וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד של ארדואן מתקשה ללכת מגביר את השמועות על מצבו

2.11.2021 / 21:30

נשיא טורקיה נראה הולך באטיות בתום טקס באנקרה לפני כמה ימים, כשעוזריו מפנים לו מחסום בבמה כדי שיוכל להתקדם. לאחרונה הוא תועד שוב ושוב נעזר באנשים אחרים כדי ללכת, ובאופוזיציה חושדים שהוא חולה מכדי להתמודד ב-2023. בלשכתו טוענים: "חדשות כזב"

בווידאו: ארדואן מתקשה ללכת בתום טקס בארמון הנשיאות באנקרה/קרדיט: טוויטר

סרטון חדש שבו נראה נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן מתקשה ללכת הגביר את הטענות בקרב גורמי אופוזיציה שהוא אינו בקו הבריאות. במהלך החודשים האחרונים גברו ההשערות לגבי עתידו של ארדואן בן ה-67, לאחר שהוא נראה מתקשה לדבר ולנוע בציבור. בלשכתו הכחישו זאת ופרסמו מנגד סרטוני תגובה, כולל אחד שבו הוא משחק כדורסל.

בסרטון האחרון, שתועד ביום שישי האחרון ביום השנה ה-98 להקמת הרפובליקה הטורקית, ארדואן נראה עומד בין דגלי טורקיה בארמון הנשיאות באנקרה לאחר שקיבל ברכות מהאורחים במקום. לאחר הודעה על סיום הטקס, ארדואן פנה שמאלה ותועד כשהוא מתקשה ללכת ונע קדימה בעוד שידיו נותרות ללא תנועה. עוזריו הסירו במהירות מחסום בבמה כדי לפנות לו את הדרך.

ארדואן, שהיה אמור לטוס לוועידת האקלים בגלזגו מרומא, שם השתתף בפסגת ה-G-20 בסוף השבוע, חזר אתמול לטורקיה בטענה שדרישות האבטחה שלו לא נענו. עם זאת, צצו טענות שהסיבה האמיתית מאחורי החלטתו של ארדואן לדלג על האירוע הייתה בעיות הבריאות שלו. במהלך הפסגה ברומא, ארדואן תועד מחזיק בכתפו של אחד מעוזריו ויריביו פירשו זאת כסימן נוסף לבריאותו הירודה.

נעליים מיוחדות

רבים ממתנגדיו של הנשיא ציינו כי ב-2002 הוא קרא לראש הממשלה דאז, בולנט אג'וויט, להתפטר מתפקידו בשל בעיות בריאותיות, בטענה שהוא אינו מסוגל למלא את תפקידו. ארדואן עלה לשלטון כמה חודשים לאחר מכהן, ומאז הוא מנהיג את טורקיה בתור ראש ממשלה או נשיא. משתמשים ברשתות החברתיות טוענים כי ארדואן נועל נעליים מיוחדות העוזרות לשמור על איזון ובדרך כלל ננעלות על ידי קשישים.

Turkish President Recep Tayyip Erdogan (L) and state officials arrive at Anitkabir, the mausoleum of modern Turkey's founder Mustafa Kemal Ataturk, for a flower ceremony marking the 98th Anniversary of the Republic on October 29, 2021 in Ankara. Adem ALTAN / AFP, GettyImages
ביטל את הנסיעה לוועידה בגלזגו בשל "בעיות אבטחה". ארדואן בטקס באנקרה, שישי/GettyImages, Adem ALTAN / AFP

העיסוק בעתידו של ארדואן, כשנתיים לפני הבחירות לנשיאות שבהן צפוי לו אתגר משמעותי מצד האופוזיציה, גבר לאחר מאמר שפורסם בחודש שעבר במגזין "פוריין פוליסי".

סטיבן קוק, מומחה למזרח התיכון ולאפריקה, מנה במאמר שורת תקריות שבהן תועד ארדואן נעזר באשתו וביועציו כדי ללכת ומתקשה לדבר במהלך מפגש עם חברי מפלגת השלטון ששודר בטלוויזיה. הוא ציין כמה מועמדים אפשריים לרשת את ארדואן, על האפשרות שאדם חזק אחר יוכל לשלוט בטורקיה שלאחר ארדואן, בהם ראש סוכנות הביון, הקאן פידאן, שר ההגנה הולוסי אקאר ​ושר הפנים סולימאן סוילו.

מנהל התקשורת של ארדואן, פהרטין אלטון, טען לאחר פרסום המאמר שלפיו ייתכן שארדואן יהיה חולה מכדי להתמודד ב-2023 הן "חדשות מזויפות". "חדשות מזויפות היו בעבר בעיה של הרשתות החברתיות. נראה שעכשיו גם תקשורת המיינסטרים סובלת מאותה בעיה. כשאפילו ארגונים גדולים מפיצים שקרים כאלה זה מדאיג מאוד", צייץ אלטון, יחד עם צילום מסך של המאמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully