וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהותקפה בידי פיראטים: המרמרה הושבתה ומוצעת במכירה פומבית

עודכן לאחרונה: 21.11.2021 / 17:12

האונייה הטורקית עליה השתלט חיל הים במהלך המשט לעזה ב-2010 תוצע למכירה לאחר שהחברה המחזיקה בה נכנסה לחובות. על פי הדיווחים, המחיר בו תוצע לציבור מוערך בכמיליון שקלים

ספינת "המרמרה", האונייה הטורקית עליה השתלט חיל הים במהלך המשט לעזה ב-2010, הוצאה בימים אלה למכירה פומבית עקב חובות, לאחר שהותקפה על ידי שודדי ים. בעקבות המשט לעזה היא נתפסה על ידי חיל הים והוחזקה בנמל חיפה עם עוד שתיים מאניות המשט. אולם באוגוסט 2010 שיחררה ישראל את שלוש הספינות והן נגררו לטורקיה על ידי כלי שיט שהגיעו לצורך המשימה הזו. עכשיו, על פי הדיווחים, משרד ההוצאה לפועל של אנטוליה מציע את אוניית המשא-נוסעים "מאווי מרמרה", ששמה היום "אנטוליאן", במחיר מינימום של כ-3,888,000 לירות טורקיות - שווה ערך לכמיליון שקלים. המחיר כולל את ציוד הספינה כמו מכשירי הניווט שלה, מערכות התקשורת והבטיחות.

ספינת "המרמרה" מועמדת למכירה פומבית. 21 בנובמבר 2021. רויטרס
מחיר הספינה יכלול ציוד כמו מכשירי הניווט, מערכות התקשורת והבטיחות./רויטרס

הספינה, שנראתה לאחרונה באפריל השנה באיסטנבול, חצתה ביולי את תעלת סואץ, ונמסר כי הפליגה בעבור משלחת סיוע הומניטרי לאורך החוף המזרחי של סומליה. התקיפה התרחשה לפנות בוקר ה-13 באוגוסט. אנשי אבטחה חמושים שהיו על האנטוליאן-מרמרה לא הצליחו להדוף את ארבעת התוקפים החמושים אף הם שהגיעו בסירת מנוע מהירה וניסו להשתלט על הספינה, תוך שירו מנשק קל ואף ממטול רקטות אר. פי. ג'י שאחת מהן פגעה ליד גשר הפיקוד. לעזרתה של המרמרה הגיעו ספינות משמר צבאיות, תוך תיאום עם כוח משימה מיוחד של האיחוד האירופי הפועל להגנת אניות סוחר. בתום שעתיים של קרב על הסיפון, נטשו התוקפים, נסוגו ושבו לחוף. לא היו נפגעים בנפש בין אנשי צוות האונייה. נגרם נזק.

עוד בוואלה!

רה"מ בנט שוחח עם ארדואן: "מביע הערכה על מעורבותך בהשבת העצורים לישראל"

לכתבה המלאה
ספינת המאווי מרמרה מתקבלת בנמל איסטנבול אחרי המשט, 26 בדצמבר 2010. רויטרס
ספינת "המרמרה" מתקבלת בנמל איסטנבול לאחר המשט/רויטרס

"מסיבה זו ישנם עקבות למתקפה על הספינה", נמסר. יחד עם זאת מציינים כי האונייה תוכל לשייט באופן עצמאי לאחר שתצוות בכוח אדם, תועמס באספקה ​​מחודשת ותצויד בתעודות נדרשות. ניסיון ראשון למכירת האונייה יתבצע בבית משפט באנטוליה, בימים הקרובים.

האונייה, שאורכה 93 מטר ורוחבה 15.80 מטר, נבנתה ב-1994 ומפליגה עדיין תחת דגל טורקיה, עוגנת כיום בנמל מוגדישו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully