וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיהוי המחבלים, הירי לעבר הלוחמים והשאלות הקשות | מאחורי מבצע המעצרים ביהודה ושומרון

עודכן לאחרונה: 26.9.2021 / 16:43

האור הירוק, המעצרים הראשונים, קרב היריות בצפון השומרון, פציעתם של שני חיילים באורח קשה, הכניסה לקבטיה וחילופי האש בכפר בידו. מבצע המעצרים ביהודה ושומרון נועד לעצור חוליית טרור, אך הסתיים במחיר כבד, ובצבא בודקים אם הלוחמים נפגעו מאש צה"ל. שלב אחרי שלב

בווידאו: קצין ולוחם צה"ל נפצעו קשה במהלך חילופי אש בג'נין/צילום: יואב איתיאל ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

ֿכוח מסתערבים פשט הלילה על כמה מוקדים ביהודה ושומרון כדי לעצור חברי חוליית טרור של חמאס, ששב"כ וצה"ל עוקבים אחריה תקופה ארוכה. לאחר שהתקבל המידע המדויק על כלל חברי התשתית הוחלט על גל המעצרים.

רובם של המעצרים הסתיים ללא אירועים חריגים, לבד מאחד, בכפר ברוקין שבצפון השומרון שבו נקלע הכוח לקרב יריות, בו נפגעו לוחם וקצין באורח קשה. במסגרת האירועים השונים הלילה, החליטו בצה"ל גם לקחת מספר גופות מחבלים. כך השתלשלו אירועי הלילה, שלב אחרי שלב.

כוחות צה"ל בכפר בורקין ליד ג'נין, 26 בספטמבר, 2021. אתר רשמי, תמונות גולשים
כוחות צה"ל בכפר בורקין שליד ג'נין/תמונות גולשים, אתר רשמי

שלב ראשון: בשב"כ נותנים אור ירוק

הסאגה החלה כששב"כ נתן "אור ירוק" לגל המעצרים המיוחד שיצא לפועל הלילה, נגד תשתית ממוסדת וחמושה של חמאס. לצורך זאת, מידע מודיעיני עדכני ומדויק הועבר לכוחות צה"ל על מקום הימצאם של המחבלים.

עוד בוואלה!

חילופי האש בג'נין: בצבא בודקים אפשרות שהלוחמים נפצעו מאש צה"ל

לכתבה המלאה

שלב שני: תחילת המבצע

בתחילה יצא כוח מסתערבים של יחידת דובדבן אל לב ג'נין, סמוך למחנה הפליטים, כדי לאתר את המבנה בו הסתתר המבוקש החמוש הראשון. לאחר האיתור, כוח של היחידה החל לרדוף אחרי המחבל עד שעצר אותו, ואירוע הסתיים ללא נפגעים. לאחר מכן יוצא כוח גדול של היחידה למעצר נוסף מאותו תא טרור, בכפר כופר דאן, שגם הוא מסתיים בהצלחה וללא נפגעים. בשני המקרים נתפס גם הנשק.

שלב שלישי: קרב יריות בצפון השומרון

כוח של לוחמי יחידת דובדבן מגיע לכפר ברוקין שבצפון השומרון למעצר נוסף של מבוקש, שאכן נתפס עם נשקו, אך סמוך לשעה 01:00 לפנות בוקר מתפתח קרב יריות עם חמושים נוספים.

בחילופי האש הכבדים נפצעים קצין ולוחם מיחידת דובדבן - מפקד פלגה והקשר שלו. אחד מהם נפגע בריאות והשני באגן, והם מפונים תחת אש כבדה של חמושים שהגיעו אל המרחב. כוח ימ"ס של מג"ב יו"ש מסייע במשימת החילוץ לדובדבן, ובמסגרת חילופי האש נהרג מחבל חמוש.

מתחקיר ראשוני עולה כי הכוח סגר על המחבל החמוש, ואז הוא פתח באש מחצר הבית. בצה"ל בודקים את האפשרות שכוח של צה"ל פתח לעבר המחבל בירי, והאש זלגה לעבר הקצין והקשר. התחקיר מדגיש כי השניים לא זוהו בטעות כמחבלים על ידי הכוח.

כוחות צה"ל בכפר בורקין ליד ג'נין, 26 בספטמבר, 2021. תמונות גולשים
כוחות צה"ל בכפר בורקין, היום/תמונות גולשים

שלב רביעי: כניסה למחנה הפליטים קבטיה

לקראת השעה 03:00 ממשיך שב"כ להזרים מידע מודיעיני חדש אל הכוחות בשטח ואל חדרי הפיקוד הקדמיים. בעקבות זאת, כוח של ימ"ס מג"ב יו"ש נכנס אל מחנה הפליטים קבטיה בשכם ועוצר את אחד חברי התשתית כשהוא חמוש. האירוע מסתיים ללא נפגעים.

שלב חמישי: המשימה המורכבת ביותר

השלב האחרון במבצע התרחש סמוך לשעה 03:30, כשהמשימה המורכבת ביותר הוטלה על לוחמי יחידת הימ"מ. בפעולה בכפר בידו נתקל כוח צה"ל בירי מטווח קצר מאוד, וחילופי האש שהתפתחו הסתיימו כששלושה מחבלים נהרגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully