וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה כבר אדומה: הצעדים והמחלוקת שיעלו בדיון הקבינט על הווריאנט החדש

עודכן לאחרונה: 27.11.2021 / 8:10

בין הצעדים שנשקלים בעקבות התפשטות האומיקרון - סגירת נתב"ג לחלוטין, איסור כניסה לזרים או בדיקה נוספת לאחר שלושה ימים מהנחיתה. בנט סבור שהצעדים יסייעו בבלימת התפשטות הנגיף, והורוביץ מנגד מודאג מפגיעה בכלכלה. משרד הבריאות בוחן אם החיסון יעיל נגד הזן החדש

בווידאו: מסע״ת של רה״מ, נפתלי בנט, ושר הבריאות, ניצן הורוביץ/צילום: לע"מ

קבינט הקורונה ידון הערב (שבת) בהחמרת ההגבלות על השבים מחו"ל בעקבות התפשטות וריאנט אומיקרון, שמקורו בדרום אפריקה. בין הצעדים שנשקלים - סגירת נתב"ג לחלוטין, איסור כניסה לאזרחים זרים או בדיקה נוספת לאחר שלושה ימים מהכניסה לארץ. זאת, בעקבות כמה מאומתים לזן החדש שהתגלו בישראל ומחשש להתפשטותו.

צעדים אלו נשקלים לצד זה שכבר הוחלט לפיו מדינות אפריקה, למעט מדינות צפון היבשת, יוגדרו אדומות וכניסת זרים מהן תיאסר.

בצד התומך בסגירת שערי הכניסה בפני זרים עומד ראש הממשלה נפתלי בנט, שסבור שהצעד יצמצם את כניסת הווריאנט החדש. מנגד, שר הבריאות ניצן הורביץ מתנגד למהלך, וטוען כי סגירת המדינה באופן גורף תגרום לפגיעה כלכלית קשה למשק.

מסע"ת | ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ, וראש שירותי בריאות הציבור, שרון אלרעי פרייס אודות הוריאנט החדש. קריה, ת"א 26 בנובמבר 2021. מוטי מילרוד, פול
איסור כניסה כדי לבלום את התחלואה. בנט/פול, מוטי מילרוד
מסע"ת | שר הבריאות, ניצן הורוביץ אודות וריאנט חדש. קריה, ת"א 26 בנובמבר 2021. צילום מסך, מערכת וואלה!
חושש מפגיעה בכלכלה. הורוביץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהתייעצות שקיים ביום שישי אחר הצהריים עם קבוצה של שרים ובכירים במערכת הבריאות אמר בנט כי יש לבצע צעדים מהירים לבלימת הווריאנט החדש כלקח מכניסת וריאנט הדלתא לישראל, אז הממשלה לא פעלה מהר מספיק.

בכירי משרד הבריאות הוסיפו בדיון שלא ברור עדיין האם החיסון יעיל נגד הווריאנט החדש והדאגה בעניין עולה לאור העובדה שאחד מהנשאים שאותרו בישראל חוסן בשלוש מנות חיסון - ועדיין נדבק. אתמול החליטה הממשלה כי מדינות אפריקה, למעט מדינות צפון היבשת, יוגדרו אדומות וכניסת זרים מהן תיאסר.

תיירים שהגיעו ב-1 בנובמבר 2021 עם פתיחת ישראל לתיירים. מומנטום,
חשש משחרור של חולים שלא מודעים שנדבקו. נתב"ג/מומנטום

עוד הוחלט כי פיקוד העורף יאתר את כלל הישראלים והתיירים שהגיעו מאפריקה בשבוע האחרון, וינחה אותם להישאר בבידוד באופן מיידי, כאשר במקביל יבוצע דיגום ביתי. כל מי ששהה במדינות אפריקה, גם אם לא הגיע לישראל ישר ממנה, ייקרא לגשת באופן מיידי לביצוע בדיקת PCR שלאחריה ייכנס לבידוד עד לקבלת תוצאה. ועדת החוקה של הכנסת תתכנס ביום ראשון לדון ולאשר את צעדי הממשלה.

במקביל לתגבור מפקדת אלון לקטיעת שרשראות ההדבקה, ייפתח משרד הביטחון שתי מלוניות קורונה למבודדים. במקביל, ישראל תרכוש עשר מיליון ערכות PCR מותאמות לזיהוי הווריאנט החדש. בתוך כשבועיים, יותקנו מסנני אוויר במאות כיתות ובמאה גני ילדים, כחלק מפיילוט חדש. כמו כן, הליך דיגום הביוב ברחבי הארץ יואץ, לצורך איתור תחלואה סמויה בווריאנט.

נוסעים שנחתו בארץ מלונדון נלקחו לבידוד בדן פנורמה, ירושלים, 20 בדצמבר 2020
הנוחתים מבריטניה זועמים על הפינוי לבידוד במלוניות: "לקחו לנו את הדרכונים". יונתן זינדל \ פלאש 90, פלאש 90
מלונית קורונה בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל \ פלאש 90

בנט התייחס אתמול במסיבת עיתונאים מיוחדת לווריאנט ואמר כי הוא ממליץ בשלב זה לא לטוס לחו"ל. לדבריו, קבינט הקורונה יקבל החלטות משמעותיות יותר - אולם סגר לא נמצא על הפרק. "אנחנו במצב חדש, הזן מדרום אפריקה מדאיג ביותר - דגל אדום הורם. לפעולות שנבצע יהיה מחיר כלכלי, נערכים לכל תרחיש, כולל המחמיר".

בתוך כך, חברת "פמי פרימיום" האחראית על בדיקת הנוחתים בנתב"ג מסרה כי בעקבות ההנחיות החדשות, כל הדגימות שנשלחו החל מאתמול בבוקר נשלחו למעבדה אחת שיודעת לזהות את הווריאנט החדש, במקום שלוש מעבדות כפי שנעשה בשגרה. על כן, צפויים עיכובים בתוצאות הבדיקות בשל היווצרות עומס על המעבדה.

חרף זאת, לא עודכנו ההנחיות לגבי הבידוד הנדרש עבור הנכנסים לארץ. בתנאים הקיימים, ניתן לצאת מבידוד אחרי 24 שעות מהנחיתה, גם אם לא התקבלה תוצאה של בדיקת הקורונה. על כן, ולאור העיכובים הצפויים, קיים חשש ששבים מחו"ל שנדבקו בנגיף ולא מודעים מכך - לא יימצאו בבידוד ויסכנו אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully