וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשש מאומיקרון: "הבוסטר יעיל נגד תחלואה קשה בזן הקורונה החדש"

עודכן לאחרונה: 11.12.2021 / 22:38

במהלך סוף השבוע אובחנו עוד 20 מאומתים חדשים לזן, מה שהעלה את מספר החולים בו בישראל ל-55. מחקר חדש בשיבא מצא כי מחוסנים במנה שלישית מוגנים מזן האומיקרון, בעוד שמחוסנים בשתי מנות בלבד - אינם מוגנים

בווידאו: בנט מתייחס לזן האומיקרון/מערכת וואלה!

אנשים שהתחסנו נגד קורונה במנת הבוסטר הם בעלי סיכוי נמוך משמעותית לחלות במחלה קשה מזן האומיקרון - כך עולה ממחקר חדש של המרכז הרפואי שיבא והמעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות המתפרסם הערב (שבת).

במסגרת המחקר, נבדק דם של אנשים שקיבלו את מנת הבוסטר לעומת מחוסנים שקיבלו רק שתי מנות חיסון. מהמחקר עולה הנוגדנים בגופם של מחוסנים בשתי מנות, שעברה חצי שנה מאז קיבלו את המנה השנייה - כלל אינם מנטרלים את זן האומיקרון. לפי כך, הם חשופים למחלה קשה.

מעבדת קורונה בקופת חולים כללית במחוז מרכז 21 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
חשופים למחה קשה. מעבדת קורונה בכללית/ראובן קסטרו

תוצאות המחקר מגיעות ברקע עלייה בנתוני התחלואה בזן החדש. ביממה האחרונה התגלו 20 מומתים חדשים. עד כה אובחנו בישראל 55 מאומתים עם זן האומיקרון, כש-42 מהם מחוסני בוסטר או מחלימים טריים. עם זאת, במשרד חושדים כי ישנם עוד 51 מקרים של חשיפה לווריאנט שעדיין לא התקבלו לגבהים תוצאות הריצוף.

36 מאותם 55 מאומתים שבו לישראל מדרום אפריקה, בריטניה, צרפת, ארצות הברית, איחוד האמירויות, בלרוס, הונגריה, איטליה ונמיביה. 8 מהם נדבקו בקהילה.

מחלקת קורונה בבית החולים שיבא בתל השומר, 18 באוקטובר 2021. רויטרס
"מחדדים את חשיבות העלאת שיעורי ההתחסנות". מחלקת קורונה בשיבא/רויטרס

בבית החולים מסרו כי "זהו מחקר ראשון המתאר את יעילות המנה השלישית, והוא מתבסס על הנתונים הבלעדיים הקיימים בשיבא במסגרת מחקר הסרולוגיה הגדול שנערך בקרב עובדי הבריאות במרכז הרפואי".

פרופ' גילי רגב-יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים במרכז הרפואי שיבא, אמרה: "ממצאי המחקר מחדדים את חשיבות העלאת שיעורי ההתחסנות כצעד היעיל וההכרחי לקטיעת שרשראות ההדבקה והתפשטות הנגיף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully