וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמי דובדבן שנפצעו במבצע ליד ג'נין זוהו כמחבלים - ונפגעו מירי חבריהם

עודכן לאחרונה: 12.11.2021 / 11:14

מתחקיר צה"ל עולה כי במהלך המעצר בכפר בורקין, פתח מחבל בירי לעבר הלוחמים - ונמלט. במהלך המרדף אחריו, מפקד הפלגה והקשר שלו נכנסו לחצר מבלי לדווח על כך בקשר, ונפצעו מאש הכוחות. לוואלה! נודע כי הקצין פגע במחבל, וכשדילג מעל החומה בחצר - זוהה כמחבל בעצמו ונורה

בווידאו: אביו של הקצין שנפצע בג'נין מעדכן על מצבו ואומר שמדובר בנס/צילום: דוברות משרד הביטחון ויואב איתיאל

לוחמי דובדבן שנפצעו באזור ג'נין ב-26 בספטמבר נכנסו לחצר בית מחבל ללא תיאום מבצעי עם יתר הכוח, ונפגעו מאש חבריהם - כך עולה היום (שישי) מתחקיר צה"ל בעקבות האירוע בו נפצעו באורח קשה לוחם וקצין, בני 21 ו-24.

האירוע קרה כחלק מגל מעצרים של אוגדת יהודה ושומרון, שב"כ וגורמי המודיעין לסיכול תשתית צבאית של חמאס. במהלך אחד המעצרים באזור ג'נין, פתח מחבל בירי לעבר הלוחמים שהגיעו לביתו. הלוחמים הגיבו באש לעבר המחבל, שנמלט מהחצר. מפקד הפלגה, סרן ד' והקשר שלו, רס"ל י', רדפו אחרי המחבל ונכנסו לחצר ביתו בלי להודיע לשאר הצוות. הקצין פגע במחבל, וכשדילג מעל החומה בחצר, עמד בנקודה בה עמד מקודם המחבל - זוהה כמחבל בעצמו ונורה על ידי הלוחמים. הוא והחייל נפצעו באורח קשה מהירי.

הרמטכ"ל אביב כוכבי שיבח את הכוחות ואמר כי הם עמדו במשימתם והביאו לסיכול של חלק נרחב מתשתית הטרור של חמאס ביהודה ושומרון. עם זאת, קיבל את התחקיר שקבע כי נפלה שגיאה בכניסה לשטח החצר ללא תיאום מבצעי עם יתר הכוח.

כוחות צה"ל בכפר בורקין ליד ג'נין, 26 בספטמבר, 2021. אתר רשמי, תמונות גולשים
כוחות צה"ל באזור ג'נין, ספטמבר/תמונות גולשים, אתר רשמי

הרמטכ"ל סיכם ואיחל החלמה מהירה לפצועים. "באירוע הזה לוחמי יחידת דובדבן מנעו בגופם פגיעה באזרחי ישראל. צה"ל ימשיך לסכל טרור, להגן על האזרחים ובמקביל לתחקר כל אירוע ביסודיות, ללמוד ולהשתפר. בלחימה מתרחשות טעויות ונגבה אתכם גם במקומות בהם אתם שוגים", אמר.

גם אחרי התחקיר, מתנהל ויכוח בתוך יחידת דובדבן סביב תקרית הירי. לוחמים ותיקים ביחידה טוענים כי הירי שבוצע לעבר מפקד הפלגה והקשר שלו היו מתוך כוונה להרוג, לאחר שככל הנראה זוהו הלוחמים כמחבלים. אחרת, הירי, שכלל שבעה כדורים - היה נעצר אחרי הכדור הראשון.

גורמים בתוך היחידה טוענים כי אחרי הניתוחים שבוצעו עולה באופן ברור שהקליעים שפגעו במפל"ג ובקשר היו של לוחמי היחידה שסגרו על המבנה. חלק מהגורמים גם טוענים כי צוות הלוחמים שסגר את המבנה פעל כמצופה ומי שנכנס לתוך קו האש באופן בלתי צפוי היה מפל"ג הלוחמים.

האירוע התרחש ב-26 בספטמבר, סמוך לשעה 1 בלילה. קרב יריות התפתח בין לוחמי דובדבן למבוקשים חמושים בכפר בורקין בצפון השומרון. המחבל המבוקש נעצר על ידי הכוח כשהוא חמוש. תוך כדי המשימה, התפתחו חילופי האש כבדים, מהם נפצעו קצין ולוחם מיחידת דובדבן. אחד נפגע בריאות והשני באגן, והם פונו בעזרת כוח מג"ב תחת אש כבדה של חמושים שהגיעו אל המרחב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully