וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה נוספת במספר הנדבקים בווריאנט החדש, חשד גבוה ל-80 מקרים נוספים

עודכן לאחרונה: 12.12.2021 / 23:20

15 מקרים חדשים זוהו היום לווריאנט אומיקרון. בכך, עלה מספר המאומתים לווריאנט בישראל ל-67. עקב התפשטות האומיקרון בארץ ובעולם, החליט היום משרד הבריאות כי אנגליה ודנמרק ייכנסו לרשימת המדינות האדומות

15 מאומתים חדשים זוהו כחיוביים לווריאנט אומיקרון, בסך הכל מספר המאומתים במדינה עלה ל-67 - כך הודיע היום (ראשון) משרד הבריאות. מתוך כלל המאומתים, 58 שבו מחו"ל או היו במגעים עם שבים מחו"ל, ו-54 מחוסנים. קיים חשד גבוה לעוד 80 מקרים של חשיפה לווריאנט, להם עדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף. מבין סך המאומתים ומקרי ה"חשד הגבוה" - 54 דיווחו כי חוו סימפטומים.

44 מאומתים שבו מדרום אפריקה, אנגליה, צרפת, ארצות הברית, איחוד האמירויות, הונגריה, איטליה, נמיביה וטורקיה. 14 מאומתים נדבקו משבים מדרום אפריקה, אנגליה וצרפת. הווריאנט מתפשט וכבר תשעה נדבקו בארץ בלי שהיו במגע עם אדם ששב מחו"ל.

נוסעים בנתב"ג, 28 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
אנגליה ודנמרק יכנסו אל רשימת המדינות האדומות. נתב"ג/ראובן קסטרו

הערב קיימו שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל המשרד פרופ' נחמן אש וראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס מסיבת עיתונאים בנושא הצעדים להתמודדות עם וריאנט האומיקרון. באירוע הודיעה אלרעי פרייס כי אנגליה ודנמרק יכנסו אל רשימת המדינות האדומות אליהן הטיסה אסורה.

תחילה, נכללה גם בלגיה ברשימת המדינות האדומות, אך זמן קצר לאחר מכן חזר בו משרד הבריאות והודיע כי בבחינה נוספת שבוצעה, נמצא כי בלגיה "גבולית ואינה עומדת בקריטריונים של מדינה אדומה". עם זאת, המשרד הזהיר כי "שכיחות האומיקרון בבלגיה נמצא בעלייה ועל כן יתכנו שינויים בהנחיות כבר בימים הקרובים".

עוד בוואלה!

הורוביץ: "אי אפשר למנוע את התפשטות האומיקרון"; אנגליה תהפוך למדינה אדומה

לכתבה המלאה
שרון אלרעי פרייס, נחמן אש במסיבת עיתונאים, 12 בדצמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
שרון אלרעי פרייס ונחמן אש במסיבת העיתונאים בנושא התמודדים עם האומיקרון/פלאש 90, יונתן זינדל

בנוסף, ועדת החיסונים דנה כעת בהקדמת המנה השלישית של חיסון הקורונה לשלושה חודשים אחרי השנייה, במקום חמישה כפי שנהוג היום. זאת, ברקע הממצאים על יעילות הנמוכה של שתי מנות חיסון נגד וריאנט אומיקרון. ההחלטה תאפשר למאה אלף איש נוספים לקבל את מנת הבוסטר.

בדיון של צוות המומחים תעלה גם יעילות החיסון. מנתוני מעבדת הנגיפים הראשית של משרד הבריאות וממידע שמגיע מדרום אפריקה עולה כי שני חיסונים בלבד כמעט שלא נותנים הגנה כלל.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully