וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות הבדואים בנגב: "ההסתה נגדנו גורמת למשטרה לפעול ללא שיקול דעת"

עודכן לאחרונה: 3.12.2021 / 9:31

מפגינים בדואים שמחו אתמול (חמישי) נגד האלימות המשטרתית חסמו צירים והניפו שלטים שעליהם נכתב "משטרה אלימה מייצרת חברה אלימה". ח"כ אחמד טיבי סיפר: "ראיתי תמונות של ילדה קטנה אחרי הנחתת כוחות משטרה ממסוקים. זה נורא ואיום

הפגנת המגזר הבדואי נגד אלימות המשטרה, 2 בדצמבר 2021. יניר יגנה, מערכת וואלה!
"בעיות פותרים בהידברות, לא במסוקים". הבדואים בנגב מפגינים/מערכת וואלה!, יניר יגנה

יותר מאלף מפגינים מחו אתמול (חמישי) נגד אלימות המשטרה כלפי הבדואים בנגב. המפגינים חסמו צירים והניפו כרזות שעליהן נכתב "משטרה אלימה מייצרת חברה אלימה", "הסתה וגזענות היא פשע ואלימות" ו"אלימות משטרה היא לא פתרון".

ראאד אבו אלקיעאן, פעיל חברתי שהגיע להפגנה הסביר: "אנחנו מפגינים לאור מה שקרה ביישוב אבו סבילה, שבו המשטרה הצניחה לוחמים ממסוק. אנחנו זועקים לטיפול בפשיעה ולמיגור האלימות. לא יכול להיות שהמשטרה פושטת על בתים כאילו המשפחות פה הן אויבות. האוכלוסייה הבדואית פה נאמנה ורוצה לחיות בכבוד ובשלום ובביטחון כמו כולם במדינה. בעיות פותרים בהידברות, לא במסוקים ובכוח".

טלאל אלקרינאווי, שהגיע גם הוא להפגנה, אמר: "יצאנו להפגין היום מכיוון שאנחנו לא יכולים להשלים עם כל ההסתה נגד הבדואים הערבים בנגב. ההסתה הזאת גורמת למערת אכיפת החוק לפעול ללא כל שיקול דעת. אנחנו דורשים מהמשטרה לנהוג בשיקול דעת ובסובלנות כלפי האזרחים הערבים בדרום. אני גם מבקש מאנשי תקשורת לא להיגרר להכללות שמטרתן לישם אג'נדה קיצונית שמתנגדת לזכויות האדם. אחד הציוויים הנפוצים ביותר בתורה הוא היחס לגרים ולמיעוטים. אנחנו דורשים ליישם את זה כלפי החברה הערבית הבדואית בדרום".

חברי כנסת ערבים מהאופוזיציה ומהקואליציה נכחו בהפגנה. ח"כ אחמד טיבי אמר כי למרות חילוקי הדעות המפלגתיים, ביחס לתושבי הנגב עומדים הח"כים הערבים מאוחדים בתמיכתם. "לאחרונה, פעמיים הותקפה משפחת אבו טבילי", אמר טיבי, "פעם אחת הנחיתו כוחות על ידי מסוק. אתם יודעים איפה מנחיתים כוחות על ידי מסוקים ומטוסים? מעבר לקווי האויב. תושבי אבו טבילי, תושבי הנגב הערבים הם לא אויב. הם אזרחים שחיים במצוקה ודורשים להיות שווים לכולם. דורשים תשתיות".

עוד בוואלה!

מאבדים את הדרום: אוטובוס אגד עמוס בנוסעים נרגם באבנים בדרכו לאילת

לכתבה המלאה
טלאל. באדיבות המצולם, אתר רשמי
טלאל אלקרינאווי/אתר רשמי, באדיבות המצולם

טיבי הדגיש שהוא והמפגינים האחרים תומכים בחוק וסדר ובמאבק בפשיעה באלימות בגליל, במשולש ובנגב. "שיעור הרציחות בנגב הוא הקטן ביותר מבין שלושת האזורים", אמר טיבי. "אבל תחת הכותרת הזאת של מאבק בפשיעה אי אפשר להפחיד ככה משפחות וילדים. ראיתי פצועים, ראיתי תמונות של ילדה קטנה אחרי הנחתת הכוחות על ידי המסוקים. זה נורא ואיום".

לדברי טיבי יש לשנות את היחס, להשקיע בתשתיות ולעזור לתושבי הנגב הערבים. "צריך לראות את הפער הגדול בין יהודים לבין ערבים בנגב. לכן התושבים האלה מפגינים, הם באים לזעוק נגד אלימות המשטרה ובעיקר לדרוש השקעות שוו, את הזכות לבנות ואת הזכות לחיים שווים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully