וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין ולוחם צה"ל נפצעו קשה מירי במבצע מעצרים באזור ג'נין; 5 מחבלים נהרגו

עודכן לאחרונה: 26.9.2021 / 14:31

החיילים נפצעו בפעילות מבצעית של שב"כ ודובדבן נגד תשתית חמאס בכפר בורקין ופונו במסוק לבית החולים רמב"ם. לא נשקפת סכנה לחייהם. ירי נפתח לעבר חיילים גם באזור רמאללה, והכוחות השיבו אש. בנט: "המחבלים שנהרגו התכוונו לבצע פיגוע בטווח המידי"

בווידאו: עדכון מרמב"ם על מצב של קצין וחייל שנפצעו בחילופי ירי בגדה/צילום: יואב איתיאל

קצין ולוחם ביחידה מיוחדת בצה"ל, בני 24 ו-21, נפצעו הבוקר (ראשון) באורח קשה מירי במבצע מעצרים נגד תשתית חמאס בכפר בורקין שבאזור ג'נין. הם פונו במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה. במהלך המבצע חמושים פלסטינים פתחו בירי לעבר כוחות דובדבן ושב"כ, שהשיבו באש, פגעו בכמה מחבלים והרגו חמישה מהם.

במהלך הלילה פעלו כוחות צה"ל במוקד נוסף ברמאללה שבבנימין, וגם שם פתחו חמושים באש לעבר הכוחות שהצליחו להשלים את המעצרים. מדובר צה"ל נמסר כי נסיבות פציעת הלוחמים יתוחקרו כחלק מתחקור המבצע.

בווידאו: קצין וחייל נפצעו בחילופי אש בג'נין/צילום: יואב איתיאל ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים
כוחות צה"ל בכפר בורקין ליד ג'נין, 26 בספטמבר, 2021. תמונות גולשים
כוחות באזור ג'נין, הבוקר/תמונות גולשים

מהדיווחים עולה כי עיקר החיכוך והירי הוא בין לוחמי צה"ל לחמושים הפלסטינים בג'נין, בורקין וכפר דאן מערבית לג'נין. מדיווחים פלסטיניים עולה כי צה"ל השתלט על מבנה בבורקין וביצע ממנו ירי לעבר חמושים, וכן שחיילים כיתרו מבנה אחר ודרשו ממבוקש להיכנע ולהסגיר את עצמו. לפי דיווח נוסף, מאש צה"ל נפצע לפחות צעיר פלסטיני מהכפר דאן הסמוך, שהועבר לבית החולים בג'נין.

מנהל מערך הטראומה בבית החולים רמב"ם, ד"ר האני בחוס, עדכן כי לא נשקפת סכנה לחייהם של הפצועים. "בסביבות 05:30 בבוקר התקבלו אצלנו שני פצועים קשים כתוצאה מפציעות חודרות במקומות רבים בגוף. הם הובלו ישירות לחדר הניתוח, ובוצעו כמה ניתוחים עד לייצוב שלהם. לאחר מכן הועברו לטיפול נמרץ כללי. צפויים להם עוד טיפולים בהמשך".

אביו של אחד הפצועים סיפר כי התאפשר לו לראות את בנו כבר פעמיים, לדקות ספורות, לפני שנכנס לחדר ניתוח וכשיצא ממנו. "אנחנו מתפללים להחלמתו ולשלומו. מקווים שהכול יהיה בסדר", אמר.

כוחות צה"ל בכפר בורקין ליד ג'נין, 26 בספטמבר, 2021. תמונות גולשים
עימותים בבורקין, הבוקר/תמונות גולשים

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בביקורו בארצות הברית כי אנשי חמאס שנהרגו התכוונו לבצע פיגוע בזמן הקרוב. "כוחות הביטחון פעלו הלילה ביהודה ושומרון נגד מחבלי חמאס שעמדו להוציא לפועל פיגועי טרור בטווח הזמן המידי".

דובר צה"ל רן כוכב אמר כי הכוחות פעלו בחמישה אירועים שונים. "דובדבן יצאה למבצע מסוערב שהסתיים עם עצור ונשק. לאחר מכן היו עוד ארבעה מעצרים. במעצר בבורקין נלכד מחבל, ומחבל נוסף נעצר באירוע בקבטיה. מדובר בתשתית חמאסשאנחנו יושבים עליה עם שב"כ". הוא הוסיף כי "תמיד יש צפי לרקטות בגלל הרוגים שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully