וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים לחיילים בבסיס באזור ג'נין מאשימים: התנאים בו "לא ראויים לבני אדם"

11.11.2021 / 14:20

מצב תברואה לקוי, תיקנים שורצים בחדר האוכל העמוס, וחיילים שנאלצים להביא אוכל מהבית: הורים למשרתים טוענים לשלל ליקויים קשים בבסיס ג'למה, וזועמים על הצבא. "לא מצליחים להבין איך המפקדים ישנים בלילה", הם אומרים. דובר צה"ל: "הבעיה מוכרת. עושים מאמץ לפתור אותה"

בווידאו: למרות שבצה"ל הבטיחו לטפל שוב תועדו עכברים וחולדות במטבח מפקדת אוגדת יו"ש/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

(בווידאו: עכברים וחולדות תועדו במטבח במפקדת אוגדת יו"ש, 2 בנובמבר 2021)

תשתיות לקויות, תיקנים בחדר האוכל ובמקלחות וחיילים שנאלצים להביא אוכל מהבית - הורים לחיילים וחיילות המשרתים במוצב גלבוע (ג'למה) שבאזור ג'נין מותחים ביקורת נוקבת על תנאי השירות במקום, בפרט בתחום התברואה, וטוענים לאוזלת יד של צה"ל וליחס מחפיר למשרתים. מדובר בבסיס הממוקם באזור שסבל ממתיחות בשנה האחרונה, לרבות פיגועי ירי והשלכת בקבוקי תבערה.

לטענת ההורים, מצב התשתיות במקום "אינו ראוי לבני אדם", בדגש על חדרי האוכל, שבהם שורצים תיקנים, במקביל לעומס כבד מהרגיל על המתחם, שהוא בשגרה מוצב פלוגתי - וכעת מוצב בו גם גדוד.

"חדר האוכל כולל בדרך כלל ג'וקים. להבנתי ריסוס כבר לא יעזור במקום אלא טיפול הרבה יותר אגרסיבי בתשתיות הישנות", אומרים כמה מהם. "תוסיפו לזה את העומס על חדר האוכל בגלל כמות חיילים לא הגיונית ביחס לתשתיות. מוצב פלוגתי שהעמיסו עליו מאות חיילים. מצב התברואה שם חמור".

תשתיות לקויות במוצב ג'למה. ללא, תמונות גולשים
"ממש בושה לצה"ל". תשתיות לקויות/תמונות גולשים, ללא

הורים לחיילים המשרתים במקום מאשימים כי גם רמתו של האוכל המוגש במקום ירודה. "חיילים בפירוש מביאים אוכל מהבית. מדובר במקום מאוד מרוחק שלא מאפשר לנו להקפיץ למקום אוכל במהלך השבוע. מי אחראי למצב הזה?", הם קובלים.

הורים נוספים הצביעו על מצבם של חדרי השירותים והמקלחות. "התשתיות לא ראויות לבני אדם. אנחנו לא מצליחים להבין איך מפקדים ישנים בלילה כשהם רואים שזה המצב כבר תקופה ארוכה", הם טוענים. "לתמונות האלו קשה להתרגל. אלו חיילות שאמורות לשמור על היגיינה, להתקלח, להתפנות כמו בנות אדם ולא כאילו הן בדיר - ובמצב הזה זה בלתי אפשרי. ממש בושה לצה"ל".

תשתיות לקויות במוצב ג'למה. ללא, תמונות גולשים
"לא ראוי לבני אדם". תא שירותים בבסיס/תמונות גולשים, ללא

בדובר צה"ל מסרו בתגובה כי הבעיות מוכרות להם. "מוצב 'ג'למה' הוא מוצב פלוגתי מתוחזק, בו נעשות עבודות באופן שוטף לשמירת התנאים הסניטריים. לאחרונה, מלבד פלוגה שנמצאת במוצב בתעסוקה מבצעית, משתכן גם גדוד לתקופת האימון שלו. בכך גדלה כמות הלוחמים במוצב, מה שגרם לעומס גדול יותר על כלל מתקני המוצב והוביל למצבם המופיע בתמונות. הבעיה מוכרת ובימים אלו נעשים מאמצים על מנת לפתור אותה". גורם מטעם צה"ל הוסיף כי "טרם כניסת הגדוד לאימון, בוצעו הכנות לשדרוג מתקני ותשתיות המוצב הכללו תגבור אמצעי שהייה, ציוד מטבחי ותיקוני בינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully