וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזירי הבר השתלטו על בסיס צבאי דרך פרצה בגדר: "מחר זה יכול להיות מחבל"

עודכן לאחרונה: 8.11.2021 / 13:33

הורים לחיילים במחנה עופר שביהודה ושומרון התלוננו בפני המפקדים על תנאי השירות והאבטחה הירודים בעקבות פשיטה של להקות חזירי בר, וכן תחזוקה לקויה של מגורי החיילים. "כאילו שזו החצר האחורית של צה"ל, עד שלא יקרה אסון אף אחד לא יתעורר"

בווידאו: תיעוד חזירי בר במחנה עופר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

הורי חיילים מתריעים על מצב מחפיר בתנאי השירות במחנה הצבאי עופר, שהגיע לשיאו עם פשיטה של להקות חזירי בר על הבסיס. לדברי ההורים, הגדר ההיקפית לא מתוחזקת ומלאת חורים באופן שמאפשר לחזירי הבר לחדור פנימה לשטח המחנה ולגרום נזקים.

ההורים והחיילים התריעו כמה פעמים בפני המפקדים תוך בקשות לטפל מידית ברמת האבטחה בבסיס ובתנאי התברואה. פרט לכך שנוכחות חזירי בר ברחבי המחנה מסכנת את בריאות החיילים מחשש כי הם עלולים להיות נושאי מחלות ולעתים אף תוקפים בני אדם כפי שארע לאחרונה באוזר חיפה, הדגישו ההורים כי מדובר במחנה צבאי שיש בו פער מבצעי חמור בהגנה כתוצאה מהאפשרות לחדור אליו ללא הפרעה.

הפרצות בגדר מהוות נקודת תורפה ולכן חוששים הורי החיילים ממחבלים שעלולים להגיע מגזרת רמאללה וביתוניא הקרובות, לנצל את הפרצות בגדר, לחדור פנימה ולבצע פיגוע או לגנוב ציוד צבאי.

בשירותים, במגורים וליד הפחים: חזירי בר תועדו במחנה עופר 
8.11.21. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים, תמונות גולשים
נכנסים לחדר האוכל לחפש שאריות מזון. חזיר בר במחנה עופר/תמונות גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

פניות ההורים והחיילים הועברו למפקדים אך לא בוצע טיפול יסודי לדבריהם למיגור התופעה. לדברי חיילים במחנה, עשרות חזירי הבר ממשיכים להסתובב בבסיס, נוברים בפחי האשפה בחיפוש אחר אוכל, נכנסים לחדר האוכל לחפש שאריות מזון, מזהמים את הבסיס ויוצרים נזק לתשתיות. "החדירות של חזירי הבר מצטרפות לא רק לרמת האבטחה של הבסיס אלא גם לתנאי המשרדים והמגורים מלאי העובש. עד שלא יקרה אסון אף אחד בצה"ל לא יתעורר", אמר אחד ההורים והוסיף, "זה מצטייר כאילו מדובר בחצר אחורית של צה"ל ולאף אחד לא אכפת ממנה. אני מזכיר לכולם שיש שם חיילים בשירות חובה שהצבא צריך לדאוג לשלומם".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בעיית חזירי הבר במחנה מוכרת ומטופלת על ידי הגורמים הרלוונטיים".

עוד בוואלה!

"מתכון בטוח למחלות": מכת ציפורים ולשלשת בחדר אוכל בבסיס חיל האוויר

לכתבה המלאה

ובבסיס חיל האוויר - מכת ציפורים

המקרה מצטרף לדיווח בוואלה! מאתמול, על מכת ציפורים ולשלשת הפוקדת את חדר האוכל והמטבחים בבית הספר להגנה אווירית הסמוך למשאבי שדה, לפי תלונות חיילים המשרתים בבית הספר. לדברי החיילים, מדובר בתופעה שנמשכת כבר זמן רב. "המפקדים יודעים שיש כאן יונים. הם רואים אותן, אבל הבעיה לא נפתרת", אמרו החיילים. "לא נעים לשבת לאכול כשמעל הראש יש ציפורים ולדמיין מה יקרה עוד רגע".

לדבריהם, הציפורים מאיימות על ההיגיינה בבסיס וגורמות לכך שהם נאלצים להביא אוכל מהבית, או לקנות אוכל בחוץ או ב"כוורת". הורי החיילים אומרים כי "מדובר בתופעה חמורה, לא צריך להיות מומחה לרפואה כדי להבין מה המשמעות של לשלשת בקרבת בני אדם ומזון. זה מתכון בטוח למחלות". ההורים מוסיפים ומתלוננים גם על איכות המזון שמוגש לחיילים. "הגיע הזמן להפסיק עם הגשת שאריות מזון, גם אם הוא טרי, ולערבב אותן בחוסר היגיון", אמרו ההורים.

מדובר צה"ל נמסר: "הטענות נבדקו על ידי מפקד הבסיס ולא מוכרת הימצאות יונים בחדרי האוכל. גם היום נעשה סיור בכלל המטבחים וחדרי האוכל ולא נמצאו יונים במקום. בעקבות פניית הכתב, המפקדים בבסיס יגבירו עוד יותר את הבקרה הקיימת. בחדרי האוכל מותקנים מחוללי אוויר בכניסות לחדרי האוכל ווילונות PVC בכניסה למטבח. כחלק ממנגנוני בקרה קבועים מתקיימת אחת לחודש ועדת תזונה הדנה בכל הקשור לחדרי האוכל בהשתתפות נציגים בבסיס, ברובם חיילים. בנוסף, מתקיימות שיחות חתך לכלל האוכלוסיות בבסיס. באף שיחה לא עלו טענות בדבר כניסת יונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully