וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני הזוג מורדי ונטלי אוקנין שוחררו מהמעצר בטורקיה וחזרו לישראל

במבצע שנשמר מתחת לרדאר, שוחררו מהכלא בני הזוג שנעצרו בחשד לריגול לאחר שצילמו את מעונו של ארדואן. "אנחנו בשיא ההתרגשות, מודה למדינה המופלאה שלנו", אמרה בתה של נטלי. בנט שוחח עם משפחתה: "האיפוק שלהם היה חיוני, מודה לנשיא טורקיה". הרצוג: כמה טוב ששבתם הביתה

בווידאו: נטלי ומורדי אוקנין נחתו בישראל בדרכם לביתם אחרי 8 ימים של מעצר בטורקיה, 18 בנובמבר 2021/צילום: רשות שדות התעופה

בני הזוג מורדי ונטלי אוקנין שוחררו הלילה (חמישי) מהמעצר בטורקיה ונחתו בארץ. השניים, נהגים באגד, נעצרו לפני כשבוע בחשד לריגול, אחרי שצילמו את ארמונו של ארדואן. לאחר שחרורו, הזוג עשה את דרכו בטיסה פרטית, במטוס של משרד החוץ, שהמריא בלילה מתל אביב.

עם הגעתם לביתם, הודו בני הזוג לכל מי שפעל לשחרורם וסייע למשפחה והוסיפו כי "אנחנו רוצים להיות עם המשפחה ולהתחזק", ומסרו לכלי התקשורת: "תנסו להעביר את האהבה שלנו לכולם".

בהודעה שיצאה מלשכתם של ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד נכתב: "אנחנו מודים לנשיא טורקיה ולממשלתו על שיתוף פעולה ומקבלים בברכה את הזוג אוקנין".

אתמול, שר החוץ לפיד התקשר לבני המשפחה כדי לבשר על ההתפתחות. בשל החשש כי השחרור יסוכל אם הדבר יפורסם, שמרו בני המשפחה על דממה תקשורתית. עורך דינם של השניים, ניר יסלוביץ', עזב הלילה את טורקיה בחשאיות בתיאום עם משרד החוץ, מבלי לפגוש את בני הזוג. לבסוף, השניים עזבו את הכלא בשעות הלילה המוקדמות והועברו לידי אנשי הקונסוליה ומשרד החוץ.

הזוג אוקנין בארץ , 18 בנובמבר, 2021. משרד החוץ, משרד החוץ
"ברוכים השבים לישראל!". הזוג אוקנין/משרד החוץ, משרד החוץ
הזוג אוקנין בדרך לארץ מטורקיה, 18 בנובמבר, 2021. משרד החוץ, משרד החוץ
הזוג אוקנין במטוס/משרד החוץ, משרד החוץ

בתה של נטלי, שירז, סיפרה לאחר פרסום דבר שחרורם כי "אנחנו בשיא ההתרגשות, אנחנו בעננים. אני רוצה להודות למדינה המופלאה שלנו, תודה לטורקים. תודה לכל מי שהיה לידינו. אנחנו בלי מילים, מתרגשים ומחכים להם".

בהודעה של משרד החוץ ולשכת ראש הממשלה נכתב: "לאחר מאמצים משותפים מול טורקיה, בני הזוג מורדי ונטלי אוקנין שוחררו ממעצר והם עושים את דרכם לארץ ברגעים אלה. אנחנו מודים לנשיא תורכיה ולממשלתו על שיתוף פעולה ומקבלים בברכה את הזוג אוקנין".

עוד נכתב: "אנו מבקשים להביע את הערכתנו הרבה למשפחת אוקנין על עמידה איתנה במצב המורכב ועל שיתוף פעולה פתוח וחם עם משרד החוץ. תודה מיוחדת לנשיא המדינה הרצוג על פעילותו למען השבתם הביתה".

הזוג אוקנין בארץ , 18 בנובמבר, 2021. משרד החוץ, משרד החוץ
מורדי ונטלי אוקנין במטוס/משרד החוץ, משרד החוץ
הזוג אוקנין בדרך לארץ מטורקיה, 18 בנובמבר, 2021. משרד החוץ, משרד החוץ
נרגשים בדרך לארץ. הזוג אוקנין בדרכם לישראל/משרד החוץ, משרד החוץ

הנשיא הרצוג בירך את השניים לאחר שחרורם וכתב: "ברוכים השבים לישראל! נטלי ומורדי - כמה טוב שבאתם הביתה. מחבק אתכם ואת משפחתכם בחום. מברך את ראש הממשלה ושר החוץ וכל העוסקים במלאכת פדיון האסורים להשבתם של הזוג אוקנין הביתה. אני מודה לנשיא טורקיה ולממשלתו על שיתוף הפעולה".

"זה אחד הרגעים המרגשים בחיי, גם באופן אישי", אמר לוואלה! עו"ד ניר יסלוביץ', "המשימה הושלמה. אני התחייבתי בפומבי למשפחת אוקנין היקרה, אבל גם לעצמי, למשפחתי ולכל עם ישראל, שאעשה את הכול כדי לעמוד במשימה הקדושה בעיניי, להשיב אותם הביתה. אני עם דמעות בעיניים, מתרגש כל כך שעמדתי במשימה".

בני הזוג נעצרו בשבוע שעבר לאחר שצילמו את מעונו של ארדואן. בית המשפט החליט אז להאריך את מעצרם ב-20 יום בחשד ל"ריגול פוליטי או צבאי". בנט, לפיד והנשיא יצחק הרצוג הבהירו כי לבני הזוג אין קשר לסוכנות כלשהי של המדינה.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully