וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורוביץ: "אי אפשר למנוע את התפשטות האומיקרון"; אנגליה תהפוך למדינה אדומה

עודכן לאחרונה: 12.12.2021 / 20:07

ברקע העלייה במספר המאומתים בזן החדש, שר הבריאות הזהיר מפני השלכות התפשטות הווריאנט בישראל: "הוא הרבה יותר מדבק, נתאים את המדיניות בנתב"ג". ד"ר אלרעי פרייס: "התפשטות נרחבת בעולם תוך שבועיים". גם דנמרק תיכנס לרשימת המדינות שאסור לטוס אליהן

בווידאו: מסיבת עיתונאים של ראשי משרד הבריאותמ על זן האומיקרון/צילום: לע"מ, עריכה: אביעד בללי

אנגליה ודנמרק - מדינות אדומות שהטיסה אליהן אסורה - כך עדכנה הערב (ראשון) ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס. את הדברים אמרה פרייס במהלך מסיבת עיתונאים, בה הזהירו בכירי משרד הבריאות, בהם שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל המשרד פרופ' נחמן אש מפני התפשטות וריאנט אומיקרון של נגיף הקורונה בישראל.

"ישנה התפשטות נרחבת בעולם רק תוך שבועיים", אמרה ד"ר שרון אלרעי פרייס. "בדרום אפריקה מדובר בעשרות אלפים. התחלואה בדרום אפריקה יותר קלה ויש פחות תמותה. זה רק התחלה, אנחנו לא יודעים אם זה באמת מעיד על הקטלניות הפחותה של הווריאנט או שזה רק התחלה".

"יש דעיכה לחיסוניות", הוסיפה ד"ר פרייס. "אנחנו יודעים שהיעילות עומדת על 75%, ולא על 95% כמו הדלתא. חודש אחרי הבוסטר, יש עלייה משמעותית במוגנות של המחוסנים, עדיין לא כמו הדלתא אבל עדיין טוב". עוד הוסיפה כי לא ברור אם יש תחלואה יותר חמורה לילדים.

שר הבריאות ניצן הורוביץ, שרון אלרעי פרייס, נחמן אש במסיבת עיתונאים, 12 בדצמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
אנגליה ודנמרק - מדינות אדומות. אלרעי פרייס והורוביץ/פלאש 90, יונתן זינדל

ד"ר פרייס הכריזה על אנגליה ודנמרק, כמדינות אדומות שהנסיעה אליהן אסורה. "ייכנס לתוקף בעוד 72 שעות", הוסיפה.

שר הבריאות הורוביץ עדכן כי "עד כה זהו 55 מאומתים לאומיקרון. רובם שבים מחו"ל או כאלה שבאו במגע. ישראל במצב טוב מיתר מדינות העולם. נקטנו במדינות שאף מדינה לא עשתה והתוצאות לפניכם. אנחנו פועלים בשיקול דעת, ומתוך הבנה שאי אפשר למנוע את התפשטות של האומיקרון, אבל אפשר לקנות זמן לצורך איסוף נתונים והתחסנות".

הורוביץ התייחס לסוגית חיסוני בני הנוער והילדים ואמר כי "אנחנו מסתכלים בדאגה בקצב ההתחסנות של בני הנוער והילדים. אנחנו לא כופים שום דבר, לא מפעילים סנקציות ועונשים, אך אנחנו רוצים להגביר את המחוסנים. חיסוני הילדים זה אינו דבר ניסיוני, כבר מיליוני ילדים בארצות הברית התחסנו והכול בסדר.

הורוביץ הוסיף בנוגע לנסיעות לחו"ל, כי כרגע "ממולץ להימנע מטיסות לא חיוניות".

שר הבריאות ניצן הורוביץ במסיבת עיתונאים, 12 בדצמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
לא ממליץ לטוס. הורוביץ/פלאש 90, יונתן זינדל

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר כי "מי שמתכנן לנסוע לחו"ל בעת הזאת, צריך לדעת שבחזרתו הוא עלול להיכנס לבידוד מלא כי המדינה תוכרז כמדינה אדומה".

אש הוסיף כי "אנחנו בוחנים לתת את החיסון השלישי מוקדם יותר, אחרי שלושה חודשים ולא אחרי חמישה חודשים כמו היום". לגבי מתן חיסון רביעי אמר כי "בוחנים את הנתונים, כשהבחינה הזאת מורכבת משני דברים: האם החיסון השלישי דועך - קשה עדיין לומר, האם השלישי מגן מפני האומירקון - אין לנו עדיין נתונים כאלה. יש סבירות גבוה שנצטרך חיסון דחף 4, קרוב לוודאי קודם באוכלוסיות בסיכון גבוה".

בהמשך היום ועדת החיסונים תדון בהקדמת המנה השלישית של חיסון הקורונה לשלושה חודשים אחרי השנייה, במקום חמישה כפי שנהוג היום. זאת, ברקע הממצאים על יעילות הנמוכה של שתי מנות חיסון נגד וריאנט אומיקרון. ההחלטה תאפשר למאה אלף איש נוספים לקבל את מנת הבוסטר.

נוסעים בנתב"ג, 28 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
נוסעים בנתב"ג, חודש שעבר/ראובן קסטרו

מלבד אנגליה ודנמרק, ישנן עוד 49 מדינות אדומות, בהן אוגנדה, איי סיישל, איי קומורו, איי קייפ וורדה, אנגולה, אסוואטיני (סווזילנד), אריתראה, אתיופיה, בוטסואנה, בורונדי, בורקינה פאסו, בנין (דהומי), ג'יבוטי, גאנה, גבון, גינאה, גינאה ביסאו, גינאה המשוונית, גמביה, דרום אפריקה, דרום סודאן, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, זימבאבווה, זמביה, חוף השנהב, טוגו, טנזניה, ליבריה, לסוטו, מאוריטניה, מאוריציוס, מאלי, מדגסקר, מוזמביק, מלאווי, ניגריה, ניז'ר, נמיביה, סאו טומה ופרינציפה, סומליה, סט הלנה, סיירה ליאונה, סנגל, צ'אד, קונגו, קמרון, קניה, רואנדה ורפובליקה מרכז אפריקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully