ותנקה את האורוות בשירות בתי הסוהר. מוטב מאוחר מאשר אף פעם". ח"כ קטי שטרית אמרה כי ההחלטה היא "צעד נוסף עד שהצדק ייצא לאור".

עו"ד קרן ברק. עמיר צוק, אתר רשמי
"נקודת תפנית בפרשה". עו"ד קרן ברק/אתר רשמי, עמיר צוק

מוקדם יותר היום הורה פרקליט המדינה, עמית איסמן, למשטרה לפתוח מחדש את תיק הסרסור בסוהרות. לפי גורמים בכירים בפרקליטות, החלטתו של איסמן התקבלה לאחר שבחן את חומרי התיק. הגורמים אמרו כי נדרשת בחינה מחודשת במסגרת ההליך הפורמלי הפנימי, ולא ניתן לבצע זאת כשהתיק סגור.

בכיר בפרקליטות אמר לוואלה! כי "ההחלטה של למברגר (המשנה לפרקליט המדינה - ל.ל.) לסגור אז את התיק לא ברורה, וגם הדבר הזה עוד ייבחן. לא כל יום מתקבלת החלטה כזאת לפתוח תיק פלילי מחדש שלוש וחצי שנים אחרי סגירתו. העובדה שהתיק נפתח מחדש זו תעודת עניות למומי למברגר ומעלה תהיות".

עו"ד אייל בסרגליק, המייצג את קצין המודיעין החשוד בפרשה הגיב להחלטה לפתוח מחדש את התיק: "הצטערנו לשמוע, כי במקום להודיע למרשי דבר, יצאה הודעה ראשונית לכתב ממערכת וואלה! ומשם לשאר הכתבים. בהתנהלות הוגנת ובמדינה מתוקנת, ככל שנפתחת חקירה מודיעים לנחקר ולא לתקשורת ואנו נוציא פנייה מסודרת לפרקליט המדינה באשר להדלפה זו. לגוף העניין - וכפי שציינו בעבר, התיק נחקר, נבדק היטב ונסגר. אין כל בסיס לגל השמועות החדש שמונע מגורמים אינטרסנטיים שמוטב היה שלא היו ממשיכים לבחון את הקו הדק בין עבירה פלילית של לשון הרע לבין עוולה אזרחית של לשון הרע כשלשניהם משמעויות משפטיות. כך או כך, מרשי, קצין מצטיין ימשיך לעשות את מלאכתו נאמנה ולהגן על ביטחון מדינת ישראל והאמת שלו, שהיא היחידה, תצא לאור".

קצין המודיעין ראני באשא בפרשת הסוהרות. צילום מסך, צילום מסך
קצין המודיעין החשוד, ראני באשא/צילום מסך, צילום מסך
עורך דין אייל בסרגליק. ליאת מנדל, אתר רשמי
"התיק נחקר, נבדק היטב ונסגר". עו"ד בסרגליק/אתר רשמי, ליאת מנדל

דבר נוסף שככל הנראה השפיע על החלטתו של איסמן היא עדות פתוחה שמסר אתמול חייל ביחידה הארצית לחקירות סוהרים (יאח"ס) במשטרה, ובה סיפר פרטים חדשים שככל הנראה חיזקו את המהלך. החייל זומן למשטרה לאחר שסיפר למקורביו כי נחשף בזמן אמת למה שהתרחש באגף 5 בכלא גלבוע.

במסגרת הפרשה, שאירועיה החלו להיחשף כבר ב-2018, התגלה כי בבית הכלא גלבוע סרסרו בחיילות שירות חובה בכלא כדי לספק צרכים מיניים למחבלים. כמו כן נחשף שקצין המודיעין של כלא גלבוע הודה בחקירתו שידע על התקיפות המיניות של האסיר מחמוד עטאללה וששיבץ סוהרות על פי בקשתו, ללא ידיעתן במטרה להשיג ידיעות מודיעיניות מאותו אסיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully