וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר: צבא ארה"ב טייח הרג של כ-60 אזרחים בתקיפה בסוריה

בניו יורק טיימס דווח כי ב-2019 לפחות 64 נשים וילדים נהרגו במתקפה אווירית נגד דאעש, אולם בצבא מעולם לא התקיימה חקירה עצמאית ומקיפה למרות החשש שמדובר בפשעי מלחמה. בצבא טוענים כי לדאעש היו נשים לוחמות רבות, וכי רוב ההרוגים לא היו אזרחים

עשן מיתמר ממעוז דאעש האחרון בעיירה באגוז, סוריה, 18 במרץ 2019. רויטרס
עורך דין של חיל האוויר התריע כי ייתכן שמדובר בפשע מלחמה. עשן מיתמר מהקרבות בבאגוז, מרץ 2019/רויטרס

צבא ארצות הברית טייח ב-2019 תקיפות אוויריות נגד דאעש בסוריה שבהן נהרגו לפחות 64 נשים וילדים, במה שמהווה פשע מלחמה אפשרי - כך דווח אתמול (שבת) בניו יורק טיימס. לפי הדיווח, על שתי התקיפות האוויריות הרצופות בעיירה באגוז הורתה יחידה מיוחדת מסווגת שהופקדה על פעולות קרקעיות בסוריה. העיתון דיווח כי הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית, שפיקח על הפעולות האוויריות בסוריה, הודה בשבוע שעבר לראשונה בתקיפות וטען שהן היו מוצדקות.

בהצהרה שפרסם אתמול, חזר הפיקוד המרכזי על הדברים שמסר לעיתון ולפיהם 80 בני אדם נהרגו בתקיפות - בהם 16 לוחמי דאעש וארבעה אזרחים. לפי צבא ארצות הברית, לא ברור אם יתר 60 הקורבנות האחרים הם אזרחים, בין השאר משום שנשים וילדים היו יכולים להיות לוחמים בשורות הארגון הקיצוני.

הצבא טען כי התקיפות הן "הגנה עצמית לגיטימית", פרופורציונלית וכי "ננקטו צעדים מתאימים כדי לשלול נוכחות של אזרחים". "אנו מתעבים אובדן חיים חפים מפשע ונוקטים את כל האמצעים האפשריים כדי למנוע אותם. במקרה זה, דיווחנו בעצמנו וחקרנו את התקיפה על פי הראיות שלנו ואנחנו מקבלים אחריות מלאה על אובדן חיים לא מכוון", אמרו בצבא ארצות הברית.

עוד נמסר מהפיקוד כי לא ניתן לדעת כמה אזרחים נמנו על 60 ההרוגים מכיוון ש"נצפו נשים חמושות מרובות ולפחות ילד חמוש אחד" בתיעוד של האירועים. עוד נטען כי רובם של 60 ההרוגים היו ככל הנראה לוחמים. הפיקוד המרכזי אמר כי התקיפות התרחשו בזמן שהכוחות הסוריים הדמוקרטיים, בעלי בריתם של האמריקנים בקרקע, היו תחת אש כבדה של דאעש וכי הם דיווחו שהאזור נקי מאזרחים.

לפי ניו יורק טיימס, המפקח הכללי של משרד ההגנה פתח בחקירת התקרית ב-18 במרץ 2019, אך מהדיווח שלו הוחסר בסופו של דבר כל אזכור של ההפצצה וחקירה יסודית ועצמאית מעולם לא התקיימה. העיתון ציין כי הדיווח שלו התבסס על מסמכים חסויים ותיאורים של דיווחים מסווגים, כמו גם על ריאיונות עם גורמים שהיו מעורבים ישירות בהפצצות.

עוד דווח כי עורך דין מטעם חיל האוויר של ארצות הברית, שנכח במרכז המבצעים באותו הזמן, האמין שהתקיפות הן פשעי מלחמה אפשריים. לאחר מכן, הוא התריע בפני המפקח הכללי של משרד ההגנה וועדת השירותים המזוינים של הסנאט כשלא ננקטה כל פעולה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully