וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב מומחי משרד הבריאות התנגדו לצמצום משך הזמן בין החיסון השני לבוסטר

עודכן לאחרונה: 13.12.2021 / 2:00

חברי הוועדה החליטו שלא להמליץ על הקדמת מתן הבוסטר ל-3 חודשים מקבלת המנה השנייה, במקום 5 חודשים המונהג כיום. בנוסף, בשלב זה הוחלט שלא להמליץ על מתן מנת חיסון רביעית. ההמלצות יועברו למנכ"ל משרד הבריאות שיכריע בנושא

בווידאו: בנט בישיבת הממשלה מדבר על אפשרות של חיסון רביעי לאוכלוסיות בסיכון/מערכת וואלה!

רוב חברי ועדת החיסונים התנגדו להקדמת המנה השלישית של חיסון הקורונה - כך סוכם הלילה (ראשון) בדיון ברקע הממצאים על היעילות הנמוכה של שתי מנות חיסון נגד וריאנט אומיקרון. הוועדה דנה בהקדמת מנת הבוסטר לשלושה חודשים אחרי המנה השנייה, במקום חמישה כפי שנהוג היום. בנוסף, הומלץ כרגע לא להוסיף מנת חיסון רביעית. ההמלצות יועברו למנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש, שיכריע בנושא.

"יש דעיכה לחיסוניות", אמרה ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס במסיבת עיתונאים בנושא הצעדים להתמודדות עם וריאנט האומיקרון. "אנחנו יודעים שהיעילות עומדת על 75%, ולא על 95% כמו הדלתא. חודש אחרי הבוסטר, יש עלייה משמעותית במוגנות של המחוסנים, עדיין לא כמו הדלתא אבל עדיין טוב". עוד הוסיפה כי לא ברור אם יש תחלואה יותר חמורה בקרב ילדים.

בתום הדיון חברי הוועדה החליטו להמליץ על קבלת מנת חיסון לאחר שלושה חודשים מההחלמה מקורונה. כמו כן, המליצו על הארכת משך ימי ההחלמה למאומתים לאומיקרון ל-14 ימים. כלומר, בעוד שמחלים מקורונה נחשב מחלים אחרי עשרה ימים, ויכול לצאת מבידוד, בוועדה הוחלט שמשך ההחלמה מזן האומיקרון תמשך 14 יום, בדומה למשך זמן הבידוד לאחר שחולה אובחן לאומיקרון.

חברי הוועדה החליטו שלא להמליץ בשלב זה על קיצור מועד מתן הבוסטר לשלושה חודשים לאחר החיסון השני, והוא יישאר כפי שהוא היום - חמישה חודשים. בנוסף, החליטה הוועדה שלא להמליץ על מתן מנת בוסטר רביעית לאוכלוסייה הבוגרת וכן למדוכאי חיסון. כך גם החליטה שלא להמליץ על מתן מנת חיסון נוספת למחלים שחוסן פעם אחת או מי שחוסן פעמיים וחלה.

חיסון נגד וירוס הקורונה, 3 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
עדיין לא הומלץ על מנת חיסון רביעית/פלאש 90, יונתן זינדל

משרד הבריאות עדכן מוקדם יותר היום כי 15 מאומתים חדשים זוהו כחיוביים לווריאנט אומיקרון, ובסך הכל מספר המאומתים במדינה עלה ל-67. מתוך כלל המאומתים, 58 שבו מחו"ל או היו במגעים עם שבים מחו"ל, ו-54 מחוסנים. קיים חשד גבוה לעוד 80 מקרים של חשיפה לווריאנט, להם עדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף. מבין סך המאומתים ומקרי ה"חשד הגבוה" - 54 דיווחו כי חוו סימפטומים.

במסיבת העיתונאים שכינסה ד"ר אלרעי פרייס יחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל המשרד פרופ' נחמן אש, הודיעה אלרעי פרייס כי אנגליה ודנמרק יכנסו אל רשימת המדינות האדומות אליהן הטיסה אסורה, והורוביץ המליץ להימנע מטיסות שאינן חיוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully