וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בחיל הים על התרגיל המשותף עם בחריין והאמירויות: "להיערך מול ההתבססות האיראנית בים"

הבכיר הדגיש כי חיזוק שיתוף הפעולה הבינלאומי הוא דרך חשובה להרחקת ההתבססות האיראנית, והביע תקווה לעבר תרגול נוסף עם בחריין ואיחוד האמירויות: "המדינות שיש לנו איתם אויב משותף". השליח האמריקני לנושא איראן, רוב מאלי, יבקר בשבוע הבא בישראל וייפגש עם גנץ ולפיד

קצין בכיר בחיל הים הזהיר היום (חמישי) מהתבססות איראנית בזירה הימית, ברקע התרגיל המשותף של חיל הים הישראלי עם צבאות זרים, בהם ארצות הברית, איחוד האמירויות ובחריין. "איום ההתבססות האיראנית באזור הוא איום גם באספקט הימי, וצריך להיערך אליו. במרחב הים האיראנים הם די עצמאים", אמר.

לדברי הבכיר, חיזוק שיתוף הפעולה הבינלאומי הוא דרך חשובה להרחקת ההתבססות האיראנית. "השותפות עם האמריקנים היא שותפות חשובה", פירט. "התרגיל הזה הוא חלק מתוכנית עבודה אל מול ההתבססות האיראנית יחד עם האמריקנים".

"זאת פעם ראשונה שאיחוד האמירויות שולחים לנו כוחות שלהם לתרגול, לכן זה אימון התקפי". הקצין סירב לציין אלו כלים השתתפו בתרגיל, וכלשונו - "אם האמריקאים ירצו לפרסם הם יפרסמו".

כחלק מחיזוק שיתוף הפעולה בין המדינות, בחיל הים צופים תרגילים משותפים נוספים בהמשך. "בכוונתנו לעשות יחד עם המארינס תרגילים נוספים בזירה הימית", אמר. "אנו מתרגלים גם במפרץ עקבה וגם בים האדום. תוכנית העבודה איתם התחילה בספטמבר, אז היה לנו תרגיל נוסף איתם".

חיל הים. ראובן קסטרו
"בים יותר נוח לנו לשתף פעולה"/ראובן קסטרו

הקצין הוסיף ופירט כי בים "יותר נוח לשתף פעולה. זה רחוק מהעין, לא רואים את זה הרחק מהיבשה, זה קורה בקרקע שהיא לא בתוך המרחב וזה מאפשר יותר. אני חושב שבחלק מהמקומות זה יפתח לנו דלתות נוספות".

הקצין הביע תקווה לגבי המשך התרגול עם בחריין ואיחוד האמירויות: "אלה המדינות שיש לנו איתם אויב משותף. אנחנו צריכים להרחיק התבססות איראניות ולאיום הזה שותפות מדינות נוספות במרחב. צריך לפרק את זה מול איומים ומול אינטרסים". בשלב זה אין שילוב צוללות בתרגיל וירי חי אך יכול להיות שהכלים התת-מימיים ישתלבו בהמשך.

השליח האמריקני לנושא איראן, רוב מאלי, יבקר בשבוע הבא בישראל - לראשונה מאז כניסתו לתפקיד. במהלך הביקור צפוי להיפגש עם שר הביטחון בני גנץ, שר החוץ יאיר לפיד והיועץ לביטחון לאומי איל חולתא, זאת לקראת חידוש שיחות הגרעין עם איראן בווינה. מאלי יבקר בימים הקרובים גם באיחוד האמירויות, בחריין וסעודיה וידון עם בכירים במדינות הללו לגבי ההיערכות לחידוש שיחות הגרעין והפעילות האיראנית באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully