וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדילים את מחזור הגיוס: הגיבוש הגדול ביותר לסיירת מטכ"ל בשנים האחרונות יצא לדרך

עודכן לאחרונה: 14.11.2021 / 19:13

ברקע העלאת הדריכות לאיומים מאיראן והרחבה של המערכה שבין המלחמות: החל "הגיבוש האחוד" ליחידות העילית בצה"ל, בו לסיירת מטכ"ל תהיה זכות לבחור ראשונים את המיטב מבין המתמיינים. בחודש הבא ידון מפקד זרוע היבשה, בין היתר, בשילוב לוחמות ביחידה

בני נוער מרחבי הארץ יתכנסו היום (ראשון) בבסיס חיל האוויר במרכז הארץ לגיבוש סיירת מטכ"ל מהגדולים בהיקפם בשנים האחרונות. גודל הגיבוש נועד לסייע ליחידה לקלוט סדר כוחות גדול יותר במחזור הנוכחי בשונה מהשנים האחרונות. גורמי צבא בזרוע היבשה אמרו כי גל ההתפרצות הראשון של הקורונה הגביל מאוד את צוותי הגיבוש השונים ופגע באיכות המיון וכעת המצב הוא אחרת נוכח החיסון ומודעות גבוהה.

לוחמי שלדג במהלך תרגילים שונים שביצעה היחידה. 5 באוקטובר 2016. דובר צה"ל
במסגרת המתכונת החדשה: "גיבוש אחוד" למטכ"ל, שלדג ו-669/דובר צה"ל

במסגרת המתכונת החדשה שהחלה בתקופת התפרצות נגיף הקורונה יתמיינו יותר בני הנוער מבעבר ב"גיבוש אחוד" לשלוש יחידות במקביל: סיירת מטכ"ל, שלדג ויחידת החילוץ בהיטס 669. אך זכות הראשונים לבחור את המיטב מבין המתמיינים, נותרה בלעדית לצוות הגיבוש ומפקדי סיירת מטכ"ל. שלדג ו-669 בהתאמה יבחרו מבין הנותרים. כפועל יוצא מהיקף הגיבוש יגדל מחזור המתגייסים הראשון בכפוף לבדיקות רפואיות, פסיכולוגים וסיווג ביטחוני ל"יחידה".

בתוך כך, לדברי גורמים בזרוע היבשה, בחודש הבא אמור מפקד זרוע היבשה האלוף תמיר ידעי לדון בהמלצות שונות בתחום כוח האדם לשנת 2022 ושילוב נשים, כמו השיריונריות בגדוד הקרקל, ליחידות נוספות, תפקידי לחימה נוספים ושילוב לוחמות בסיירות ויחידות עלית ביניהן גם סיירת מטכ"ל.

עוד בוואלה!

בכיר בחיל הים על התרגיל המשותף עם בחריין והאמירויות: "להיערך מול ההתבססות האיראנית בים"

לכתבה המלאה
חיילות לוחמות קרקל. דובר צה"ל
בקרוב גם בסיירת מטכ"ל? לוחמות בגדוד קרקל/דובר צה"ל

הגורמים אמרו כי לאחרונה נוצרה רוח של שינוי ב"יחידה" לשבץ נשים במגוון תפקידים בניגוד לעבר. "בשלב זה לא פוסלים אף רעיון והכול נבדק לגופו של עניין. יש רוח של שינוי בסיירת מטכ"ל אבל זו סוגיה מאוד רגישה ואין מה להרחיב עליה בשלב הזה", אמר אחד הגורמים שבקיאים בתהליכי כוח האדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully