וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט המדינה הורה לפתוח את תיק הסרסור בסוהרות מחדש

עודכן לאחרונה: 14.12.2021 / 15:27

לפי גורמים בכירים בפרקליטות, החלטתו של איסמן התקבלה לאחר שבחן את חומרי התיק. הגורמים אמרו כי נדרשת בחינה מחודשת במסגרת ההליך הפורמלי הפנימי, ולא ניתן לבצע זאת כשהתיק סגור. "העובדה שהתיק נפתח מחדש זו תעודת עניות למשנה לפרקליט מומי למברגר והדבר מעלה תהיות"

בווידאו: הכנסת דנה בפרשת הסרסור בסוהרות בכלא גלבוע/צילום: ערוץ הכנסת

פרקליט המדינה, עמית איסמן, הורה היום (שלישי) למשטרה לפתוח מחדש את תיק הסרסור בסוהרות. לפי גורמים בכירים בפרקליטות, החלטתו של איסמן התקבלה לאחר שבחן את חומרי התיק. הגורמים אמרו כי נדרשת בחינה מחודשת במסגרת ההליך הפורמלי הפנימי, ולא ניתן לבצע זאת כשהתיק סגור.

בכיר בפרקליטות אמר לוואלה! כי "ההחלטה של למברגר (המשנה לפרקליט המדינה - ל.ל.) לסגור אז את התיק לא ברורה, וגם הדבר הזה עוד ייבחן. לא כל יום מתקבלת החלטה כזאת לפתוח תיק פלילי מחדש שלוש וחצי שנים אחרי סגירתו. העובדה שהתיק נפתח מחדש זו תעודת עניות למומי למברגר ומעלה תהיות".

דבר נוסף שככל הנראה השפיע על החלטתו של איסמן היא עדות פתוחה שמסר אתמול חייל ביחידה הארצית לחקירות סוהרים (יאח"ס) במשטרה, ובה סיפר פרטים חדשים שככל הנראה חיזקו את המהלך. החייל זומן למשטרה לאחר שסיפר למקורביו כי נחשף בזמן אמת למה שהתרחש באגף 5 בכלא גלבוע.

כלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021. ללא, פלאש 90
כלא גלבוע/פלאש 90, ללא

כמו כן, הוחלט כי קצין המודיעין, שעל פי העדויות הציב את הסוהרות באגף האסירים הביטחוניים, יזומן לחקירה.

להחלטה קדמו שני מהלכים מרכזיים שביצע השר לביטחון פנים עמר בר-לב. המהלך הראשון הוא החלטתו להקים ועדת בדיקה ממשלתית, שהציפה מחדש את הנושא והעלתה אותו לסדר היום. מקורבים לסוהרות המעורבות בפרשה כינו את פתיחת ועדה זו "נס חנוכה של הסוהרות".

הגורם השני הוא מכתב ששלח השר ומכתב ששלחה נציבת שב"ס קטי פרי ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לפתוח לעיון את תיק החקירה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
כנס פסגת העסקים של קבוצת הג'רוזלם פוסט-מעריב 2022. מארק ישראל סלאם, לשכת העיתונות הממשלתית
החלטות חשובות. בר-לב/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ישראל סלאם

במסגרת הפרשה, שאירועיה החלו להיחשף כבר ב-2018, התגלה כי בבית הכלא גלבוע סרסרו בחיילות שירות חובה בכלא כדי לספק צרכים מיניים למחבלים. כמו כן נחשף שקצין המודיעין של כלא גלבוע הודה בחקירתו שידע על התקיפות המיניות של האסיר מחמוד עטאללה וששיבץ סוהרות על פי בקשתו, ללא ידיעתן במטרה להשיג ידיעות מודיעיניות מאותו אסיר.

  • עוד באותו נושא:
  • כלא גלבוע
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully