וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבדים את הדרום: אוטובוס אגד עמוס בנוסעים נרגם באבנים בדרכו לאילת

עודכן לאחרונה: 30.11.2021 / 13:13

קו 790 של החברה הותקף בצפון הנגב במהלך נסיעה לילית בדרכו לערבה. באגד טוענים כי התקיפה בוצעה על ידי בדואים: "תוקפים את האוטובוסים על רקע לאומני, זה יכול להסתיים בהרוגים". נהג האוטובוס שחזר את האירוע: "זה היה כמו אינתיפאדה"

בווידאו: אוטובוס נרגם באבנים בדרך לאילת/צילום: אגד

אוטובוס של אגד נרגם הלילה (שלישי) באבנים בזמן שעשה את דרכו לאילת. מהחברה נמסר כי "ככל הנראה מדובר על פורעים בדואים צעירים שתוקפים לאחרונה באופן תדיר את האוטובוסים של אגד בכבישי צפון הנגב על רקע לאומני מתוך, ככל הנראה, תפיסת האוטובוס של אגד כסמל לשלטון הציוני". האוטובוס, קו 790, עשה את דרכו לאילת והותקף בסביבות השעה 2:00 בלילה בכביש 25. בחברה מסרו כי הנהג בגיש תלונה במשטרה.

"אתמול נסעתי בכביש 25 בלילה, האטובוס היה מלא בנוסעים. בסביבות 1:40 רגמו אותי באבנים", שחזר נהג האוטובוס בפני וואלה!. "היו פגיעות במספר מקומות באטובוס. אבן אחת ניפצה את החלון ונכנסה לתוך האטובוס. זו הייתה אינתיפאדה, במזל הנוסעים לא נפגעו. אני לא רגיל לדברים הללו, התנהגנו בקור רוח ודאגנו לנוסעים".

"התופעה המבישה התגברה מאוד לאחרונה ולעיתים קרובות היא צופנת בחובה פגיעות גם בקרב משתמשי התחבורה הציבורית ולא רק פגיעה קשה ברכוש המשבשת את פעילותה הסדירה של התחבורה הציבורית במרחבי הנגב", הוסיף דובר אגד רון רטנר. לפי החברה, "בתקופה האחרונה התרחשו עשרות מקרי תוקפנות וידויי אבנים על אוטובוסים בכלל ושל אגד בפרט, אירועים שלעיתים פגעו פגיעות לא רק ברכוש אלא למרבה הצער גם בנוסעי האוטובוסים".

נזקי תקיפת האוטובוס בצפון הנגב 30 בנובמבר 2021. אגד
נזקי תקיפת האוטובוס/אגד

ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית מסר בתגובה ליידוי האבנים כי: "רק הכרה בנהגי האוטובוסים כעובדי ציבור תוכל לשמור על חייהם ועל חיי הנוסעים ותגרום לכך שתוקפי נהגים ונוסעים ישבו מאחורי סורג ובריח. על רשויות החוק לפעול בהתאם. מקרה חמור זה יכול היה להסתיים בהרוגים רבים ורק בזכות תושיית הנהג נמנע אסון כבד. האוטובוסים הם סמל ולכן תוקפים אותם ואת הנהגים. יש לעצור את הטרור נגד הנהגים והאוטובוסים".

סולמיאן טלאל אל-קרינאווי, חבר במטה נגד הסתה וגזענות ויושב ראש בפורום בלאדי גינה את התקיפה ואמר: "בתקופה האחרונה לצערי הרב אנחנו רואים גורמים קיצוניים שכל מטרתם להטיל פחד ואימה על החברה היהודית ולהפחיד אותם מהחברה הערבית הבדואית בדרום, על מנת לקדם את האג'נגדה שלהם ולגרום למלחמת אזרחים בדרום".

לדבריו, "אנשים נכנסים לפאניקה, בנגב כל התקבצות של שלושה בדואים הופכים לתלונה במשטרה. במידה ויש כזה אירוע והוא אכן התרחש אנחנו מגנים בכל תוקף, לא כל מה שפוגע באוטובוס תוך כדי נסיעה זה אבן. הנערים שלנו לא זורקים אבנחם על אוטבוסים. אנחנו חיים בנגב בשותפות ובשלווה ובשלום עשרטת שנים אני מבקש לא להגרר אחרי מסיתים ופרטבקצים שמנסים לערער את החיים משותפים"

נזקי תקיפת האוטובוס בצפון הנגב 30 בנובמבר 2021. אגד
אחת האבנים שיודו לעבר האוטובוס/אגד

מהמשטרה נמסר בתגובה לאירוע כי "אנו רואים בחומרה אלימות מכל סוג שהוא, ובהתאם כל דיווח שמתקבל במשטרה בגין אירוע של יידוי אבנים באזור ובכלל, מטופל מיד בכדי לאתר את המעורבים, הן על ידי סריקות ופעילות מבצעית בשטח והן על ידי אמצעים חקירתיים ומודיעיניים, הכול במטרה למצות עם החשודים את הדין. נמשיך לפעול נגד נגע האלימות באשר הוא לשמירה על שלום הציבור וביטחונו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully