וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ בנט שוחח עם ארדואן: "מביע הערכה על מעורבותך בהשבת העצורים לישראל"

עודכן לאחרונה: 18.11.2021 / 21:12

לאחר שחרורם של הזוג אוקנין ממעצר באיסטנבול, שוחחו טלפונית רה"מ בנט ונשיא טורקיה ארדואן. במהלך השיחה, הודה בנט לארדואן ובירך על צירי התקשורת בין המדינות. אולם השיחה לא התמקדה רק בזוג אוקנין - ארדואן העלה גם את הנושא הפלסטיני, אך בנט לא הגיב

בווידאו: שיחה בין רה"מ בנט והשר לפיד לזוג אוקנין ובני משפחתם/מערכת וואלה!

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח היום (חמישי) טלפונית עם נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן. במהלך השיחה, הודה בנט לנשיא ואמר לו כי מדובר ב"פתרון סוגיה הומניטרית ובירך את צירי התקשורת בין המדינות, שתפקדו ביעילות ודיסקרטיות בשעת משבר". זאת השיחה הראשונה מאז 2013 בין ראש ממשלת ישראל לבין נשיא טורקי. במהלך השיחה ארדואן העלה את הנושא הפלסטיני אך בנט לא הגיב. מוקדם יותר שוחח נשיא המדינה יצחק הרצוג גם הוא עם ארדואן.

מלשכת בנט נמסר כי "ראש הממשלה בנט הודה לנשיא ארדואן על מעורבותו האישית בהשבתם של נטלי ומורדי אוקנין לישראל. ראש הממשלה הביע הערכה על הטיפול בסוגיה בצד הטורקי, בכל הדרגים, בימים האחרונים, במטרה להביא את הנושא לפתרונו. ראש הממשלה אמר, כי מדובר בפתרון סוגיה הומניטרית וציין לטובה את צירי התקשורת בין המדינות, שתפקדו ביעילות ודיסקרטיות בשעת משבר".

בנט לפיד. עומר מירון, לע"מ, אתר רשמי
לפיד ובנט בשיחה עם הזוג אוקנין לאחר נחיתתם בארץ/אתר רשמי, עומר מירון, לע"מ

אולם השיחה לא התמקדה רק בזוג אוקנין. ארדואן העלה גם את הנושא הפלסטיני, אך בנט לא הגיב. הם הסכימו על זה שהאירוע של המעצר היה נושא הומניטרי, דיברו על הבן של נטלי אוקנין שהוא על הספקטרום האוטיסטי ועל החשיבות שהייתה לפתור את המשבר במהירות. השיחה התנהלה בטורקית מצד ארדואן ואנגלית מהצד של בנט והיא נמשכה 15 דקות. בנט הודה לארדואן על כך שהאנשים שלו נתנו מענה ושמרו על קשר רציף בכל הדרגים. השניים דיברו על כך שהקשר בין המדינות חשוב לאזור כולו.

במהלך שהותם בני הזוג אוקנין בכלא בטורקיה, בני המשפחה נעזרו בימי המשבר ביועץ התקשורת עמנואל רוזן, העיתונאי לשעבר שפוטר מערוץ טלוויזיה לאחר שהצטברו נגדו תלונות רבות על הטרדות מיניות.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג במהלך נאומו בכנס משפט באוניברסיטת חיפה 4 בנובמבר 2021. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
שוחח עם ארדואן. הרצוג/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

מוקדם יותר נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח גם הוא עם ארדואן. במהלך השיחה הודה הרצוג לארדואן על מעורבותו ותרומתו האישית להשבת הזוג מורדי ונטלי אוקנין לישראל.

בהודעה ששחרר בית הנשיא, נכתב כי השיחה התנהלה באווירה חיובית, וכי במהלכה הדגיש ארדואן את החשיבות שהוא מייחס ליחסים עם ישראל, שלדבריו חשובים ביותר לשלום, לביטחון וליציבות במזרח התיכון.

הנשיא הרצוג בירך על הכוונה שטורקיה וישראל יקיימו דיאלוג מקיף בנושאים בילטרליים ואזוריים הנוגעים לשלום האזורי. השניים קבעו להמשיך ולעמוד בקשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully